Naslovna > Automobili > Citroen > DS5 > Ajkula ponovo grize
FOTO GALERIJA (9)

Novitet-Citroen – DS5

Ajkula ponovo grize

Kao grom iz vedrog neba u Šangaju je bljesnuo najveći Citroenov DS model, kojem je već sada teško naći konkurenta, kada je u pitanju originalnost dizajna vanjštine, ali i luksuznog enterijera, kao što je nekada bio slučaj sa legendarnom “ajkulom”...

Kada je Citroen početkom 2009. u jeku priprema za obilježavanje devet decenija postojanja objavio da će nakon 33. godine oživjeti svoju ekskluzivnu DS liniju, pa to i potvrdio predstavljanjem koncepta DS Inside zasnovanog na aktuelnom C3, malo ko je vjerovao da će taj potez biti dobitna kombinacija. Naime, u trenutku kada je cijeli svijet grcao pod okovima teške ekonomske krize i kada je većine proizvođača automobila trpila ogromne gubitke, Citroen je pokazao rijetko viđenu hrabrost. Francuski proizvođač, koji je kroz decenije bio prepoznatljiv po svojim ekstravagantnim modelima, specifičnog dizajna i vrhunske udobnosti, zasnovane na upotrebi hidropneumatskog vješanja, odlučio se da na osnovu svojih komercijalnih automobila stvori ekskluzivnu DS liniju. Ova modelska linija namijenjena je bolje stojećem sloju kupaca, koji u klasičnim automobilima ne nalaze dovoljno ekskluzivnosti, niti ih mogu dovoljno prilagoditi svojim istančanim ukusima. Odličan start DS3 modela, te dobre reakcije javnosti na nastupajući DS4 bili su samo najava za nedavno predstavljeni DS5. Nimalo slučajno najveći DS Citroen predstavljen je u Šangaju, na kineskom tlu, gdje svi automobili francuskog proizvođača uživaju poseban status.

 

 

 

 

 

Od DS5 modela se očekuje da se dopadne bogatim kineskim biznismenima, koji trenutno najbolje stoje na globalnoj ekonomskom planu. Nema sumnje DS5 je svojevrsno osvježenje u svijetu automobilizma, kojim danas manje više dominiraju najrazličitiji automobilski klonovi, odreda zasnovani na istoj ili sličnoj tehnologiji, čiji je osnovni zadatak da donese što veći profit uz što manje ulaganje u njen razvoj. Mada djeluje futuristički dizajn novog DS5 predstavljen je još 2005. godine u vidu Citroenovog koncepta C-SportLounge, koji je u gotovo neizmijenjenom izdanju pretočen u velikoserijski automobil. I na tom planu Citroen je pokazao da ima više hrabrosti od ostalih proizvođača, koji odreda svoje odlično skrojene koncepte previše podređuju komercijalnim šablonima, nakon kojih oni gube većinu inovativnih i oku ugodnih elemenata. Istina DS5 je zasnovan na karavanskom izdanju klasičnog C5, u odnosu na kojeg je sa dužinom od 452 cm kraći za 30 mm, koji su izgubljeni zaobljavanjem zadnjeg kraja. Pojavnost DS5 modela osim originalnim dizajnom sa mnoštvom inovativnih detalja zagarantovana je mješavinom kupe-karavanskog oblika, u čijoj je padajućoj liniji krova i mišićavim bokovima “zarobljeno” mnoštvo dinamike. Zahvaljujući ovakvom potezu dizajnera DS5 izgleda kao da se kreće i kada stoji, pa je očekivano da će ovaj model biti pravi magnet za posmatrače, ali i pravo osvježenje za svaku ulicu.

 

 

 

Dah futurizma snažno se osjeća i u luksuzom nabijenom enterijeru, koji sa mesnatim kožom obloženim sjedištima, podrezanim multifunkcionalnim upravljačem i sportskim instrumentima može poslužiti kao inspiracija dizajnerima brendiranih luksuznih limuzina. Ne treba sumnjati da će ovakav enterijer vozaču i putnicima ponuditi vrhunsku udobnost vožnje, posebno vozaču, koji bi se zbog povišenog centralnog grebena trebao osjećati kao da sjedi u sportskom automobilu. Prve slike i video ne otkrivaju kakav je kvalitet materijala i završne obrade, ali teško je i pomisliti da će Francuzi nakon ovoliko truda išta prepustiti slučaju. Ono što se svakako vidi je skladan dizajn, na pola puta između sportskog i luksuznog, sa mnoštvom inovativnih detalja, čiji oblik ni na koji način ne upućuje na direktnu vezu između DS i klasičnog C5 modela. Show car, koji je predstavljen u Šangaju, koristi Hybrid4 pogon, tačnije kombinaciju dizel agregata i elektromotora. Prednje točkove pokreće dizelaš sa 163 KS, dok se snaga 27 kW AC elektromotora na zadnje točkove prenosi putem diferencijala. Mada to još uvijek nije potvrđeno, u komercijalne modeli će se najvjerovatnije ugrađivati 1.6 THP turbobenzinac sa 163 KS, odnosno 22. HDI sa 204. Osim ručnog šestostepenog mjenjača u ponudi će biti i istostepeni automatski, koji će se serijski isporučivati u najbogatijim paketima opreme.

Datum objave: 12/06/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook