Naslovna > Automobili > Audi > E-tron > Audi otkriva novi R18 e-tron quattro

Svjež dizajn i više zapremine za veću efikasnost

Audi otkriva novi R18 e-tron quattro

Pored neobične vožnje, koja podsjeća na davno prošlu eru u Le Mansu , kad su piloti dolazili u trkaćem autu na vlastitoj osovini, Audi je iznenadio javnost sa novim dizajnom Le Mans automobila...

Audi je startao u WEC sezonu 2014. sa spektakularnim nastupom: Novi Audi R18 e-tron quattro apsolvirao je svoje prve kilometre u Le Mansu , ne na legendarnoj trkaćoj dionici u Zapadnoj Francuskoj, nego u javnom cestovnom saobraćaju. Audi vozač Tom Kristensen, rekorder  sa devet pobjeda  na  24-satnoj  trci Le Mansa, upravljao je dizel hibridni sportski automobil od katedrale Saint –Julien du Mans u centru grada do poznate trkaće dionice.

 

Praćeno  TV kamerama i fotografima i prenošeno širom svijeta live na internetu, novi LMP1 trkaći automobil Audija prešao je oko deset kilometara dugu dionicu u prvom eskortu kroz centar grada, obišao rundu na Circuit Bugatti i stigao uz aplauz pozvanih međunarodnih žurnalista  i gostiju pred moderni Welcome centar trkaće dionice. „ Od 1997. ja startam u Le Mansu , ali to je bilo i za mene apsolutno novo i veoma uzbudljivo“, izvještavao je Tom Kristensen, koji je 2006. pokrenuo i revolucionarni Audi R10 TDI na njegovoj svjetskoj premijeri u javnom cestovnom saobraćaju  tada u Parizu.

 

Pored neobične vožnje, koja podsjeća na davno prošlu eru u Le Mansu , kad su piloti dolazili u trkaćem autu na vlastitoj osovini, Audi je iznenadio javnost  sa novim dizajnom Le Mans automobila.  Ako je karoserija hibridnog sportskog automobila na svjetskoj premijeri u decembru 2013. bila još crna sa crvenim detaljima, nova spoljna obloga postoji u bojama bijela, srebrena, crvena i crna za svjež , izražajno snažan dizajn. „ Sa bojama se povezuje simbolika“, objašnjava  Dirk van Braeckel, dizajn-manager odjela  Motorni sport i specijalni projekti  Audija. „ Srebrena naglašava uspjehe na trkama u prošlosti. Kao veoma mirna boja ona je osnova našeg dizajna.

 

Bijela kao druga boja harmonizuje se  dobro sa srebrenom i djeluje veoma lagano. Ona stoji za hibridni pogon.  Mi koristimo bijelu asimetrijski, da bi simbolizirali kompleksnost ove pogonske tehnologije.“ Konture se oslanjaju na grafike  putanja provodnika, ali znatno abstrahovane.

 

Zatim slijedi crna boja za prednja i zadnja krila i geometrijski oštro konturirane partije na blatobranima i bočnim površinama. „ Mi smo se odlučili za mat crnu, pošto ona stvara lijep kontrast prema sjajno bijeloj“, kaže van Braeckel. „ Crna stoji za laku karoseriju . Velika „peraja“ na poklopcu motora treba sa svojom crnom pojavom da predstavljaju vrstu kralježnice.“  Specijalna crvena  performasna boja  Audija  kompletira dizajn. U specifičnosti  spadaju reflektirajuće površine elemenata, ekskluzivno na ovim površinama raspoređene logo oznake  i natpisi Audija  i snažno uzdužno usmjerenje boje u ukupnom konceptu.  „Reflektirajući  dizajn dolazi naročito noću do izražaja i nudi posmatračima ekstra doživljaj“, obrazlaže Braeckel.  „Pomoću uzdužnog usmjerenja dizajn izražava brzinu, koja  je tako tipična za Le Mans. Čak na felgama nalazi se crveni segment. Pomoću rotacije postiže se veoma dinamičan efekat.“

 

Veća zapremina za veću efikasnost

 

Audi  R18 e-tron nije kod svoje vožnje kroz Le Mans izazvao pažnju samo sa svojim dizajnom. Audi  je na početku temeljito nove tehnološke ere objavio i odlučujuće tehničke podatke za pogon trkaćeg automobila. Tako je zapremina V6 TDI agregata povećana sa 3,7 na 4 litra, da bi se još  jednom optimirao već veoma efikasan motor.  Nakon testa raznih sistema za ponovno dobijanje energije Audi se odlučio, da u Le Mansu u klasi do dva mega džula  počne sa energijom rekuperacije.  Energija teče isključivo kroz jedinicu motor generator (MGU) na prednjoj osovini i sprema se u spremniku obrtnih masa. 

 

„Mi smo se nakon obimne  probe odlučili za ovaj koncept“, rekao je  šef Audi  Motorsporta dr.  Wolfgang Ullrich. „ On prema našem mišljenju nudi optimalan odnos od efikasnosti energije, veličine, težine, stepena dejstva, karakteristika aktiviranja, mogućnosti vožnje kao i povoljne pogonske strategije  i to kod trajne postojanosti, koja je osnovni preduslov za uspjeh u Le Mansu.“

 

28. i 29.marta Audi R18 e-tron quattro učestvovat će na službenom testu  FIA  takmičenju na duge dionice WEC u Le Castelletu(Francuska), prije nego što svjetski prvak Audija ne počne odbranu titule 20.aprila u britanskom Silverstone-u.

Datum objave: 27/03/2014
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook