Naslovna > Vijesti > 150 miliona dolara za samo tri sezone

Nova priprema Formule 1

150 miliona dolara za samo tri sezone

Timovi Formule 1 već kreću sa pripremama za novo izdanje najbržeg cirkusa na svijetu, bez obzira što je sezona 2914. tek završila. Osim novih bolida, velika pažnja se posvećuje i vozačkim postavama, a većina jakih timova je to pitanje riješila. Tako će aktuelni šampion Mercedes zadržati staru postavu koju čine ovogodišnji šampion Luis Hamilton i njegov najveći rival protekle godine Niko Rozberg ...

Ovaj dvojac je bio dominantan i to ponajprije mogu da zahvale njemačkim inženjerima koji su konstruisali bolid WO5 i njegov fantastični agregat koji je za klasu bio iznad svih ostalih timova. Odlični rezultati Hamiltona i Rozberga znače i to da mogu da računaju na bolje plate, a one su u 2014. bile više nego izdašne. Hamilton je za ovu sezonu od Mercedesa dobio 28,8 miliona dolara, a u narednih pet će dobiti ukupno 182 miliona dolara ili 36,4 po sezoni. Rozbergova plata je bila 17,1 milion, ali zbog "mira u kući" i činjenice da je njemački vozač i njemačka ekipa - i on će dobiti povišicu. U 2014. od tima je dobio 17,3 miliona dolara.

 


Najplaćeniji po sezoni bili su Sebastijan Fetel u Red Bulu, te Ferarijev dvojac Fernando Alonso i Kimi Raikonen, koji su dobili po 31,7 miliona za sezonu. Raikonen ostaje u italijanskom timu, a kolega će mu biti Fetel, dok Alonso seli u Meklaren. Fetelov transfer u slavni Ferari trebalo bi da bude ispraćen i "masnim" ugovorom za četvorostrukog šampiona F1, a engleski mediji prenose da je u pitanju čak 150 miliona dolara za tri godine. Ako se ovo obistini, Nijemac će biti daleko najplaćeniji vozač u F1 naredne godine. Iako će sa 50 miliona zelenih novčanica biti među najplaćenijim sportistima, Fetel neće moći po primanjima da pretekne sportiste poput Kristijana Ronalda ili boksera Flojda Mejvedera, jer su ugovori za vozače Formule 1 takvi da im pružaju veoma malo mogućnosti za dodatne prihode poput onih od sponzora i marketinga.

 


Društvo Alonsu u Meklarenu praviće Kevin Magnusen ili Dženson Baton. Britanski tim još nije objavio ko će to biti. Jeftinija varijanta im je svakako Magnusen, koji je ovu sezonu završio na 11. mjestu. Godišnja plata mu je bila 1,44 miliona dolara, pa bi i sa nekom povišicom Meklaren bolje finansijski prošao nego sa Batonom, koji je za 2014. dobio 23,1 milion. Ipak, Baton je Britanac, ima solidnu sezonu iza sebe (8. mjesto), veliko iskustvo i još veću armiju navijača. Red Bul, koji je vladao ovim sportom od 2010. do 2013, zasad je potvrdio da će Danijel Rikiardo biti njihov vozač. Australijanac, koji je sezonu završio na trećem mjestu, i te kako je zaslužio povišicu jer 1,1 milion, koliko je dobijao do sada, je premalo za vozača ovakvog kalibra. Leđa će mu čuvati Danil Kvjat. Rus je bio dobar u Toro Rosu (Red Bulova filijala) i zaslužio je bolji bolid i veću platu od dosadašnjih 360.000 dolara.

 


Legenda Formule 1, ser Frenk Vilijams s osmijehom je ispratio ovu sezonu jer je njegov tim imao dosta blistavih trenutaka u sezoni. Treće mjesto u konkurenciji timova je odličan rezultat za tim koji još od raskida saradnje sa BMW-om nikako ne može da se vrati među najbolje timove. Ove godine su to s odličnim bolidom FW36 konačno uspjeli. Vozačka postava Felipe Masa - Valteri Botas ostaje ista. Ugovori su produženi još u septembru, a isto su uradili i u Sahara Fors Indiji. Gazda Viđaj Malija, indijski biznismen, prezadovoljan je sezonom, ekipa je bila šesta u poretku timova, što je najbolji rezultat od osnivanja.

 


Niko Hulkenberg i Serhio Perez opravdali su očekivanja pa će ostati, a ako budu u narednoj sezoni imali malo bolji i pouzdaniji bolid ni pobjedničko postolje neće biti iznenađenje. Lotus je isto tako odlučio da zadrži postojeći tandem Roman Grožan i Pastor Maldonado, ali njihov najveći problem će biti konstrukcija boljeg bolida jer 10 bodova koje su skupili u 2014. je daleko ispod očekivanja. Veliko razočarenje je Sauber koji je prošlu sezonu završio na sedmom mjestu sa 57 bodova, a ovu na posljednjem sa nulom na kontu, baš kao i Keterem. Ako i u 2015. budu imali loš bolid kao što je C33 loše im se piše. Vozačka postava je Markus Erikson i Felipe Nasr. Erikson stiže iz Keterema, a Nasr je bio test vozač Vilijamsa. Toro Roso je odlaskom Kvjata ostao na Maksu Ferstapenu, sinu poznatog F1 vozača Josa Ferstapena, a društvo bi mu mogao praviti sin još jednog poznatog automobiliste. U pitanju je Karlos Sainc Junior, nasljednik poznatog reli šampiona. Za Marusiju i Keterem se još ništa ne zna. Priča se o novim gazdama, a ulazak novog tima Has F1 u šampionat se očekuje tek 2016. Nova sezona počinje 15. marta trkom za Veliku nagradu Australije.

Datum objave: 27/11/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook