Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > Vito > Aj, plovi lađa...
FOTO GALERIJA (15)

Test – Mercedes Vito 122 CDI

Aj, plovi lađa...

Treća generacija Vita dizajnerski je usklađena sa ostatkom Mercedesove game, a koncepcijski temeljno promijenjena, sa novim podvozjem, jačim i štedljivijim agregatima, te modernije oblikovanim enterijerom, čija udobnost dolazi do posebnog izražaja u putničkoj izvedbi...

Polovinom prošle godine Mercedes je svjetskoj javnosti predstavio novu, treću generaciju svojih kombi modela Vita i Viana. Za one koji još ne znaju ili ih zbunjuje unutrašnja Mercedesova podjela, Vito je izgledom nešto sirovija i za najrazličitije radne zadatke podesnija verzija, dok je Viano luksuzna varijanta dostupna samo u kombi izvedbi.
Zahvaljujući preduzeću Autoline, glavnom zastupniku Daimlera AG za Bosnu i Hercegovinu, na test smo dobili Mercedes Vito kombi 122 CDI. Kombinacija koja nudi „sirov“ izgled, bogato opremljen enterijer sa osam punopravnih sjedišta i najjači dizelski agregat u ponudi na prvi pogled uopšte ne djeluje kao skromnija izvedba Mercedesovih blizanaca. Možete onda samo zamisliti kakve se mogućnosti nadogradnje i opremanja postavljaju pred kupce ovih kombija, kada se testni primjerak može svrstati u „skromnije“.

 

 

 

 

 

Dizajn novog Vita u kombi verziji od šminkerskog brata Viana razlikuje se u detaljima poput nelakiranih plastičnih odbojnika, plastične maske hladnjaka, te retrovizora, u kojima nema integrisanih pokazivača pravca. Razlika ima i u paleti dostupnih boja, naplataka i kombinacija staklenih površina, ali treba primijetiti da je za bh. uslove tesni model dovoljno lijep, luksuzan i markantan. Za razliku od prošle generacije, novi Vito se u oblikovanju odriče mekih linija i priklanja se novom dizajnerskom jeziku, koji već uveliko njeguje Mercedesova automobilska gama. Nova prednja svjetla u „ML stilu“ garantuju prepoznatljivost, a velika trokraka zvijezda respekt gdje god se pojavite sa Vitom.

 

 

Testni model bio je u karoserijskoj izvedbi „lang“ sa osovinskim razmakom od 3.200 mm i dužinom od 5.008 mm. Podsjećamo da Mercedes u ponudi ima i ekstra dugi osovinski razmak od 3.430 mm, odnosno da se Vito nudi sa dužinom od 4.763 i 5.238 mm. Dimenzijski okviri testnog modela omogućavaju mu da cijelom dužinom zauzme prosječno parking mjesto. Mnogi bi pomislili da su takvi gabariti ograničavajuća okolnost u gradu i na skučenim parkinzima, ali to nije bio slučaj sa testnim modelom. Dvoje kliznih bočnih vrata omogućavaju jednostavan pristup drugom i trećem redu sjedišta i na skučenim parkinzima. Za pristup prtljažniku ipak treba nešto više prostora, jer se velika peta vrata otvaraju prema gore. Njegova zapremina sa oba reda sjedišta je 0,73 m³, a funkcionalnost mu povećava i mrežasta pregrada, koja se lako montira i demontira.

 

 

Jednostavnim pomjeranjem sjedišta trećeg i drugog reda prema naprijed moguće je kombinovati putnički i tovarni prostor, što je još jedna od pozitivnih strana Vita. Podne šine po kojima sjedišta klize u unutrašnjosti dio su dodatne opreme. Osim pomjeranja sjedišta i prilagođavanja razmaka između redova omogućavaju i zakretanje drugog reda ka trećem i stvaranje takozvane „konferencijske“ atmosfere. Još jedna posebnost testnog modela koja se tiče njegovog prtljažnika je i opciono vazdušno vješanje. Ovaj sistem kojim se manipuliše pomoću dva prekidača u okviru petih vrata omogućava spuštanje ili podizanje podnice do nivoa koji će olakšati utovar prtljaga ili tereta.


 

Vozač Vita uživa u prvoklasnom komforu, koji je u našem slučaju bio nadograđen s ukusom odabranim dodacima. U potpunosti lišen kiča i pretjerivanja, svaki detalj u enterijeru izgleda elegantno, a nudi i visok stepen funkcionalnost. Početno privikavanje traže tek dvije ručice sa lijeve strane upravljača, kojima se upravlja tempomatom, pokazivačima pravca i brisačima. Međutim, kada jednom registrujete njihov položaj i funkcije, onda se ovaj početni „nedostatak“ lako gubi iz vida. U vidnom polju tada ostaju pregledni instrumenti, lijepo izvajan centralni greben sa dominantnim komandama klimatizacionog sistema i ručica automatskog mjenjača. Lijepog oblika je i četverokraki multifunkcionalni upravljač sa daljinskim komandama za telefon, radio i putni kompjuter.

 

 

U Vitu smo se još jednom uvjerili u vrhunsku udobnost Mercedesovih sjedišta, posebno vozačkog, koje nudi osjetno bolji komfor u odnosu na suvozačevo. Kombijevska karoserija ima brojne prednosti, a osim izdašnog prostora u svim pravcima spremna je da ponudi i mnoštvo odlagališta za sitnice, što će svakako znati cijeniti oni koji u Vitu provode mnogo vremena. Dvozonska automatska klimatizacija sa odvojenim krovnim komandama za druga dva reda sjedišta spremna je u svakom trenutku provjetriti, zagrijati ili rashladiti unutrašnjost. Putnici koji cijene svjež vazduh prije svega obradovaće se i krilno podesivim zadnjim prozorima, koji se mogu „izbaciti“ par centimetara prema vani. Za dobro raspoloženje zadužen je opcioni Audio 20 sistem, koji unutrašnjost ispunjava prijatnim muzičkim tonovima.

 

 

 

Mercedes Vito na raspolaganju je u dvije pogonske kombinacije sa primarnim zadnjim ili kao verzija sa 4x4 pogonom. Testni primjerak kontakt sa podlogom je ostvarivao putem zadnjih točkova, a u tome su mu pomagali brojni elektronski sistemi poput ESP, BAS, ABS, ASR i EBV-a. Pogonski agregat je poseban dio priče, jer je riječ o velikom trolitarskom V6 turbodizelašu, koji razvija 224 KS i nudi obrtni momenat od 440 Nm. To je ujedno i najjači dizel agregat u paleti Vita, koja između ostalog još uključuje i tri izvedbe 2.2-litarskog dizela motora sa 95, 136 i 163 KS, te jednu benzinsku 3.5-litarsku V6 varijantu sa 258 KS. Sa prosječnom potrošnjom od 8,6 litara u klasičnoj, odnosno 8,4 litara u opcionoj BlueEFFICIENCY izvedbi, te rezervoarom od 75 litara, najjači dizeleš omogućava Vitu uzornu autonomiju, ali i dinamiku.

 

 

    MOTOR              POZNATI "ŠESTAK"       
Trolitarski agregat sa šest cilindara u “v“ rasporedu uparen je sa savremenim turbinskim i sistemima direktnog ubrizgavanja goriva. Rezultat je veoma moćan i snažan motor, koji se sa lakoćom nosi sa dvotonskom karoserijom. Osim ubjedljivim performansama iznenađuje i prosječnom potrošnjom koja se u okvirima našeg testa kretala od 7,2 litre na otvorenom putu do 11, 12 litara u trenucima kad smo uživali  u maksimalnom potencijalu Mercedesovog “šestaka“. Na kraju treba imati u vidu da je ovo najmišićaviji dizelaš u Vitu i da u Mercedesovoj ponudi ima još manjih agregata čija potrošnja je osjetno skromnija.

 

 

Tokom testa više puta smo se uvjerili u raskošan potencijal ovog agregata, koji dvotonskog Vita do 100 km/h dovodi za 9,1 sekundu, sa maksimalnom brzinom od 201 km/h. Na otvorenoj cesti Vitov ritam u rangu je limuzina srednje klase, a njegove vozne karakteristike često prevazilaze očekivanja koja većina vozača ima od ove vrste vozila. Odlično ponašanje na putu velikim dijelom je zasluga novorazvijenog sistema vješanja, koji nudi kompromis između vrhunske udobnosti i transporterskih mogućnosti klasičnog kombija. Na otvorenoj cesti i autoputu Vito plovi poput lađe, dok je nešto lelujaviji na našim grbavim i lošim regionalnim putevima, kada rad pojedinih komponenti vješanja postaje osjetniji pod nogama. Na kraju možemo zaključiti da Mercedes Vito dizajnom neće nikog postidjeti, ma gdje ga parkirali, sa snažnim V6 agregatom biće uvijek u centru zbivanja na svakoj cesti, jer je dinamičan, brz i siguran u preticanjima, dok će vozač i saputnici u svim prilikama uživati u vrhunskom komforu.

Datum objave: 12/06/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook