Naslovna > Automobili > Ford > Edge > Američki mišići po evropskoj mjeri
FOTO GALERIJA (21)

Ford Edge

Američki mišići po evropskoj mjeri

Najveći Fordov SUV model na evropskom tržištu prošao je kroz odmjeren redizajn i dobio potpuno novu sportsku ST verziju, koja se za sada neće prodavati na Starom kontinentu…

Ford je drugu generaciju Edgea u Americi predstavio 2014. godine. Na njegovu premijeru Evropljani su morali sačekati još dvije godine, a prvi modeli isporučeni su im u maju 2016. godine. Do decembra se po Starom kontinentu zakotrljalo već 6.200 njegovih jedinica. U prošloj godini Edge je našao put do više od 15.000 kupaca, te se tako za relativno kratko vrijeme nametnuo kao lider u klasi velikih SUV modela, sa tržišnim učešćem većim od 30%. Iza njega su ostala mnoga evropskim kupcima zvučnija imena poput: Hyundaija Santa Fe, Kije Sorenta, Toyote Land Cruiser, Mitsubishi Pajera… Istovremeno, sa 143.000 isporučenih jedinica Edge je postao i četvrti najprodavaniji SUV u klasi na domaćem američkom tlu, gdje je konkurencija mnogo jača nego u Evropi. Odličan rezultat ostvaren je i u Kini sa 108.000 registracija.

 

 

Generalno gledajući Edge se nametnuo kao jedan od uspješnijih Fordovih globalnih SUV modela, koji se u gotovo neizmijenjenom izdanju jednako dobro prodaje na ekonomski najjačim kontinentima. Kako bi zadržao sadašnje tržišne pozicije u naredne dvije, tri godine do dolaska potpuno novog modela, Ford je odlučio da napravi odmjeren redizajn, ali i da po prvi put u svojoj istoriji ponudi sportsku ST verziju jednog svog SUV modela. Mada na dizajn originalnog modela iz 2014. godine nije bilo pritužbi, Amerikanci su Edgeu odlučili dati malo više sportskog duha. Zahvaljujući toj činjenici i osnovni model sada izgleda dinamičnije i agresivnije. Prednji dio je pretrpio osjetne promjene. Tu su potpuno nova Full LED glavna svjetla koja su umjesto dosadašnje zatupljene dobila zaoštrenu formu. U njih su integrisana i savremena LED dnevna svjetla, koja su dodatno naglasila oštrinu gornje ivice. Dosadašnja maska hladnjaka sa dvije poprečne lajsne i velikim logotipom u sredini je dobila moderniju četverolamelarnu formu, sa rešetkastom osnovom i puno više ukrasnog hroma. Temeljne promjene nisu zaobišle ni prednji branik koji je dobio snažniji i vizuelno naglašeniji donji segment sa svijetlom oplatom. U sredinu branika je integrisan i sistem nadzora puta, koji Edgeu omogućava da ponudi visok stepen bezbjednosti u vožnji. Na zadnjem dijelu su primjetna potpuno novoprofilisana peta vrata sa drugačijim centralnim dijelom. LED svjetla spojena LED lajsnom po Fordu više nisu moderna, pa je Edge dobio dvije odvojene LED grupe, sa karakterističnim vizuelnim potpisom. Moderniji profil je dobio i zadnji branik čiji sredina je istaknuta svijetlim umetkom.

 

 

U cijelu priču skladno su se uklopili i hromirani okrugli izduvni otvori. Sportska ST verzija donosi sve navedeno, ali sa puno više dinamike i mišića. Maska hladnjaka kod ST-a ima jednostavnu saćastu formu. Uvijek je u crnoj boji i na njoj je integrisan prepoznatljivi ST logotip. Prednji branik ima manje off-road, ali puno više aerodinamičkih i sportskih crta u odnosu na standardni model. Bokovi su dodatno istaknuti sa jedinstvenim, opcionim 21-inčnim alu naplacima ofarbanim metaliziranim crnim lakom. Zadnji dio se najmanje razlikuje u odnosu na standardni model. Kao karakteristični detalji se izdvajaju  snažnije profilisan branik i atratktivni trapezoidni izduvni otvori od nerđajućeg čelika. U skladu sa sportskim duhom automobila na petim vratima je integrisan i veliki ST logotip. Enterijer je u osnovi zadržao dosadašnju formu i konfiguraciju, a najveće novosti su uglavnom stilske prirode. Amerikanci su s druge strane puno pažnje posvetili sistemima za asistenciju vozaču i podizanje nivoa sigurnosti na viši nivo. Tako Edgeovi kupci sada mogu računati na serijski sistem upozorenja na mogući frontalni udar, sa opcijom preventivnog automatskog kočenja. Zahvaljujući intelignetnoj elektronici Edge može da “vidi” i upozori vozača na vozila u mrtvom uglu. Tu je i sistem automatskog održavanja u traci, sa zvučnim i svjetlosnim upozorenjem kada se prekorači bijela linija. Sigurnosti doprinose i nova automatski podesiva svjetla, ali i niz ostalih elektronskih sistema koji marljivo rade u pozadini. Svjetska premijera Edgea je održana polovinom januara u Detroitu, a evropski kupci bi ga trebali vidjeti na proljeće u Ženevi.

 

Iz skraćenice ST se krije naziv Sports Technology. On je nastao spajanjem Fordovih SVT (SAD) i RS (Evropa) sportskih programa. Svoj evropski uspjeh Edge je do sada temeljio na dva dizelska motora 2.0-litarske zapremine. Ulazni TDCi sa jednom turbinom je nudio 180 KS, dok je jači bi-turbo na raspolaganju imao 210 KS. Oba motora su kombinovana sa 4x4 pogonom. Slabiji je bio uparen sa šestostepenim ručnim, a jači sa istostepenim automatskim Powershift mjenjačem. Mada evropske pogonske kombinacije nisu potvrđene u Detroitu, ne treba očekivati ozbiljnije promjene u dizelskoj gami. Amerikancima će se Edge nuditi sa 2.0-litarskim četverocilindarskim turbobenzincem od 253 KS, koji do sada nije bio dostupan u Evropi. Na veliku žalost evropskih ljubitelja benzinaca Ford je objavio da im za sada ne planira ponuditi Edge ST. Za pogon ovog rasnog sportiste zadužen je 2,7-litarski V6 bi-turbo motor sa 340 KS i 515 Nm. On je kombinovan sa stalnim 4x4 pogonom i osmostepenim automatskim mjenjačem.

Datum objave: 15/02/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook