Naslovna > Teme > 518.538 KM za najskuplji automobil

Najskuplji automobili na bh. tržištu

518.538 KM za najskuplji automobil

U prvom polugodištu u BiH je uvezeno 39.465 vozila. Za najskupljeg među njima nepoznati kupac je izdvojio 443.175 KM, dok je na ime uvoznih dažbina platio čak 75.363 KM...

Nakon prvog polugodišta na automobilskom tržištu u BiH počelo je da se nazire svjetlo na kraju tunela. Tako je barem na papiru, jer proteklih šest mjeseci konkuriše za najprofitabilnije u nekoliko proteklih godina, a pao je i svojevrsni rekord isporukom najskupljeg automobila u proteklih pet godina. Domaći bogataši nisu žalili para, te su za deset najskupocjenijih četverotočkaša izdvojili nevjerovatna tri miliona 222 hiljade i 61 KM. To je 841.954 KM više nego što je za iste namjene izdvojeno u prvom polugodištu 2017. godine. Zahvaljujući bogataškoj širokogrudnosti i država je zadovoljno trljala ruke, jer je na ime uvoznih dažbina za deset najskupljih automobila inkasirala 546.111 KM ili 122.832 KM više nego prošle godine. Prema podacima Uprave za indirektno oporezivanje BiH (UINO), u prvom polugodištu 2018. godine u našu zemlju je uvezeno 39.465 vozila, što je nešto manje u odnosu na prošlogodišnjih 39.527. Uvoz polovnih automobila je sa 33.509 jedinica zabilježio u odnosu na prošlogodišnjih 32.787 (+722).

 

S druge strane, uvoznici i prodavci novih vozila nemaju razloga za zadovoljstvo, jer je prošlogodišnjih 6.738 jedinica ove godine ostalo nedostižno. Manjak se mjeri sa 782 jedinice, što je veoma blizu rezultatu za koji je ostvareno povećanje pri uvozu polovnjaka. – Ukupna vrijednost automobila vozila uvezenih do 30. juna 2018. godine iznosi 451 milion 995 hiljada i 448,53 KM. Na ova vozila državi je na ime uvoznih dažbina plaćeno 99 miliona 410 hiljada i 482,21 KM. Kao i do sada, naša baza podataka pokazuje da se u BiH najviše uvoze vozila Volkswagena, Mercedesa, Audija, BMW-a, Renaulta i Škode - navodi se u dopisu Ratka Kovačevića, načelnika Odjeljenja za komunikacije i međunarodnu saradnju Uprave za indirektno oporezivanje.

Podsjećamo da je ukupna vrijednost polugodišnjeg uvoza u 2017. godini iznosila 491 milion 184 hiljade i 93 KM, odnosno da su tom prilikom državi plaćene dažbine u vrijednosti od 107 miliona 452 hiljade i 580 KM.

 

Na spisku 10 najskupljih automobila dominiraju vozila njemačkih proizvođača. Nakon što je u prošlom pregledu „najskupljih“ na prvom mjestu bio električni Tesla Model S, a prethodnih godina smo imali i egzotične primjerke Lamborghinija, Ferrarija, Bentleya, liderska pozicija i titula apsolutnog „cjenovnog“ rekordera pripala je Porscheu 911 u GT2 izdanju. Riječ je o vrhunskom sportskom automobilu, koji raspolaže sa 3,8-litarskim šestocilindričnim motorom koji isporučuje 700 KS i 750 Nm. Od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 2,8 sekundi i može da dostigne nevjerovatnih 340 km/h. S obzirom na ovakve performanse nije ni čudo da je njegova cijena dostigla nevjerovatnih 443.175,43 KM, odnosno da je nepoznati kupac za njega izdvojio 75.363,28 KM na ime uvoznih dažbina. To u zbiru znači da ga je zadovoljstvo kupovine jednog ovakvog automobila koštalo nevjerovatnih 518.538 KM. Za ovakvu investiciju u jedan Porsche prosječnom bh. građaninu, koji radi za prosječnu platu od 863 KM (podatak Agencije za statistiku BiH), potrebno je okruglo 600 plata ili 50 godina neprestanog rada. Neprosječnom, odnosno bh. građaninu koji je na statističkom dnu i najčešće mjesečno zaradi prosječnih 500 KM, za to bi trebalo stotinjak godina.

 

Kada smo kod poređenja, interesantno djeluje i podatak da se za jedan „najskuplji“ Porsche u BiH danas može kupiti 15 najpovoljnijih Volkswagen Golfova VII sa 1.0 TSI motorom i Trendline opremom. Podsjećamo da je upravo Golf prošle godine bio najprodavaniji model na bh. tržištu. Iza njega su se plasirali Škodini modeli Octavia i Fabia. S obzirom da najpovoljnija Octavia danas košta 29.214 KM, to znači da se za najskuplji Porsche može kupiti 17 njenih jedinica, a da je njegova cijena bila samo par hiljada KM veća moglo bi i 18. Najbolji odnos u ovom poređenju ima očekivano najjeftinija Fabia, čija početna cijena je 19.456 KM. To znači da bi kupac najskupljeg Porschea, da je htio, mogao imati čitavu flotu od 25 Fabia. No nije morao biti ni skroman, mogao je imati četiri najpovoljnija Audija Q7 3.0 TDI (116.654) ili gotovo pet najnovijih A6 modela pogonjenih 3.0 TFSI benzincem. Mogućnosti za ovakva poređenja su zaista raskošne.

 

Da prvo polugodište bude još interesantnije zaslužna je činjenica da je pola miliona konvertibilnih maraka izdvojeno i za drugoplasirani model. Opet se radilo o Porscheu 911 GT2, koji je vjerovatno zbog nešto „skromnije“ opreme dostigao cijenu od 439.304 KM. Zbog toga je njegov kupac izdvojio 74.790,29 KM na ime dažbina. Na trećem mjestu se našao egzotični Ferrarijev 488 Spider F142, kojeg pogoni V8 turbo benzinac sa 669 KS i 760 Nm. On mu omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo tri sekunde, dok je brzinski maksimum na 325 km/h. U ostalih sedam modela na listi najskupljih nalaze se još tri Porschea i četiri Mercedesa, koji potvrđuju tako dominaciju njemačkih proizvođača na bh. tržištu kada su u pitanju luksuzni modeli. Prvo polugodište 2018. godine slabije je poslovalo u odnosu na prethodnu godinu za 62 vozila. Nije to puno, ali ni malo ako se želi nadmašiti prošlogodišnji ukupni rezultat od 70.976 uvezenih četverotočkaša. Najviše razloga za zabrinutost izaziva premoć polovnjaka nad novim vozilima. Činjenica da se njihov uvoz povećao za 722 jedinice, a uvoz novih smanjio za čak 782 najbolje potvrđuje da su bh. kupci zbog loše kupovne moći, uprkos jednim od najpovoljnijih cijena novih vozila na evropskom tržištu prinuđeni da se okreću polovnjacima. Od institucija prva na ovu vijest je reagovala Privredna komora Federacije BiH, koja je uputila zvaničnu inicijativu da se sadašnja donja granica pri uvozu polovnih vozila sa Euro 4 pomjeri na Euro 5 normu. Ova inicijativa je proslijeđena na razmatranje nadležnim institucijama posredstvom Ministarstva spoljne trgovine i ekonomskih odnosa BiH, nakon čega bi, ako mišljenje bude pozitivno, mogla da se nađe u zakonskoj proceduri. U najboljem slučaju promjene se mogu očekivati početkom sljedeće godine, a njeni eventualni efekti tek u 2019. godini.

 

 

 

½ 2018.

39.465

5.956

33.509

Porsche 911 GT2

443.175 KM

 

 

Godina

Uvezeno vozila

Nova

Polovna

Najskuplji model

Vrijednost najskupljeg/KM*

2017.

70.976

10.897

60.079

Ferrari 488 Spider

386.200

2016.

67.834

10.961

56.873

Mercedes GLE 63 AMG S

316.562

2015.

61.806

5.510

56.296

Bentley Continental GT

310.797

2014.

66.583

5.974

60.609

Mercedes S 350

228.636

 

*(Podaci Uprave za indirektno oporezivanje)

 

NAJSKUPLJA VOZILA U PRVOM POLUGODIŠTU

 

1. PORSCHE 911 GT2

Vrijednost: 443.175 KM

Uvozne dažbine: 75.363 KM

 

2. PORSCHE 911 GT2

Vrijednost: 439.304 KM

Uvozne dažbine: 74.790 KM

 

3. FERRARI 488 SPYDER F142

Vrijednost: 420.704 KM

Uvozne dažbine: 71.562 KM

 

4. MERCEDES-BENZ G500

Vrijednost: 363.186 KM

Uvozne dažbine: 61.850 KM

 

5. PORSCHE 991 GT3

Vrijednost: 284.088 KM

Uvozne dažbine: 48.318 KM

 

6. MERCEDES-BENZ AMG S 63 4MATIC+COUPE S 

Vrijednost: 272.151 KM

Uvozne dažbine: 46.281 KM

 

7. MERCEDES-BENZ AMG S 63 4MATIC+LONG

Vrijednost: 264.359 KM

Uvozne dažbine: 44.956 KM

 

8. PORSCHE 991 CARRERA Cabrio  

Vrijednost: 253.526 KM

Uvozne dažbine: 43.207 KM

 

9. PORSCHE PANAMERA Turrbo  

Vrijednost: 244.488 KM

Uvozne dažbine: 41.671KM

 

10. MERCEDES-BENZ S 560 4 MATIC L  

Vrijednost: 237.080 KM

Uvozne dažbine: 40.313 KM

 

 

 

UVOZNA PROCEDURA

Pri ulasku na carinsko područje BiH vozilo koje se uvozi se mora prijaviti na graničnom prelazu. Tu se dobije prevozna carinska prijava na rok od 10 dana. U pomenutom roku uvoznik mora izvršiti homologaciju vozila kod nekog od ovlaštenih tehničkih servisa u BiH i nakon toga doći u nadležnu carinsku ispostavu u BiH, gdje se obavlja carinjenje vozila. Kad se vozilo ocarini i plate uvozne dažbine, ono se može registrovati kod nadležnog MUP-a.

 

EUR 1 OBRAZAC

Kad su u pitanju uvozne dažbine, standardna stopa carine za putnička motorna vozila iznosi 15% i PDV 17%. Ako su u pitanju polovna putnička motorna vozila porijeklom iz Evropske unije (EU), od početka 2013. godine carina je ukinuta i plaća se samo PDV od 17% na utvrđenu carinsku vrijednost vozila. Da bi uvoznik bilo oslobođen od plaćanja carine mora imati dokaz o porijeklu vozila iz EU, a to je izjava na fakturi od prodavca vozila (ako se vozilo kupuje u firmi koja može izdati fakturu), ili obrazac EUR 1 (ako se vozilo kupuje od fizičkog lica putem ugovora o prodaji, ili je eventualno već u vlasništvu uvoznika).

 

 

 

Datum objave: 24/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook