Naslovna > Auto moto sport > 20 tužnih godina bez Senne

Formula 1

20 tužnih godina bez Senne

Tužan dan 1. maja 1994. godine pamte svi ljubitelji „letećeg cirkusa“, jer je tada svijet auto – moto sporta ostao bez jednog od najboljih vozača ikada...

Svi ljubitelji Formule 1 pamte taj kobni 1. maj 1994. godine . Upravo tog kobnog , tužnog dana, prije tačno dvadeset godina, jedan od najboljih , istinskih asova ovog sporta, Ayrton Senna, život je izgubio na trci za Veliku nagradu San Marina. Srce ovog velikog čovjeka i sportiste prestalo je da kuca, ostavivši sve njegove ljubitelje, navijače i poštovaoce u šoku, nevjerici i suzama. Cijeli svijet je plakao taj dan.

 

Nemilosrdan i jedinstven

 

Koliko je Senna uistinu bio jedinstven i neponovljiv vozač, svjedoče mnogi. Bio je fantastičan na stazi u svakoj trci koju je odvezao, nevjerovatan i sposoban na kiši, nemilosrdan prema svojim protivnicima, brz na kvalifikacijama i željan pobjede. Trke, takmičenje. To mi je u krvi! Ne treba praviti kompomise – ili pobjeda ili ništa“, bile su riječi ovog brazilskog velikana koji je živio za trke i pobjede. Svoje doslovno rečeno manijakalne i fantastične vožnje, pune uzbuđenja i neizvjesnosti, Senna je sam opisao rečenicom koja je zauvijek ostala upamćena. „ Tog sam dana odjednom shvatio da ne vozim svjesno, te da se nalazim u drugoj dimenziji. U tom momentu staza je za mene postala tunel kroz koji sam se samo kretao“, govorio je Senna.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sedmi krug – tragedija koja se mogla izbjeći

 

„Dan smrti dolazi! Sutra ili kroz 50 godina – svejedno“, bile su čuvene riječi Senne koje pamtimo, koje je često spominjao, i kojih se svi mi danas sjetimo . Brazilac je samo 34 godine kada je u sedmom krugu, u zloglasnoj krivini Tamburello, izgubio kontrolu nad svojim bolidom. Sa staze je izletio pri brzini od 310 km/h, a u betonski zid je udario brzinom od 218 km/h. Sa 310 km/h Senna je smanjio brzinu za oko samo dvije sekunde, što nažalost, nije bilo dovoljno.

 

Iako je hitna pomoć stigla i reagovala izuzetno brzo, sve je nažalost bilo uzaludno. Oštećenje mozga nakon nesreće bilo je kobno. Senna je helikopterom prevezen u bolnicu, gdje su se ljekari borili za njegov život. Tog dana, cijeli svijet je stao. Trka više nije bila zanimljiva i bitna, bitan je bio samo on! Svi su sa nestrpljenjem čekali dobre vijesti iz bolnice, svi su se nadali da će njihov heroj dobiti ovu borbu. Ipak, u 18:40 tog dana doktori su teška srca objavili da je tog dana prestalo da kuca najveće srce u Formuli 1.

 

Nakon njegove smrti, mnogo riječi je izgovoreno i napisano.  Svi su se pitali zašto je Senna stradao. Istina je vjerovatno ta da je puknuće vratila upravljača prouzrokovalo odlazak legende. Ipak, zakoni se moraju poštovati, a za to je neko morao i da odgovara. Ako je neko ipak kriv, povratka, na žalost nema. I na kraju se pitamo da li je potrebno, nakon dvadeset godina, ponovo pretresati uzroke nesreće u kojoj je svijet ostao bez jednog od najvećih idola u istoriji sporta svih vremena. Nikakvi dokazi, rasprave i nagađanja Sennu neće vratiti. On je bio jedinstven, neponovljiv gladijator Formule 1. Tako i treba da ostane.  

 

 

Dan koji je promjenio svijet

 

Koliko je Senna uistinu bio veliki čovjek pokazuje i činjenica da su mu doktori iz kombinezona izvadili austrijsku zastavu, koju je Senna namjeravao da raširi iz bolida ukoliko pobjedi taj dan, kako bi odao počast Ronaldu Ratzenbergeru, mladom vozaču koji je dan radnije izgubio život, udarivši u zid pri brzini od 300 km/h. Uoči te kobne sezone, Senna je izjavio kako misli da će ova sezona da bude puna havarija, te da će vozači imati velike sreće ukoliko se ne desi nešto ozbiljno.

 

 

 

 

 

 

 

 

Ni 20 godina kasnije sjećanja na Sennu ne blijede. On možda nije bio rekorder po broju osvojenih šampionskih titula, ali imao je ono nešto što je ovom sportu svakako nedostajalo, a što niko drugi nije posjedovao.  Vozio je za timove Toleman, Lotus, McLaren i Williams. Prvak svijeta bio je 1988, 1990 i 1991. godine. 41 put je pobjedio, a na podijum se popeo 80 puta. Svojim stavom, vožnjom i razmišljanjem, a naročito velikim srcem,  sebi je obezbijedio mjesto među velikanima Formule 1 i postao je jedan od najomiljenijih sportista ikada.

 

Odlične vožnje u izuzetno teškim uslovima na stazi, naročito po kiši, zaslužne su za njegov nadimak „Kišni čovjek“ . „Nikada nećete upoznati misli vozača koji je pobjedio na trci. Kaciga skriva osjećaje koje niko ne može razumjeti“, rekao je Senna nakon jedne pobjede. Tragedija u Imoli zauvijek je promjenila cijeli svijet.

 

 

Datum objave: 30/04/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook