Naslovna > Automobili > Mazda > 3 > Adut za repoziciju brenda

Mazda 3

Adut za repoziciju brenda

Premijerom četvrte generacije „trojke“ Mazda je već na sajmu automobila u Los Anđelesu krajem prošle godine najavila ozbiljan zaokret u svom nastupu na automobilskoj sceni. U okolini Lisabona naša novinarska ekipa dobila je ekskluzivnu priliku da kao jedina iz BiHvozi novu „trojku“...

Dvodnevno druženje sa četvrtom generacijom Mazde 3 već nam je na samom početku dalo do znanja da su Japanci počeli pisati novo poglavlje u svom brendu. Za takav nastup, mora se priznati, imaju i te kako dobar temelj: tradicija, prodajni rezultati, te vlastita filozofija mobilnosti i dizajna. Na prezentaciji su nam otkrili da su odlučili napraviti repoziciju brenda i okrenuti se prema premium segmentu, što je više nego vidljivo već pri prvom susretu sa novom tricom. Kreirali su je u dva karoserijska izdanja kako bi udovoljili i onima slobodnog duha, kojima su posvetili hatchback izdanje, ali i onima sa elegantnijim stilom u maniru pravih dama ili džentlmena, kojima je posvećen sedan. Bez obzira o kojem se karoserijskom izdanju radilo Mazda je na novoj Trici implementirala Kodo dizajn. Hatchback je baziran na linijama predstavljenim sa RX Vision konceptom, dok je sedan urađen na temeljima Vision Coupe Concepta. Iz obje vizije izvučen je tzv. „Soul Of Emotion“, pri čemu je uklonjeno sve bespotrebno kako bi se dobio minimalistički oblik.

 

Kompletan dizajn je rađen ručno u glini, bez mnogo kompjuterskih rendera. Odlika hatchbacka je i veliki C stub sa masivnim bočnim panelom na kojem svjetlo igra posebnu igru. Time se, kako kažu Japanci, veličanstvenom refleksijom dobila nova dimenzija pokreta. Zadnji kraj automobila je zaobljen, a svjetlosni sklopovi urađeni u LED tehnologiji posebno naglašavaju jak zadnji dio. Kod sedana zadnji kraj je mnogo elegantniji i nastavlja se na zadnji vjetrobran. Dimenzijama je nova trica sedan jednaka prvoj generaciji šestice, što dovoljno govori ko je ciljana skupina u novoj Mazdinoj filozofiji. Nos automobila sličan je kod oba modela. Jednostavan je, trodimenzionalan, oštar i agresivan. Kod sedana ima i elegantne hromirane detalje, dok kod hatchbacka ima jednaku boju maske hladnjaka i aluminijumskih točkova. Po uzoru na vanjski oblik rađena je i unutrašnjost. Kako kažu odlikuje je pozitivan prazan prostor. Nova armatura podijeljena je u dva dijela između kojih na sredini izrasta ekran Mazda Connect multimedije koja podrazumijeva i bolje glasovno upravljanje, bežično punjenje pametnih telefona, konekciju sa pametnim telefonima preko Apple Car Play ili Android Auto aplikacije, te 8 serijskih zvučnika.

 

Da bi putnici dobili stvarni osjećaj zvuka iz stereo sistema Mazdini stručnjaci su poradili pa specijalnom računanju pozicije emitera zvuka. Rezultat tog rada je činjenica da je serijski audio sistem kvalitetom zvuka i snagom jednak opcionom Bose sistemu iz prošle generacije Mazde 3. Da se Francuzi ne bi našli uvrijeđeni, Japanci su i u novu Tricu usadili opcioni Bose audio sistema sa 12 zvučnika, a vi zamislite šta onda tek opcija nudi kada je serija toliko dobra. Kontrolna ploča je kombinacija analognih instrumenata i velikog 7'' tft ekrana na kojem ulogu obrtomjera ili speedometra uzima virtuelna kazaljka, a centralni dio obruča moguće je podesiti prema željama i potrebama vozača. Sve je podređeno onome ko sjedi za upravljačem, simetrično je, pregledno, a da ne skreće pažnju na sebe sa saobraćajnog okruženja tu je i serijski head-up display. Nova je pozicija sjedenja, nešto niža, ali uprkos tome preglednost je na visokom nivou. Ono što smo primijetili za vrijeme testnih vožnji oko Lisabona je i prostrana zadnja klupa sa obiljem prostora za koljena putnika. To se može zahvaliti većem uglu nagiba zadnjih sjedišta koja uprkos „čudnom obliku“ imaju odličnu ergonomiju i ne ugrožavaju udobnost pri putovanju. Na kraju ćemo se osvrnuti i na cijene vozila. Repozicija brenda logično mora biti propraćena i promjenom cijene. Osnovna verzija će na bh. tržitu biti dostupna po cijeni 20.590 €. U ponudi će se naći samo dva paketa opreme, standard i plus, a među opcijama će biti četiri liste opreme koje će se moći upariti samo sa modelima koje pogone benzinci.


Revolucionarni Skyactive agregati
Novo poglavlje ne može se pisati samo dizajnom i finkcionalnošću. Zato su tu i novorazvijeni pogonski agregati i to dva benzinca i jedan dizelaš. Odlika prljavog motora je da ima 1.800 kubika zapremine i da proizvodi 116 KS. Maksimalni obrtni momenat kod dizelaša osjetan je već na 1.600 obr/min,  a jednak je sve do 2.600 obr/min. Također, prvi je i jedini dizelaš u ponudi na svijetu koji zahvaljujući Skyactiv-D tehnologiji ima euro 6 D-Temp emisionu normu, a da nema AdBlue dodatak! Na početku prodaje u ponudi će se naći i jedan benzinac sa Skyactiv-G tehnologijom: 2.0-litarski četverocilindraš, atmosferac sa 122 KS i 213 Nm maksimalnog obrtnog momenta koje isporučuje pri 6.000 obr/min. Baš za ovog benzinca možemo reći da uprkos tome što naizgled ima malo konja, ide kao sumanut, a vrti se i preko 6.500 obrtaja. Uprkos takvom forsiranju primijetili smo da mjeri potrošnju samo oko 6 litara na 100 km. Oba isprobana pogona u potpunosti ispunjavaju Jimba Itai filozofiju mobilnosti. Kasnije ove godine će se u ponudi naći i revolucionarni 2.0-litarski Skyactiv X beniznac sa SPCCI sistemom. Ova revolucionarna tehnologija kombinuje prednosti benzinskih agregata i usklađuje ih sa sistemom kompresije kakav je svojstven dizelašima. Za prenos snage biće zaduženi 6-stepeni manuelac i automatik sa direktnim promjenama stepeni prenosa.

Datum objave: 14/05/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook