Naslovna > Automobili > Peugeot > 3008 > Atraktivni izletnik
FOTO GALERIJA (10)

Vozili smo - Peugeot 3008

Atraktivni izletnik

Novi Peugeotov adut u crossover klasi nameće se kupcima interesantnim dizajnom, prostranom i kvalitetno unutrašnjošću, ali i uvjerljivim voznim karakteristikama...

U okviru međunarodne prezentacije, koju je prvi put u istoriji Peugeot organizovao na tlu Hrvatske u okolini Dubrovnika, vozili smo jedan od modela, koji je početkom godine privukao najviše pažnje automobilske javnosti - Peugeot 3008. Neobično dizajnirani crossover u centru pažnje našao se kao prvenac francuskog proizvođača u klasi multifunkcionalnih vozila, koji izgledom i namjenom koketira sa monovolumenima, ali mehanikom i pogonom želi da se približi off-road vozilima. Iako je pomalo čudan, originalan dizajn 3008-ice nedvosmisleno upućuje da se radi o predstavniku Peugeotove porodice, prvenstveno zahvaljujući prednjem kraju sa velikom rešetkastom maskom hladnjaka, iznad koje je utisnut prepoznatljivi “propeti lavić”.

 

 

 

 

 

I orlovski zakošena trougaona svjetla lako je povezati sa Peugeotom. Pustolovni karakter 3008-ice naglašavaju aluminijumske oplate u dnu branika, ali i dvodijelna zadnja vrata sa kraćim donjim dijelom, koji je već postao standard za sve automobile sa off-road ambicijama. Utisak neviđenog, originalnog dizajna pojačavaju i neobična zadnja svjetla, valovitih ivica. Kada se svemu dodaju i atraktivni 17-inčni aluminijumski naplaci, kakve su imali modeli na prezentaciji, Peougeot 3008 postaje veoma zanimljiva kreacija. Relativno kompaktne dimenzije 3008-ice kriju mnoštvo putničkog, ali i teretnog prostora, koji osnovnom zapreminom od 512 litara i maksimalnom od 1.604 litre nadmašuje većinu potencijalnih konkurenata. Uz to se odlično nadovezuju i brojni pretinci za odlaganje ukupne zapremine 50 litara, te tri 12V utičnice. Osjećaju prostranosti doprinosi i veliki stakleni krov, ukupne zapremine 1.60 m², koji se nudi serijski u svim modelima.

 

 

 

Posebna pažnja posvećena je ergonomiji vozačkog okruženja, pa vozač uživa u povišenom položaju sjedenja, čak 100 mm višem od modela 308. Kokpitom dominira prepoznatljiv trokraki upravljač i atraktivna instrument tabla, na koju se nastavlja masivna centralna konzola, koja ujedno služi i kao odmorište za ruke. Ipak, najviše oduševljavaju izuzetno široka sjedišta, a zbog povišene karoserije i korpulentniji putnici lako pronalaze idealan položaj. Posebnu stavku predstavlja inteligentni dvozonski klima-uređaj sa manuelnim ili automatskim modom rada, a tu je i senzor kvalitete vazduha. Od tehničkih novina izdvaja se Head Up Display, sa projekcijom važnijih informacija na vjetrobranskom staklu. Mada su to mnogi očekivali, 3008-ica se neću proizvoditi sa 4x4 pogonom. U ponudi je pet savremenih agregata, dva benzinska i tri dizelska u rasponu snage od 120 KS, koliko razvija najslabiji 1.6-litarski benzinac do 163 KS, koliko nudi 2.0 HDi dizelaš sa automatskim mjenjačem i FAP filterom čađi.

 

 

 

Ljubiteljima nesputane vožnje, koji su skloni povremenim skretanjima sa asfalta Peugeotovi inženjeri su ponudili Roll Control i Grip Control sisteme, koji u saradnji sa kontrolom proklizavanja i stabilnosti obezbjeđuje optimalan prenos snage na prednje točkove i bolje prijanjanje u svim uslovima vožnje. Ne mogu zamijeniti 4x4 pogon, ali predstavljaju interesantnu alternativu. Vozaču je na raspolaganju pet programa rada, Standard, Snow, Off Road, Sand i ESP off. Njihov izbor je jednostavan i obavlja se pomoću kružnog prekidača instaliranom na iza mjenjača. Prvi modeli Peugeota 3008 na domaćem tržištu trebali bi se naći u salonima već početkom jula, po cijeni od oko 40.000 KM, a nema sumnje da će se i na domaćem tržištu naći mjesta za određen broj ovih modela.

Datum objave: 27/05/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook