Naslovna > Automobili > Porsche > Cayenne > Agresivniji, dinamičniji i štedljiviji
FOTO GALERIJA (8)

Vozili smo-Novi Porsche Cayenne

Agresivniji, dinamičniji i štedljiviji

Za razliku od prve generacija Porsche Cayenna druga je dobila agresivniji dizajn, prostraniju unutrašnjost i najsavremenije motore, čiji je najvažniji adut, pored raskošne snage, i uzorna štedljivost...

Više sportskog ugođaja uz poboljšanu ekonomičnost, više prostora u unutrašnjosti uz manju ukupnu težinu. Ako na trenutak zanemarimo potpuno novi dizajn i pogledamo šta se nalazi  ispod površine, ovo bi u najkraćim crtama bili osnovni noviteti koje krase novi Porsche Cayenne. Ekipa Autoshop magazina boravila je u popularnom grčkom ljetovalištu Halkidiki, gdje smo tokom dva dana oficijelne prezentacije za novinare iz ovog dijela Evrope imali priliku da prvi put sjednemo za upravljač nove generacije popularnog Porscheovog SUV-a. Predvođen modelom S Hybrid, prvim Porscheovim hibridom koji je ušao u serijsku proizvodnju, nova generacija Cayenna predstavlja utjelovljenje Porscheove filozofije: veća efikasnost i bolje performanse uz smanjenje prosječne potrošnje i do 23 posto u odnosu na prethodni model. Novi model dostupan je na evropskom tržištu u pet različitih verzija, koje će sasvim sigurno zadovoljiti ukuse i najzahtjevnijih kupaca.

 

 

 

 

 

Osnovni model pokreće 3.6-litreni V6 agregat sa 296 KS. Slijedi Cayenne S, koji iz zapremine 4.8 litara i V8 motora izvlači 395 konja, dok najsnažniji model Turbo iz istog agregata uz pomoć dva turbo punjača razvija 493 KS. Uz izvanredno podvozje i ovjes, koji je moguće jednim pritiskom na dugme prilagoditi trenutnim potrebama, vožnja u novom Cayennu Turbo na trenutke čini da potpuno zaboravite da se nalazite za upravljačem velikog SUV-a, a količina snage i obrtnog momenta zaista će fascinirati i zagrižene trkače. Za ekološki osviještene ljubitelje ove prestižne njemačke marke u Porscheovim pogonima su razvili Cayene S Hybrid, koji koristi kombinaciju 3.0-litrenog benzinskog agregata sa kompresorom i elektromotora, koji u kombinaciji pružaju maksimalnih 375 konja i obrtni moment od 580 Nm. Ipak, rezultat vrijedan divljenja kojim se može pohvaliti Hybridni Cayenne jeste fabrički deklarisana potrošnja, koja iznosi nevjerovatne 8,2 litre benzina na 100 km. Klasičnim motorom i elektromotorom upravlja se pomoću sistema nazvanog "Hybridmanager".

 

 

 

Do brzine od 60 km/h i na kraće udaljenosti Cayenne se može voziti samo na elektropogon, koji se koristi i za pomoć klasičnom motoru, kada vozač od pogonskog agregata zahtijeva sportska ubrzanja. Do brzine od 156 km/h pri otpuštanju pedale gasa sistem omogućava zaustavljanje prenosa snage od benzinskog motora, da bi se omogućilo lagano kotrljanje i štedjela energija, odnosno gorivo. Ako znamo da ovaj automobil, težak više od dvije tone, od 0 do 100 ubrzava za svega 6,5 sekundi i ima maksimalnu brzinu od 242 km/h, onda je jasno da tako mala potrošnja predstavlja pravi inžinjerski podvig i najavljuje jedno novo poglavlje u istoriji sportskih automobila. Drugi na listi “štedljivaca” u Porscheovoj gami je Cayenne dizel. Nažalost, tokom promocije u Grčkoj na raspolaganju nismo imali i ovaj model, koji prema najavama iz Porschea u uslovima kombinovane gradske i vangradske vožnje troši svega 7,4 litre dizela na 100 km. Na osnovu ovih podataka postaje jasno da čak tri od ponuđenih pet modela uspijevaju da se zadrže ispod magične granice prosječne potrošnje od 10 litara na 100 km.

 

 

 

 

Novi Cayenne specifičan je i po osam brzinskom Tiptronic S mjenjaču, start/stop sistemu i značajnom redukovanju mase, što je najizraženije kod S modela, koji je čak 181 kg lakši od svog prethodnika. Prvi Porscheov 8-stepeni Tiptronic dio je standardne opreme na svim modelima, osim na baznom 3.6-litarskom Cayennu, koji je opremljen 6-stepenim manuelnim mjenjačem. Već sa prvim pogledom na oblik karoserije novog Cayenna postaje jasno da su ovoga puta Porscheovi dizajneri željeli da otklone sve eventualne primjedbe koje su se mogle čuti kada je u pitanju prethodni model, kojem su mnogi zamjerali manjak autentičnog imidža Porschea, nazivajući ga bezličnim i dosadnim. Prednji dio automobila dobio je mnogo agresivnije linije, koje odmah otkrivaju njegov sportski pedigre, dok su na zadnjem dijelu značajno promijenjeni oblik vjetrobranskog stakla i stop svjetla, koja sada izgledaju mnogo atraktivnije u odnosu na konzervativne oblike prisutne na prethodniku. Ipak, još značajnije promjene desile su se u unutrašnjosti automobila.

 

 

 

Poznavaocima Porsche brenda neće promaći činjenica da je enterijer novog Cayenna u velikoj mjeri inspirisan onim koji krasi model Panamera. Iako će zbog toga mnogi reći da Cayennu nedostaje osobnosti i originalnosti, u svakom slučaju sličnost sa luksuznom četverovratnom limuzinom je dobra vijest i to iz najmanje dva razloga. Prvi je taj što unutrašnjost Panamere u svakom slučaju izgleda veoma atraktivno, a drugi je taj što novi Cayenne izgleda neuporedivo bolje u odnosu na prethodni model, koji je relativno često trpio kritike upravo zbog dizajna unutrašnjosti. I na kraju, riječ, dvije o cijenama, iako one za ljubitelje Porschea nikada nisu bile presudni faktor prilikom kupovine novog modela. Novi Cayenne je u osnovnoj izvedbi sa 3.6-litarskim V6 motorom i 6-stepenim ručnim mjenjačem na njemačkom tržištu dostupan već od 55 hiljada eura. Hibridni model košta nešto više od 70, a za najsnažniji Cayenne Turbo potrebno je izdvojiti čak 115 hiljada eura.

 

Datum objave: 22/06/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook