Naslovna > Automobili > Hyundai > Santa Fe > Adut zlatne sredine
FOTO GALERIJA (14)

Test-Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi Elegance

Adut zlatne sredine

Zahvaljujući snažnom i štedljivom 2.2-litarskom CRDi agregatu od 150 KS, dobro odmjerenom vješanju, koje pravi kompromis između limuzinske udobnosti i terenske izdržljivosti, te potpunoj opremi, Hyundai Santa Fe Elegance je još uvijek jedan od najprimamljivijih modela SUV klase

Kada je 2006. godine na automobilskom sajmu u Detroitu debitovala druga generacija Hyundaija Santa Fe, malo ko je mogao naslutiti da će ovaj SUV za samo dvije godine postati jedan od najpoželjnijih u klasi. Za veliki uspjeh najvećim dijelom su zaslužni znatno ubjedljiviji dizajn, te brojne tehničke novine, zahvaljujući kojima je ovaj korejski SUV dobro prihvaćen i na Starom kontinentu. Uz podsjećanje da smo odmah po dolasku Santa Fea na naše tržište testirali najbolje opremljenu Priviladge verziju, ovaj put smo odlučili provjeriti trenutno najtraženiji model u BiH, sa 2.2-litarskim CRDi agregatom od 150 KS i srednjim - Elegance paketom opreme.

 

 

 

 

Da je Santra Fe dizajnerski uspjelo vozilo, pokazuje činjenica da ni nakon dvije godine provedene na tržištu nimalo nije izgubio na atraktivnosti, te da i sada s velikom ozbiljnošću konkuriše u sve jačoj SUV klasi. Dizajnerski gledano, posebno upečatljivim se čini prednji dio, koji predstavlja mješavinu klasičnih i sportski snažnih linija, što se istovremeno može reći i za tipično SUV-ovsku zadnju sekciju sa velikom i atraktivnom svjetlosnom grupom, te interesantnim detaljem u obliku dvostrukog izduvnog sistema sa ovalnim završecima. Bočni pogled odaje znatno smireniju sliku, izuzmemo li atraktivne 18-colne lake naplatke sa pneumaticima dimenzija 235/65, koja opet pokazuje da je Hyundaijevim dizajnerima prioritetni cilj bio oblikovati vozilo čiji će glavni adut biti funkcionalnost i svakodnevna iskoristivost.

 

 

 

Unutrašnjosti Hyundaija Santa Fe sa Elegance paketom opreme se nema šta zamjeriti, jer nudi sve što od jednog SUV-a ovog ranga može očekivati prosječan kupac. Sa srednjim paketom opreme (Start, Elegance, Priviladge), Korejac donosi blagu dozu luksuza, koji se ogleda u automatskoj dvozonskoj klimi, ugodnoj i izdržljivoj tkanini na udobnim sjedištima, te kožnim umecima na potpuno podesivom multifunkcionalnom upravljaču i ručici petostepenog ručnog mjenjača. Kvalitet ugrađenih materijala je zadovoljavajući kao i završna obrada, što polako postaje osobina karakteristična za većinu modela ovog korejskog proizvođača. Istovremeno, može se reći da je vanjština Santa Fea znatno ubjedljivija od unutrašnjosti, iz prostog razloga što se kombinacija vještačkih drvenih umetaka i metaliziranih aplikacija neće svima svidjeti, upravo kao i plavičasto osvjetljenje instrumenata.

 

 


Što se tiče vozačke pozicije, Santa Fe pripada grupi veoma preglednih vozila, jer je pozicija sjedenja tipično visoka. Opsluživanje komandi je veoma jednostavno, sve su postavljene na dohvat ruke, izuzev 4WD Lock prekidača, koji je, kao i 12-voltna utičnica, smješten odmah ispred ručice mjenjača. U zadnjem dijelu Santa Fe u skladu sa eksterijernim gabaritima, te međuosovinskim razmakom od okruglo 2,7 metara, nudi raskošan prostor za tri odrasle osobe iza kojih ostaje i više nego dovoljno mjesta za odlaganje prtljaga. Tačnije Santa Fe raspolaže prtljažnikom osnovne zapremine od 775 litara, koji se preklapanjem asimetrične zadnje klupe može povećati na maksimalnih 1.580 litara.

 

 


Na testu voznih sposobnosti Hyundai Santa Fe je dokazao da je osim ugodne limuzinske vožnje po asfaltu, dorastao i „lomatanju“ po izazovnijim terenima, što prvenstveno treba da zahvali odličnom 4x4 prenosu i ogibljenju sa prednjim dvostrukim ramenima i zadnjom samonivelišućom multilink osovinom. Sa pogonom na sve točkove, Santa Fe je bez problema savladavao različite zadatke koje smo pred njega postavili, povremeno posustajući samo zbog neadekvatnih Michelin pneumatika, namijenjenih uglavnom, za vožnju po asfaltu i lakšim podlogama. Na otvorenoj cesti Santa Fe pruža odličan komfor, mada bi, posebno na izazovnijim terenima, dobro došlo da su prenosni odnosi kraće proračunati.

 

 

 


Pod prednjim poklopcem ponovo smo sreli 2.2-litarski četverocilindrični CRDi dizelaš, koji pomoću common-rail ubrizgavanja, te turbo punjača sa hladnjakom vazduha ostvaruje maksimalnih 155 KS, te 343 Nm obrtnog momenta, raspoloživog u rasponu od 1.800 do 2.500 o/min. Za ovaj agregat se slobodno može reći da spada u jedan od najboljih u klasi, kako po pitanju uglađenosti tako i vučnih osobina i ekonomičnosti. Ovaj dizelski četverocilindraš i pored Santa Feove težine od 1.810 kilograma nije veliki potrošač, te se na svakih 100 kilometara zadovoljava prosječno sa 8,2 litara euro dizela. Uzmemo li u obzir zapreminu rezervoara od 75 litara, domet je i više nego dovoljan. Po pitanju performansi, koje su kod ovakvih vozila u drugom planu, ubrzanje do 100 km/h Santa Fe je savladavao za nepune 11,4 sekunde, dok je najveća izmjerena brzina iznosila 181 km/h.

Datum objave: 24/05/2008
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook