Naslovna > Automobili > Ford > Mustang > Američka ikona
FOTO GALERIJA (11)

Ford Mustang 2011

Američka ikona

Najpopularniji američki kupe u svom novom izdanju oslanja se na provjerene adute - muški izgled, dinamične benzince i bogatu opremu, te za evropske uslove nevjerovatno povoljnu cijenu...

Malo je na svijetu automobila koji su postali planetarno popularni, odnosno na pomen čijih imena će svi potvrdno klimnuti glavom, pa čak i ako su imali priliku da ih vide samo na fotografijama. Takvih automobila je zaista malo, posebno ako spadaju u grupu velikoserijskih vozila, koja su namijenjena u prvom redu širokim narodnim masama. Još fascinantnije je to što jedan od njih dolazi iz SAD, zemlje čija autoindustrija propada zbog stereotipnih vozila koja, čast izuzecima, liče kao jaje jajetu, troše gorivo kao evropski kamioni i u stanju su pružiti uzbuđenje koje se može uporediti sa recimo ljuljanjem na vodenom krevetu.

 

 

 

 

 

 

Na svu sreću, jedna od američkih, ali i svjetskih automobilskih ikona je opstala, a riječ je o Ford Mustangu, koji je u izvornom obliku debitovao sada već davne 1964. godine. Najnovija generacija Mustanga temelji se na dva agregata, na za američke pojmove stidljivom V6 3.7-litrašu i znatno cjenjenijem 5.0 V8 snagatoru namijenjenom verziji GT. Mada su dinamičke mogućnosti Mustanga zanimljivije, krenućemo ipak od estetskih korekcija, koje su, što se tiče obima, minimalne.

 

 

 

 

Drugačiji izgled spojlera, novi dizajn naplataka, dvostruki izduvni sistem na verziji V6, opcioni panoramski krov, te minorna aerodinamička poliranja, uglavnom su svi zahvati sa kojima stiže novi američki „poni“. U enterijeru je slična priča, mada je Mustang postao osjetno opremljeniji sa centralnim elementom u obliku Ford Sync multimedijalnog sistema razvijenog u saradnji sa Microsoftom. Kao i do sada kvalitet materijala nije na visokom „evropskom“ nivou, jer je kompletan enterijer obložen uglavnom tvrdom plastikom. Istovremeno, Mustang se u unutrašnjosti revanšira napadnim retro-modernističnim dizajnom, koji će se najprije svidjeti vlasnicima starijih generacija ovog modela. Retro instrumenti sa grafikom posuđenom iz 60-ih i 70-ih godina najefektniji su detalj u enterijeru, a ne treba zaobići ni atraktivni trokraki upravljač izveden u kombinaciji koža-metal, te čiste linije instrument table bez suvišnih kičastih detalja.

 

 

 

 


Sa druge strane prave novosti Fordov sportista krije ispod mišićavog odijela. Ono na šta su se do sada zgražavali pravi ljubitelji ovog automobila, a riječ je o 4.0-litarskom V6 agregatu sa mršavih 213 KS, konačno je popravljeno, jer novi bazni Mustang sada stiže sa takođe V6 motorom, ali pojačanim za gotovo 30%. Naime, novi Duratec V6 agregat više se ne posuđuje od Fordovog pick-upa Ranger. On je sada savremeni potpuno aluminijumski motor, koji iz 3.7-litarske zapremine pri 6.500 o/min izvlači znatno ozbiljnijih 305 KS. Dodatne 92 KS u poređenju sa posljednjom V6 serijom, u kombinaciji sa novim šestostepenim automatskim mjenjačem suprotno očekivanjima donose nižu potrošnju u odnosu na dosadašnju V6 verziju.

 

 

 


Za razliku od  V6 modela, novi V8 GT i dalje će ostati predmet želja većine Amerikanaca, prvenstveno jer ga pokreće 5.0-litarski Coyote agregat posuđen iz pick-upa Ford F-150, koji za sada raspolaže sa okruglo 400 KS. Ovaj trenutni top model, koji standardno dolazi sa Brembo kočnicama, uskoro će izaći i u specijalnim Shelby GT500 i Boss verzijama, koje će dobiti dodatne „konje“ pod haubom. Karakteristike 5.0-litarskog V8 GT modela su impresivne, jer je po prvim testovima na stazi GingerMan Raceway u Michiganu, jednako brz kao i osjetno laganiji BMW M3, odnosno u stanju je ostvariti maksimalnu brzinu od elektronski ograničenih 250 km/h.  Ono što je karakterisalo sve Mustange u istoriji je prihvatljiva cijena, zbog koje je u SAD bio i ostao jedan od najprodavanijih coupea. Bazna V6 verzija startuje već od 22.000 američkih dolara, odnosno 15.600 eura. Nažalost po ovoj cijeni ga nećete moći kupiti na Starom kontinentu, jer prodaja ovog legendarnog automobila nije planirana oficijelnim posredstvom Forda.

Datum objave: 06/03/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook