Naslovna > Automobili > Ford > Fiesta > 200 KS iz tri cilindra
FOTO GALERIJA (16)

Ford Fiesta ST

200 KS iz tri cilindra

Nova Fiesta ST pogonjena je do sada najjačom verzijom trocilindričnog 1.0 EcoBoost motora koja razvija 200 KS…

Nakon standardne Fieste, koja je predstavljena prošle godine, Ford je na sajmu automobila u Ženevi izložio i njenu najjaču ST verziju. Najveća novost krije se pod poklopcem motora, gdje je umjesto 1.6 EcoBoost četverocilidraša, koji je pogonio prethodni model, sada ugrađen novi 1.5-litarski EcoBoost trocilindraš. Novi motor raspolaže sa 200 KS i 290 nm obrtnog momenta, odnosno isto kao i njegov prethodnik sa cilindrom više. To je dovoljno da Fiesta ST od 0 do 100 km/h ubrza za 6,7 sekundi. Na istom dinamičkom nivou su i jedan od direktnih konkurenata Renault Clio RS, ali i prethodna Fiesta ST. U Fordu su sigurni da su sa novim motorom napravili odličan posao. Naime, uprkos činjenici da ima cilindar manje, on je ravnopravan sa četverocilindrašima.

 

 

S druge strane, što manje veličine i manjeg broja dijelova osjetno je lakši, a prema tvrdnjama Forda i ekonomičniji u režimima rada kada se ne vozi sa punim gasom. Najsnažnija Fiesta ST nudi se u dvije karoserijske verzije, sa troje i petoro vrata. U odnosu na standardni model, ST se razlikuje po velikom krovnom spojleru, sportskoj masci hladnjaka i agresivnije oblikovanim branicima. S boka se ističu prošireni pragovi i jedinstveni 18-inčni alu naplaci, koje je Ford dizajnirao specijalno za Fiestu ST. Pozadina je „ukrašena“ dvostrukim izduvnim otvorima i difuzorom vazduha. Unutrašnjost je takođe uređena u sportskom stilu. U prvom planu su snažno profilisana Recarova sportska sjedišta, trokraki zasječeni kožom obloženi sportski upravljač, te Fordova aluminijumska sportska ručica mjenjača. Nožne komande su od aluminijuma, a svi kožni šavovi su ukrašeni dvostrukim svijetlim koncem. Tu su i mnoštvo ostalih oku ugodnih dekorativnih elemenata, te neizostavni crveni ST logotipi. Iznad glava putnika je električno pokretani stakleni panoramski krov, koji podiže ugođaj u vožnji. Na centralnoj konzoli je novi 8-inčni ekran SYNC 3 multimedijalnog sistema, koji može da se poveže sa pametnim telefonima preko Android Auto i Apple CarPlay aplikacija. Na spisku opcija je premium Bang & Olufsen audio sistem B&O Play.

 

 

On u kombinaciji sa elektronskim emulatorom omogućava „vještačko“ pojačavanje zvuka izdunog sistema u kabini pomoću ozvučenja. Za stvaranje specifičnog zvuka kod Fieste ST je prema Fordu zaslužan i poseban ventil, ugrađen u izduvni sistem. Karakter automobila, ali i zvuk izduvnog sistema elektronski je moguće mijenjati u tri režima: Normal, Sport i Track. Nadzorna elektronika utiče na odaziv upravljača, motora, izduva i elektronsku kontrolu stabilnosti. Pogon je ostao na prednje točkove, s tim da u Fordu ističu kako Fiesta ST u Track režimu vožnje nudi do sada viši nivo slobode. To u praksi znači da će vještiji vozači moći da uživaju u proklizavanjima i kontrolisanim zanošenjima pri prolascima kroz krivine bez iznenadnog oduzimanja snage od strane nadzorne elektronike. Elektronika je s druge strane zadužena za simulaciju rada klasičnog diferencijala tako što kočenjem bržih točkova onemogućava rasipanje snage i gubitak stabilnosti. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h Fiesti ST je potrebno 6,7 sekundi. Cijene Fieste ST još nisu formirane, a pretpostavlja se da će njene prve verzije kupcima biti na raspolaganju od ljeta. 

Datum objave: 15/03/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook