Naslovna > Automobili > Citroen > DS3 > Antiretro
FOTO GALERIJA (8)

Vozili smo - Citroen DS3

Antiretro

Citroen započinje Anti Retro ofanzivu! Novi DS3 na bojno polje izaziva svoje najljuće konkurente – Mini Ccoper i Alfu MiTo. Da li će u tome i uspjeti, znaćemo već početkom proljeća, kada će se novi Citroenov ljepotan naći u prodajnim salonima....

Francuski narod i kultura uvijek su se u manjoj ili većoj mjeri razlikovali i isticali u odnosu na ostale svjetske rase i kulture. Nasljednici drevnih Gala mogu tako da se pohvale najboljim sirevima, šampanjcem i konjakom, očaravajuće lijepim ženama i njihovim modernim haljinama, Napoleonom, Eifelom i Monetom... Da se po mnogo čemu razlikuju od ostalih, dokazuje i njihova autoindustrija, koja se oduvijek priklanjala kupcima sklonim individualizmu i modernom načinu življenja. Na tom polju se naročito isticao Citroen, čiji su automobili uvijek bili posebni, bez obzira na to da li su u pitanju dizajn ili tehnološke inovacije. Da je Citroen dosljedan svojoj filozofiji, dokazuje i njegov najnoviji model, atraktivni DS3.

 

Iako u svom imenu nosi naziv legendarnog DS-a iz pedesetih godina, svaka sličnost sa navedenim automobilom tu prestaje. Naime, dok je skraćenica DS na prvom modelu označavala riječ "Déesse" - božanstven, novi model u svom nazivu krije  "Different Spirit" - drugačiji duh (karakter). I dok bi većina proizvođača svoju dizajnersku inspiraciju potražila upravo na modelima iz prijašnjih vremena, Citroen se hrabro okreće budućnosti, te započinje kampanju nazvanu “Anti Retro“. Francuski proizvođač serijom DS nadopunjava aktuelnu paletu, sa modelima kod kojih je akcenat stavljen na atraktivan dizajn karoserije i enterijera, te na dinamično ponašanje u vožnji. Tako se jasno daje do znanja da su prvi konkurenti ovog automobila lifestyle ljepotani Mini Coper i Alfa MiTo. Da se ne radi o praznim riječima francuskih dizajnera i inženjera, uvjerili smo se već na prvim kilometrima, na ulicama Pariza, gdje je održana međunarodna prezentacija novog DS3.

 

 

 

Sa dizajnerske strane “trojka“ se umnogome oslanja na nedavno predstavljenu, novu generaciju Citroena C3, kako izvana tako i iznutra. Manje dimenzije (3,95 x 1,71 m) rezultat su izostanaka drugog reda vrata, niže siluete, ali i raznovrsnih mogućnosti individualizovanja dizajna. Poziciona LED svijetla, klavir lak, dizajnerski print krova... i mnoštvo ostalih opcija su tu. Na kupcu je samo da posloži boje prema vlastitom ukusu. Više od dizajna interesovala su nas performanse i ponašanje u vožnji. Najjači turbo agregat, zapremine 1.6 litara sa 150 KS, plod je zajedničke saradnje koncerna PSA sa BMW-om. Karoseriju tešku tek nešto više od tone katapultira do stotke za svega 7,3 sekundi, uz brzinski špic od čak 214 km/h. Fantastično! Za pohvalu su i izvanredno držanje ceste, upravljivost i kočnice, ali i ESP, koji dolazi serijski i koji održava stabilnost u granicama fizike kod svakog pretjerivanja. Osim navedenog agregata, koji nam je ostao u lijepom sjećanju, nova “trojka“ će se isporučivati i sa benzincima snage 95 i 120 KS, te sa dva HDi turbodizelaša snage 90 odnosno 110 konja. Uz to, svi navedeni agregati ispunjavaju EURO5 normu o izduvnim gasovima, iz čega se lako da zaključiti da će im i potrošnja biti niža od uobičajene za ovu klasu automobila.

 

 

 

Na kraju možemo samo da potvrdimo riječi naših francuskih domaćina sa početka teksta - novi DS3 je veoma atraktivan, dinamičan i jedinstven automobil, bilo da se radi o dizajnu ili voznim osobinama. Ukupan utisak o automobilu donekle narušava finansijska strana čitave priče. Ambicioznih 15.000 evra, koliko će biti potrebno izdvojiti za bazni model sa 1.4 litarskim agregatom snage 95 konja, nikako ne ide u korist tržišnom nastupu najnovijeg Citroena sa DS značkom. Ipak, jasno se stavlja do znanja da su stil i prepoznatljivost u društvu uvijek imali visoku cijenu, što je slučaj sa ovim automobilom. Početak prodaje na bh. tržištu očekuje se polovinom tekuće godine.

Datum objave: 28/03/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook