Naslovna > Automobili > Chevrolet > Cruze > Američka krstarica za malo parica
FOTO GALERIJA (16)

Predstavljamo-Chevrolet Cruze

Američka krstarica za malo parica

Korejska izrada, američki pedigre, evropski dizajn, provjerena njemačka tehnika i odmjerena cijena snažan su podsticaj za novi tržišni uzlet žute „leptir mašne“. Novi Cruze mijenja poimanje amerikanizirane korejske marke, te snažno udara na Škodu Octaviju i društvo...

Uprkos tome što gotovo svi proizvođači automobila konstantno eksperimentišu sa karoserijskim oblicima, limuzinska trovolumenska forma ostaje vječni hit, te gotovo uvijek prvi izbor porodičnih kupaca širom svijeta. Pritom kompaktne limuzine C segmenta čine prvi izbor, naročito u istočnoj i centralnoj Evropi, zbog prihvatljivih dimenzija i daleko većeg prtljažnika u odnosu na hatchback verzije. Američko-korejska alijansa već duže vrijeme pokušava u ovoj klasi napraviti dobar posao na evropskom tržištu. Prisjetićemo se Daewoo Nubire, a onda i Chevrolet Lacettija, koji je pokušao zvučnim imenom promijeniti stvari i poimanje kupaca. Prilično neuspješno. No korejski Chevrolet sada hvata tržišni zalet, a u tu svrhu poslužiće potpuno novi model jednostavnog imena Cruze, nasljednik modela Lacetti, koji želi postaviti nove standarde u dizajnu i kvaliteti izrade u evropskom segmentu kompaktnih porodičnih automobila prihvatljive cijene.

 

 

 

 

Dužinom od 4.597 mm, širinom od 1.788 mm i visinom od 1.477 mm Cruze je odlično odmjeren automobil na pragu srednje klase. Napravljen prema ukusu evropskih kupaca, kada se radi o dizajnu i podešenosti ovjesa, Cruze predstavlja uvod u čitav niz novih automobila koje spajaju zajednički dizajn i standardi kvalitete, a koje će Chevrolet predstaviti u narednom periodu. Iako je evropska autoindustrija u drugoj polovini prošle godine zabilježila značajan pad prodaje vozila, Chevrolet je u 2008. godini zabilježio rast prodaje od 10%, te tako četvrtu godinu zaredom zabilježio rast tržišnog učešća. Chevrolet je evropskom tržištu pristupio s posebnom pažnjom, konstantno povećavajući broj prodajnih salona, te predstavljanjem evropski orijentisanih modela Aveo, Epica i Captiva. Čelnici Chevroleta vjeruju da će uvođenjem Cruzea postaviti nova mjerila za sve svoje i druge proizvode koji se žele uspješno takmičiti u ovom tržišnom segmentu.

 

TESTIRANJA
Višestruko prekaljen
O ozbiljnosti projekta govori opsežan program testiranja u kojem je Cruze poput svih „ozbiljnih“ automobila podvrgnut ispitivanju na specijalnom poligonu, zatim u zračnom tunelu, te maratonskim vožnjama u gotovo svim klimatskim uslovima, od užarenog juga Španije, do ledenog Laplanda. Dio dinamičkih testiranja obavljen je i na stazi Nürburgring, te je Cruze u cjelosti skupio čak 1.200.000 razvojnih kilometara. Zbog svega toga, treba očekivati da je Cruze ozbiljan i dugotrajan proizvod, prilagođen korištenju u najrazličitijim vremenskim uslovima.

 

U njegov prilog ide i cijena osnovnog modela od oko 23.000 KM, što je u odnosu na konkurenciju prilično povoljno. Vrijedi spomenuti da se već sljedeće godine očekuje i kompaktna hatchback verzija, te tvornička verzija sa pogonom na plin, što još jednom potvrđuje ozbiljne namjere ovog automobila. U Chevroletu smatraju da je i automobilski sport izvrstan način promocije serijskog automobila, pa je tako osim cestovnog debija, Cruze doživio i trkaći debi u WTCC svjetskom touring šampionatu, gdje je zamijenio relativno uspješni Lacetti (14 pobjeda). U svakom slučaju, nova Chevroletova uzdanica je tu, a tek ćemo vidjeti kako će se proći u srazu sa etabliranom konkurencijom koju predvodi neprikosnovena Škoda Octavia.

 

 

 

Međunarodni dizajnerski tim iz Njemačke, SAD, Australije i Koreje, imao je cilj osmisliti posve novu kompaktnu limuzinu, koja će biti vjetar u leđa Chevroletovom brandu i učiniti ga dopadljivim u različitim dijelovima svijeta. Na prvi pogled, urađen je dobar posao, jer Cruze izgleda nenametljivo i dopadljivo sa krajnje čistim i dinamičnim linijama. Zaobljena linija krova, glavni je element dizajna. U kombinaciji s relativno kratkim stražnjim prevjesom, Cruze donosi popularan izgled četverovratnog kupea u ovaj segment vozila. Širi i duži od svog prethodnika Lacettija, izgleda stabilno i čvrsto, konkavna linija ramena neprekinuto se proteže do kraja vozila, te je namijenjena da postane prepoznatljiv element Chevroletovog dizajna. Neki će u njoj vidjeti obrise Opel Insignije i neće mnogo pogriješiti. Na karakterističnoj i markantnoj dvodijelnoj prednjoj maski dominiraju Chevroletova leptir-mašna i izlomljena svjetlosna tijela, dok elegantan dizajn zadnjeg dijela uključuje specifično pozicionirana dvostruka svjetla. Urban i atraktivan izgled nadopunjuje i solidan koeficijent otpora zraka od 0,31.


 


Uz naglašeno sportski ambijent unutrašnjost odlikuju skladne i elegantne linije te upotreba solidnih materijala, što sveukupno gledano predstavlja veliki odmak od konfekcijskog Lacettija. Uprkos spuštajućoj liniji krova, Cruze nudi dovoljno prostora za pet osoba, čak i na zadnjoj klupi, gdje ne nedostaje mjesta za glavu i koljena. To ne treba da bude čudno uzmu li se u obzir vanjske dimenzije i međuosovinski razmak od 2.685 mm (85 mm više od Lacettija). Glavni element unutrašnjosti je prepoznatljivi dvostruki kokpit „posuđen“ iz Corvette. Razlog je više praktične nego estetske prirode, jer kao takav nudi jednostavno „seljenje“ upravljača sa lijeve na desnu stranu u skladu sa određenim tržištima. Sjedišta su zahvaljujući žičanoj konstrukciji i čvršćim pjenastim punjenjem udobnija, a po želji mogu biti kožna i grijana. Prtljažnik je sa svojih 450 litara, 10% veći od Lacettijevog i sasvim na razini klase kojoj Cruze pripada, a segmentno preklapanje stražnjih sjedišta se podrazumijeva. Dodatni porodični plus je i veliki broj pretinaca za sitnice.

 

MOTORI
Opelova konjica
Chevrolet Cruze nudi se u kombinaciji sa tri motora sa Opelovih polica. Benzinsku ponudu čine 1.6-litarski agregat sa 113 KS i 1.8-litarski sa 141 KS, koji zahvaljujući varijabilnom razvodu ventila nude dobre performanse uz prosječnu potrošnju oko 6,7 do 6,8 litara. Čast dizelaša brani 2.0-litarski common-rail dizelaš sa turbinom promjenjive geometrije, koji raspolaže sa 150 KS, te u prosjeku troši oko 5,6 litara dizela. Nešto kasnije očekuje se i njegova slabija izvedba sa 125 KS. Dizelaš je dostupan samo sa petostepenim manuelnim mjenjačem, dok benzinci nude i opciju šestostepenog automatskog mjenjača. Servisni intervali posebna su priča, obzirom na to da benzinci zahtijevaju izmjenu svjećica tek na 60.000 km, a zupčastog remena tek nakon 10 godina ili 160.000 km.

 

Chevrolet je sasvim jasno distancirao pakete opreme, a izdvojićemo samo najvažnije komponente. Manualno kontrolisani klima-uređaj se u osnovnom paketu opreme doplaćuje, a u LS varijanti je standardan, dok skuplji LT paket donosi dvozonsku automatsku klimu. Filter čestice i neugodnih mirisa standardan je za sve modele, kao i grijano zadnje staklo. Klasični radio MP3 player sa dvobojnim grafičkim zaslonom, dostupan je u base i LS varijanti, dok najskuplji LT donosi 6CD izmjenjivač, USB i iPod utore. Upravljač podesiv po visini i dubini sa integrisanim audio kontrolama, dostupan je samo u LS i LT varijanti. Senzori za kišu standardni su samo u najskupljem paketu opreme, dok se parking senzori doplaćuje samo kod bazne verzije.
 

Datum objave: 29/05/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook