Naslovna > Automobili > Nissan > Z > Adrenalin sa Dalekog istoka
FOTO GALERIJA (16)

Test - Nissan 370Z Premium Pack

Adrenalin sa Dalekog istoka

Nissanova Z serija oduvijek je označavala čistokrvne sportske automobile koji su nudili vrhunski užitak u vožnji, kako na otvorenom putu i na trkaćoj stazi gdje najbolje dolaze do izražaja svi kvaliteti odličnog V6 benzinca, dinamično podešenog vješanja i zadnjeg pogona....

Nissanova Z serija je jedna od rijetkih linija sportskih automobila koja je u startu bila osuđena na marginalna tržišna ostvarenja, da bi na kraju prerasla apsolutno sva očekivanja i postala najprodavanija i najuspješnija u istoriji automobilizma. Nissan je od svoje prve Z serije toliko zazirao da je svoj prvi model, kultni 240Z, 1969. u SAD plasirao pod značkom Datsun. Naime, objašnjenje je bilo da ako ne uspije na tržištu, onda barem neće ukaljati Nissanov ugled, koji je ovaj japanski proizvođač uživao u ostatku svijeta, ali i na sjevernoameričkom kontinentu. Međutim, nešto čudno se desilo već na početku života modela 240Z, jer je u poređenju sa direktnom konkurencijom ovaj model bio ne samo "sportskiji", već i opremljeniji, pouzdaniji, ali i ljepši i znatno jeftiniji. To je bio pravi recept za uspjeh, jer je čak i danas veliki broj ovih kultnih sportista preživio, a koliko je bio popularan, govori i podatak da ga nije zasjenio nijedan njegov nasljednik. Poslije legendarnog 240Z na scenu su stupili 280Z, 300ZX u dvije serije, zatim 350Z, da bi posljednju inkarnaciju predstavljao 370Z, sportski coupe, koji na najbolji način ponovo oživljava filozofiju slavnog pretka - ponuditi najviše za najmanje novca.

 

 

 

 

 

O kakvom se zapravo automobilu radi, provjerili smo testiranjem upravo posljednjeg modela, koji je na svjetskom tržištu debitovao 2009. godine. Već na prvi pogled Nissan 370Z jasno pokazuje da i dalje njeguje poseban dizajnerski jezik, koji mu bez obzira na to gdje se nalazio obezbjeđuje nepogrešivu prepoznatljivost. Upravo tu osobinu najviše i cijeni krug vozača koji kupuje ovakve automobile. U poređenju sa prethodnikom, odnosno veoma uspješnim modelom 350Z, novi Nissanov sportista je osjetno kompaktniji, tačnije kraći je za sedam centimetara, međuosovinski razmak mu je skraćen za 100 mm, dok je istovremeno širina profitirala za dodatna 33 mm. Uz ovakve promjene došao je i prošireni trag zadnjih točkova za 5,5 centimetara, a sve to je rezultovalo ne samo skladnijom formom, već i boljim dinamičkim ostvarenjima.

 

 

U pogledu dizajna zaštitni znak 370-ke su kao i kod prethodnika neobična prednja ksenonska svjetla, dok se pri pogledu na bok to može reći za tipičnu padajuću liniju krova, upadljive ručke na vratima i specifičnu formu staklenih površina. Na zadnjoj sekciji dominira velika, upadljiva svjetlosna grupa, ali i dvostruki završeci izduvnog sistema, kao i decentni spojler, zadužen da pri višim brzinama obezbijedi dodatni pritisak na zadnju osovinu. Finalni pečat Nissanovom atleti obezbijedili su sjajni opcioni Rays 19-colni kovani naplaci, na koje su bili namontirani pneumatici dimenzija 245/40 na prednjoj i 275/35 na zadnjoj osovini. Jednostavno, Nissan 370Z je jedan od rijetkih današnjih automobila ove klase koji nije nakićen često suvišnim detaljima, iz razloga što on upravo svojom upečatljivom formom osvaja ne samo potencijalnog kupca, već i sve one koji preferiraju ovakvu vrstu s ukusom finalizovanih automobila.


 

Prije nego li vam otkrijemo koliko je Nissan 370Z sposoban sportski automobil, zavirili smo i u njegov enterijer, namijenjen dvjema odraslim osobama. Što se tiče opremljenosti, njima je dostupno gotovo sve. Prilično udobna sportska elektrifikovana sjedišta presvučena su kombinacijom klasične i brušene perforirane kože, a kada se jednom u njih smjestite, pred vama se ukazuje nova posebnost 370-ke, atraktivni analogno digitalni instrumenti, koji se pri podešavanju upravljača pomjeraju zajedno sa njim. Zaštitni znak svih Z modela je i dalje tu, a radi se o satu, te pokazivačima temperature rashladne tekućine i voltaže, postavljenim na sredini instrument table. Dominantni detalj predstavljaju i poluge sedmostepene automatske transmisije pozicionirane iza kola upravljača, kao i centralni kolor displej na kojem se očitavaju funkcije navigacije i putnog kompjutera. Da ništa nije prepušteno slučaju potvrđuje tempomat, kao i izvrsni Bose audio-sistem sa osam zvučnika, a tu su i uobičajeni detalji poput automatske klimatizacije, elektrifikovanih stakala i retrovizora. Pogled iza sjedišta otkriva samo male ostave za sitnice, ali i efektnu aluminijumsku cijev, koja kao i ojačanja pod prednjim poklopcem obezbjeđuje dodatnu krutost cijele karoserije. Što se tiče prtljažnika, on je kod ovakvih automobila marginalna stavka, ali ipak možemo pohvaliti njegovu zapreminu od 235 litara. U svakom slučaju dovoljno za dvije torbe i nekoliko dodatnih sitnica.

 

 

U trećem dijelu testa Nissan 370Z je u potpunosti ispunio naša očekivanja, pa čak i više od toga. Pritiskom na taster Start počinje magija u obliku ne samo snage, već i odgovarajuće zvučne kulise, koja je jednostavno sastavni dio svakog automobila ovog kalibra. Ono što smo odmah primijetili, a što se ne može baš reći za većinu sličnih sportskih coupea, je veoma prilagodljivo ogibljenje sastavljeno od prednjih dvostrukih ramena i zadnje multilink osovine, koje je iznenađujuće efikasno i na lošijim podlogama. Budna elektronika u obliku ESP programa stabilnosti, te Brembo disk kočnice oplemenjene ABS i EBD sistemima od velike su pomoći pri uobičajenoj vožnji, jer 370Z se u djeliću sekunde može pretvarati iz krotkog cruisera i goropadnu zvijer.

 

 

A koliko može biti goropadan uvjerili smo se na našoj stazi Zalužani, mjestu koje Nissanu 370Z u potpunosti odgovara. Nakon našeg uobičajenog testa okretnosti u brzoj izmjeni pravca, nanizali smo nekoliko brzih krugova, a nakon svakog Nissanov sportista je bio sve brži. Naime, sa uključenim ESP sistemom, u ovom sprinteru mogu uživati i manje iskusni vozači, međutim prava zabava počinje tek njegovim deaktiviranjem. S obzirom na to da je opremljen zadnjom osovinom sa samoblokirajućim elektronski kontrolisanim diferencijalom, te da mu je raspored mase između osovina 53:47 posto, 370Z i pri isključenom ESP-u ostaje izuzetno predvidljiv automobil, koji traži više pažnje jedino pri brzoj vožnji u krivinama ili naglom startovanju. Čak i kada krene gubiti ravnotežu u brzim krivinama, najaviće to suptilnim, blagim proklizavanjem zadnjeg dijela, koji se veoma lako kontroliše adekvatnim korekcijama veoma direktnog upravljačkog sistema. To je jednostavno sve, prostije ne može da bude.

 

 

    MOTOR                   ČISTA SNAGA             
Podizanjem aluminijumskog prednjeg poklopca upoznali smo se sa možda i najboljim dijelom Nissana 370Z, tehničkim biserom u obliku 3.7-litarskog atmosferskog šestocilindraša V konfiguracije. Ovaj agregat sa aluminijumskim blokom predstavlja prvi Nissanov motor sa VVEL varijabilnom kontrolom ventila, a debitovao je 2008. godine u Nissanovoj luksuznoj podružnici Infinity, tačnije u modelu G37. Sa maksimalnih 328 KS ostvarenih pri 7.000 o/min, te obrtnim momentom od 363 Nm, raspoloživim pri 5.200 o/min, Nissanov šestocilindraš ukombinovan sa opcionim sedmostepenim automatskim mjenjačem dovoljno je snažan, ali i ekonomičan, a vozaču može pružiti mnogo užitka u vožnji.

 

 

Ono što posebno treba istaći je u stvari pikanterija, a radi se o takozvanom DRM sistemu, odnosno automatskom dodavanju međugasa pri mijenjanju stepena prenosa iz viših u niže. Ovim sistemom dobilo se na fluidnosti vožnje, kao i samoj zaštiti agregata od naglih promjena režima rada. Svakako, pored cijelog brda pozitivnosti Nissan 370Z ima i dva mala nedostatka, ako ih tako uopšte možemo nazvati. Prvi je masa vozila od priličnih 1.583 kilograma, koja se osjećaju posebno u bržoj, zahtjevnijoj vožnji, a drugi je efikasnost sedmostepenog automatskog mjenjača. On je zapravo sasvim korektan, ali konkurencija jednostavno nudi više, a samim tim i bolje.

 

TEHNIČKI PODACI
Benzin
šest cilindara u V
3.696 ccm
241 kW 328 KS pri 7.000 o/min
363 Nm pri 5.200 o/min
0-100 km/h 5,6 s
Max  250 km/h
P. pot  10,5 litara bezolovni

 

Tokom mjerenja performansi Nissan 370Z je ponovo zasijao u punom svjetlu. Uzmemo li u obzir kombinaciju mase vozila i snagu motora, sprint od 0 do 100 km/h za 5,5 sekundi je izvanredno ostvarenje, što možemo reći i za maksimalnu brzinu od elektronski ograničenih 250 km/h. Iste ocjene zaslužuje i kočioni sistem sastavljen od diskova promjera 355 i 350 mm, naoružan četvoroklipnim i dvoklipnim Brembo čeljustima, koji je masu vozila od nepunih 1,6 tona sa 100 km/h obuzdavao za samo 34,6 metara, što je jedan od najboljih rezultata u ovoj klasi vozila. S obzirom na to da se od ovakvih automobila ne očekuje da budu ekološki osviješteni, Nissan 370Z to na neki način i jeste, jer pomoću VVEL kontrole ventila, te nekoliko drugih zahvata, novi 3.7-litraš u poređenju sa onim iz modela 350Z je zapravo ekonomičniji i čistiji za čak 11 posto. To u stvari znači da prosječna potrošnja na našem testu od 15,4 litre goriva, uključujući često vožnju sa pritisnutim gasom do poda, nikako nije prevelika. Kada se sve sabere, Nissan 370Z ima apsolutno sve atribute za uspjeh, odnosno sve osobine koje će mu osigurati uspjeh na tržištu. 

Datum objave: 18/06/2011
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook