Naslovna > Automobili > Alfa Romeo > Giulia > 500 GTA ljepotica u čast 110 godina
FOTO GALERIJA (9)

Alfa Romeo Giulia GTA i GTAm

500 GTA ljepotica u čast 110 godina

Samo 500 najbržih kupaca imaće priliku da u svoje garaže uparkiraju novu italijansku ljepoticu, Giuliju sa oznakama GTA i GTAm, koja je predstavljena u okviru obilježavanja 110 godina postojanja Alfa Romea…

Sa do sada najdinamičnijim dizajnerskim i pogonskim izdanjem Giulije GTA, koja svojom pojavom oduzima dah mnogobrojnim ljubiteljima italijanskog brenda širom svijeta, Alfa žestoko napada najjače konkurente. Na spisku potencijalnih protivnika koji bi mogli da stanu „na crtu“ sa Giuliom GTA nalaze se neka velika i zvučna imena poput BMW M3 u specijalnom CS izdanju, zatim najjače C-Klase 63 S i Jaguarovih Project 8 modela. Za pogon najsnažnije Giulie današnjice namijenjen je Ferrarijev 2,9-litarski šestocilindarski motor, koji je i do sada bio najjači u Quadrifoglio Verde modelu sa 510 KS. Za potrebe Giulie GTA inženjeri Alfa Romea su našli načina da istisnu dodatnih 30 KS i da ukupan pogonski potencijal povećaju na 540 KS. Povećanje snage je tim značajnije ako se zna da je GTA model u odnosu na Quadrifoglio Verde olakšan za 100 kg, ali i značajno aerodinamički unaprijeđen sa velikim zadnjim krilom u formatu (samo kod GTAm verzije, dok GTA ima standardni spojler), koji odavno nismo vidjeli na sportskim limuzinama srednje klase. Kao osnovu za razvoj GTA modela Alfa Romeo je uzeo izuzetnu velikoserijsku Quadrifoglio Verde verziju Giulie, koja je pretvorena u još ozbiljniji sportski automobil. Kao jedan od osnovnih preduslova za osjetno povećanje snage, Alfini inženjeri ističu ugradnju specijalnog titanijumskog izduvnog sistema čiju izradu potpisuje slovenački specijalista firma Akrapovič. Značajne promjene napravljene su i u sistemu elektronskog upravljanja motorom, koji je omogućio energičnije razvijanje snage i još brži odaziv na pritiskanje papučice gasa. Rezultat je impresivan. Zahvaljujući kombinaciji sa osmostepenim automatskim mjenjačem Giulia GTA je u stanju samo sa zadnjim pogonom da ostvari ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,6 sekundi, što je za 0,3 sekunde brže nego kod Quadrifoglio Verde modela. Istovremeno GTA je za 0,6 sekundi brža od BMW-a M3 CS (3,9 s/460 KS), odnosno 0,7 od Mercedes-AMG C 63 S (4,0 s/510 KS). Od nje nije superiorniji ni Jaguar XE Project 8, koji ima V8 agregat sa 600 KS i ubrzanje od 3,7 sekundi.

 

 

 

 

Do ekstremnih sportskih performansi Alfa je kod Giulije GTA primarno došla povećanjem snage motora, ali i brojnim ostalim poboljšanjima, odnosno 100 kg manjom masom. U potrazi za što lakšim rješenjima, poklopac motora, krov, prednji branik i krila prednjih blatobrana izrađeni su od karbona. Vrata i razni dijelovi šasije su istovremeno napravljeni od aluminijuma. U najradikalnijem GTAm izdanju, Alfa je otišla korak dalje, pa je čak standardna stakla zamijenila sa lakšim izrađenim od Lexana, odnosno transparentnog plastičnog materijala. Osim toga, iz GTAm modela su izbačena i zadnja sjedišta, a sve sa namjerom da automobil bude što lakši. Rezultat ovog tretmana je činjenica da GTAm teži samo 1.520 kilograma, što odgovara omjeru snage i mase od 2,82 kilograma po konjskoj snazi. Cijena Alfe Romeo GTA i GTAm još nije potvrđena, ali se očekuje da neće biti niža od 100.000 eura.

 

 

 

DIZAJN

 

Giulia GTE je prošla i kroz opsežan kozmetički tretman, zahvaljujući kojem ju je lako razlikovati u odnosu na Quadrifoglio Verde model. Novi prednji branik donio je velike i aerodinamički oblikovane otvore za dovod svježeg vazduha do motora, koji neodoljivo podsjećaju na rješenja koja imamo priliku da vidimo na trkačkim modelima. Trag točkova je proširen za 50 mm, zbog čega su iznad zadnjih točkova dodani karbonski lukovi. Jedinstvene 20-inčne felne dobile su centralni sistem pričvršćivanja kao na čistokrvnim trkačkim modelima, dok je pozadi dodat karbonski difuzor vazduha, sa centralno postavljenim izduvnim cijevima. Kao jedan od najljepših optičkih detalja nameće se karbonski spojler na poklopcu prtljažnika koji je rezervisan isključivo za GTAm verziju.

 

 

 

 

ENTERIJER

 

GTA verzija Giulie prikladnija je za svakodnevnu upotrebu od GTAm-a, jer se isporučuje sa enterijerom koji je u velikoj mjeri sličan onom koji smo imali priliku da vidimo kod Giulie QV, ali sa nešto većim udjelom alkantare. GTAm je osjetno radikalnija. Naprijed su školjkasta karbonska sportska sjedišta sa Sabeltovim pojasevima, koji se vezuju u šest tačaka. Zadnja sjedišta su izbačena, a njihova mjesta su iskorištena kao pozicije za odlaganje kaciga i aparata za gašenje požara. Standardne kvake za otvaranje vrata zamijenjene su platnenim vezicama. Svih 500 kupaca od Alfa Romea će dobiti na dar specijalnu kacigu u GTA dizajnu, te odgovarajuće trkačko odijelo, cipele i Goodwool platneni pokrivač vozila.  

 

 

Oznaku GTA Alfa Romeo je prvi put upotrijebio 1965. godine uz tadašnji Giulia Sprint model i od tada je ona postala prepoznatljivo obilježje njenih sportskih modela. GTA je skraćenica od naziva „Gran Turismo Alleggerita“, što suštinski asocira na laganu i veoma brzu limuzinu sportskih performansi…

Datum objave: 22/05/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook