Naslovna > Tehnika > Atomski mrav

Tehnika - Ford 1.0 EcoBoost

Atomski mrav

Vjerovatno vas naslov asocira na mlađe dane i gledanje crtanog filma čiji je glavni junak bio mrav sa nevjerovatnom snagom u odnosu na svoju veličinu. Novi projekat Forda na tržište je izbacio motor koji svojim odnosom zapremine i snage zaslužuje poređenje upravo sa crtanim junakom iz naslova ovog teksta, a riječ je o novom...

 

EcoBoost 1.0-litarskom motoru koji je do nogu potukao konkurenciju na trinaestoj po redu dodjeli nagrada „Internacional Engine of the Year Award“ (Međunarodni motor godine). Žiri od 76 novinara iz 35 zemalja dao je ovom motorčiću 28 posto glasova više od najbližeg pratioca i najveći broj bodova u istoriji dodjele nagrade.

 

Novi 1,0-litarski EcoBoost izveden je u dva nivoa snage, tako da iz 999 cm³ i tri cilindra isporučuje 100 ili 125 KS, pri čemu slabija verzija troši prosječno 4,8 l/100 km i izbacuje 109 g/km CO2, a jača 5,0 l/100 km i svega 114 g/km CO2. Između ostalog, ono čime je ovaj mališan osvojio članove žirija jesu iInovacije koje su uveliko doprinijele osvajanju nagrade, i koje se ogledaju u sljedećem:

- izduvna grana integrisana je u glavi motora, čime se snižava temperatura izduvnih gasova i omogućava optimalan odnos vazduha i goriva u širokom području rada,

- novi blok od lijevanog gvožđa zagrijava motor brže od aluminijumskog bloka i štedi energiju zagrijavanja za 50 posto i smanjuje potrošnju goriva,

- dva glavna remena razvoda i pogona pumpe za ulje potopljeni su u ulje, čime motor dobija na efikasnosti i mirnoći i

- zadatak uravnoteženja motora preuzeli su zamajac i remenica (umjesto vratila za uravnoteženje).

 

 

Osim navedenog, motor posjeduje inovativan turbo kompresor sa malom inercijom da bi, kada je otvoren „leptir“ za snagu, pri nižim brojevima obrtaja pružio veću snagu, jer se tada turbina vrti na 248.000 o/min. Pošto je novi 1.0-litarski motor predvidio kao zamjenu za svoj 1.6-litarski atmosferski motor, Ford je pristupio nizu testiranja u Francuskoj, da bi dokazao da je „zamjena“O pravdana i realna solucija, pri čemu je Ford Focus pokretan novim motorom postavio čak 16 novih FIA brzinskih rekorda u klasi automobila pokretanih motorom do 1.000 cm³. Focus sa 1.0 EcoBoost motorom u verziji 125 KS na ovalnoj kružnoj stazi, prešao je iz mjesta 1 km uz prosječnu brzinu od 113,522 km/h, a iz zaleta rezultat je iznosio 176,168 km/h. Na distanci od 100 km prosječna brzina iznosila je 187,579 km/h, a preko 1.000 km prosječna brzina bila je 164,361 km/h. Ovaj motor predstavljen je u Focusu iz razloga što je njegova skupocjena tehnologija preskupa za mala vozila kao što su Fiesta ili Ka. Nakon vrlo malo vremena iza upravljača Focusa sa 1,0 EcoBoost motorom jasno je da u vodu padaju mišljena o malim motorima. Moramo napomenuti da, pri većim opterećenjima, motor daje dodatnih 30 Nm obrtnog momenta u trajanju od 30 sekundi, koji vozaču omogućava dodatnu sigurnost. Iako vozač očekuje glasan motor koji radi na visokim obrtajima, novi 1,0-litarski trocilindraš izuzetno je tih i snagu uglavnom razvija do 2.000 o/min, tako da u šestoj brzini dostiže 144 km/h sa 3.000 o/min, a na raznim testovima stručnih novinarskih ekipa novi motor se bez muke izvlačio sa prosjekom od 4,5 l/100 km. Ovi podaci govore da i benzinci mogu biti efikasni kao dizelaši, pogotovo kada se budu ugrađivali u manje modele (Fiesta i Ka) koji su puno lakši od Focusovih 1.240 kg.

 

 

Osim osvojene nagrade za motor godine, 1.0 EcoBoost osvojio je nagradu i kao najbolji novi motor i najbolji 1.0-litarski motor, čime je dokazao svoju tehnološku superiornost. Ovim motorom, srušena je i Fordova tradicija da ne proizvodi motore sa manje od četiri cilindra. Novi motor već je potvrđen za ugradnju u novi B-Max, a ugrađivaće se i u C-Max i S-Max, a kasnije i u Fiestu i Ka. Sa velikim obrtnim momentom na niskim obrtajima ovaj vrhunski 3-cilindraš ima performanse malog turbo-dizel motora, ali bez buke i vibracija. Zato ni nije čudno da će početna cijena za Focus 1.0 EcoBoost iznositi 16,245 eura, čime postaje drugi najskuplji benzinac u ponudi (iza 1.6 l Zetec motora), a proizvodnja će se odvijati u Fordovim pogonima u Craiovi u Rumuniji i Kölnu u Njemačkoj. Ipak, završnu riječ daće kupci, a da Ford ne puca u prazno govori i podatak da je u prvom mjesecu prodaje, na 19 evropskih Fordovih sigurnih tržišta naručeno 4.700 Focusa sa novim EcoBoost motorom ili otprilike 25 posto od svih narudžbi.

Datum objave: 19/12/2012
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook