Naslovna > Motocikli > Alternativa „japancima“
FOTO GALERIJA (10)

BMW F800 R

Alternativa „japancima“

Novi F800 R interesantna je alternativa etabliranim japanskim motociklima, koji još uvijek imaju primat na evropskom tržištu. On je spoj privlačnog dizajna, odlične mehanike i zavidnih voznih karakteristika...

Iako Japanci prave tehnološki najnaprednije motocikle, koji su i cjenovno često znatno pristupačniji od američke i evropske konkurencije, sve veći broj kupaca na Starom kontinentu odlučuje se upravo za neki od „domaćih“ brendova. Svakako jedna od evropskih ikona motoindustrije je i BMW, koji zahvaljujući svojim posljednjim edicijama, ima sve više poklonika ne samo u Evropi, već i širom svijeta. Posljednji model F800 R na najbolji način pokazuje koliko je BMW poseban, ali istovremeno koliko se može prilagoditi širem, klasično orijentisanom auditorijumu kupaca. Novi F800 R, gdje R predstavlja oznaku za roadster, namijenjen je kupcima koji vole BMW, ali koji nisu spremni za velike zalogaje poput GS ili K serija. Serija F dovoljno je kompaktna, ali istovremeno i dovoljno fleksibilna za svakodnevnu vožnju, kako u gradskom okruženju tako i pri savladavanju dugih destinacija. BMW-ov naked F serije dizajniran je u skladu sa BMW filozofijom, što se najviše vidi po asimetričnom prednjem svjetlu. Sve ostalo djeluje znatno konvencionalnije, tako da BMW-a F800 R bez oznaka lako možemo zamijeniti za nekog „italijana“ ili „japanca“.

 

 

 

 

 

Kao i kod ostalih modela F serije, osnovu čini aluminijumski okvir, koji dvocilindrični linijski agregat od 87 KS koristi kao nosivi element. Izrađen u četveroventilskoj tehnologiji sa dvije bregaste osovine u glavi, BMW-ov dvocilindraš naoružen je naprednom elektronikom, kao i visokim stepenom kompresije, koji mu obezbjeđuju veoma linerano razvijanje snage, ali i to da je svih 90% obrtnog momenta, u ovom slučaju 86 Nm, raspoloživo već pri 5000 o/min. I pored samo dva cilindra, BMW-ov dvocilindraš koristi jedinstveni sistem protiv vibracija sa takozvanom trećom klipnjačom. U kombinaciji sa malom masom od 182 kg, dovoljno snage i obrtnog momenta u svakom trenutku znači da će F800 R zadovoljiti apetite i sportski nastrojene klijentele. Po profilu kupaca kojima je namijenjen BMW-ov roadster podešeno je i ogibljenje u kombinaciji prednja teleskopska viljuška promjera štapova 43 mm, te zadnja aluminijumska ovješena na podesivi monoamortizer. 

 

 

 

Sljedeće posebnosti tiču se mjenjačke kutije sa šest stepeni prenosa, koja je modifikovana u poređenju sa varijantama F800 i GS 650. Tačnije, prva tri stepena ostala su nepromijenjena, ali su zato četvrti, peti i šesti osjetno skraćeni, jer je ovaj model namijenjen uživanju na prvenstveno krivudavim putevima, a tek onda jurcanju na otvorenoj cesti. U skladu s tim su i kočnice renomiranog italijskog proizvođača Brembo, sastavljene od prednjih dvostrukih i zadnjeg monodiska promjera 320 i 240 mm. Od ostalih detalja koji samo potvrđuju da je BMW i ovom modelu posvetio veliku pažnju su atraktivno oblikovani aluminijumski točkovi sa pneumaticima dimenzija 120/70-17 i 180/55-17, te neobična pozicija otvora rezervoara za gorivo, koji se u stvari nalazi ispod sjedišta. Model F800 R već sada čini okosnicu BMW-ove ponude motocikala u Evropi, prvenstveno zbog neupitnog kvaliteta, kao i zbog toga što ima prilično konkurentnu cijenu od 7.850 eura. Upravo zbog nje mnogi će mu oprostiti prilično oskudnu zaštitu od vjetra, koja se sa druge strane može poboljšati nekim od brojnih poluoklopa sa liste dodatne opreme.

Datum objave: 11/07/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook