Naslovna > Automobili > Chevrolet > Corvette > Američka ikona
FOTO GALERIJA (8)

Snovi – Chevrolet Corvetta

Američka ikona

Jedna od najvećih američkih automobilskih ikona po razumnoj cijeni nudi vrhunski dizajn, savremenu tehnologiju i visoke performanse. U najjačoj ZR1 verziji “stotku” lovi za 3,6 sekundi i ne zaustavlja se do 330 km/h...

Kada je Chevrolet davne 1953. godine predstavio prvu seriju Corvette C1, nije ni pomišljao na to da će ovaj automobil postati san mnogih vozača širom svijeta. Nakon 56 godina proizvodnje megapopularne „Vette“, predstavljena je nova verzija za 2010. godinu, koja će za većinu i dalje biti samo san... Iako stoji u mjestu, na prvi pogled Corvetta izgleda kao da se stalno kreće. Svi detalji od aluminijumskih naplataka, preko svjetala i retrovizora, sve do spojlera i bravica savršeno su uklopljeni u osnovnu konstrukciju automobila. Nema pretjerivanja u dizajnu, nema nepotrebnih detalja, a rezultat takvog pristupa je veoma fluidna struktura. Upravo ta fluidnost daje ekstremnu sportsku agresivnost Corvetti. Široki prednji spojler, veliki otvori za hlađenje motora i kočnica izgledaju savršeno te su dobitna kombinacija u povećanju sportskih performansi.

 

 

 

 

Tu su i otvori u konstrukciji postavljeni iza prednjih točkova, koji su u potpunoj službi postizanja što bolje stabilnosti. Pozadi se nalazi kratki spojler, koji direktno "izlazi" iz gornjeg dijela poklopca prtljažnika. Agresivni alu-naplaci sa pet krakova, spyder style dizajna na zadnjoj osovini imaju prečnik od 19 inča, a na prednjoj od 18 inča. Nazad je i ogromni četvorostruki izduvni sistem od nerđajućeg čelika.

 

 

 

 

Enterijer pruža vrhunsku sportsku udobnost. Sjedišta su obložena trajnim materijalima, a kupcima se nude klasična ili brušena koža u dvobojnim kombinacijama sa utisnutim logotipom Corvette. Upravljač je obložen kožom i prošiven dvostrukim koncem, da bi  vozač imao što bolji osjećaj na sam dodir, a isto tako je dizajnirana ručica mjenjača. Pregledna instrument tabla je izvedena u klasičnom Corvettinom stilu sa velikim okruglim pokazivačem broja obrtaja i brzine kretanja. Tu su i četiri mala pokazivača, koji mjere temperaturu motora, pritisak ulja, količinu benzina, te intenzitet G sile, što je veoma rijedak detalj, koji je s druge strane karakterističan za ovaj sportski automobil. Luksuzan enterijer nadopunjen je neizostavnim savremenim elementima poput dvozonske klimatizacije, audio-sistema sa aux ulazima, te konekcijom na satelitski Sirius radio-sistem, te Head Up Display, na čijem je sistemu instalirana GPS navigacija.

 

 

 

Pokretanje Corvettinog motora tjera srce da kuca brže. Pri startu se osjeća savršena doza adrenalina, koja struji tijelom, dok gromoglasni zvuk moćnog osmocilindraša ledi krv u žilama. Corvetta je zamišljena kao ulični trkač, ali i kao automobil za svaki dan, koji se performansama može dostojno nositi sa najjačom evropskom konkurencijom.
Chevrolet je uz Corvettu ponudio dva motora, oba u V8 konfiguraciji.

 

 

 

 

Prvi u ponudi je 6.2-litarski sa 436 konjskih snaga (321 kW), dok je drugi motor zapremine sedam litarski monstrum, koji razvija 512 (377 kW) i sa kojima Corvetta hvata prvu stotku već nakon 3,9 sekundi. Manji 6.2-litarski motor u najjačoj ZR1 izvedbi uz pomoć kompresora razvija čak 647 KS, koje su dovoljne za ubrzanje od 3,6 sekundi do 100 km/h i maksimalnu brzinu od 330 km/h. Brutalna snaga motora se prenosi na zadnju osovinu putem šestostepene manuelne transmisije. Upravljač je brz, sportski direktan te se u rukama vozača ponaša nemilosrdno poput hirurškog skalpela. Za zaustavljanje Corvette brine se snažan kočioni sistem sastavljen od dvostrukih samoventilirajućih diskova promjera od 355 mm na prednjim točkovima i 340 mm na zadnjim, sa servo ojačivačem sile kočenja i ABS sistemom na svim točkovima.

 

 


Na kraju treba reći da je Chevrolet jedan od rijetkih proizvođača, koji u jednom automobilu nudi ekskluzivnost, udobnost, sportsku agresivnost i skladan dizajn, po više nego prihvatljivoj cijeni. Najslabiji model Corvette sa motorom od KS moguće je dobiti već za 64.068 KM, dok je za najskuplji posebno dorađeni ZR1 model, koji dolazi sa jedinstvenom snagom od 647 „konja“, potrebno izdvojiti 139.947 KM.

Datum objave: 29/12/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook