Naslovna > Automobili > Seat > Exeo > Audi po Seatovoj cijeni
FOTO GALERIJA (13)

Test - Seat Exeo 2.0 TDI Style

Audi po Seatovoj cijeni

Nova španska limuzina nastala je na osnovi treće generacije Audija A4. Razlike su male i uglavnom vizuelne prirode, dok je cijena povoljnija od one koju je imao prethodni Audi A4...

Globalna ekonomska kriza odrazila se na sve grane svjetske industrije, ali je sigurno najviše pogodila automobilsku. Razvijanje novih automobila postalo je nerentabilno, pa su neki proizvođači posegnuli za provjerenim rješenjima, koja su iznjedrila nekoliko zanimljivih modela. Nakon što je Peugeot reinkarnirao 206-icu (206+), i Seat se poslužio sličnom filozofijom, te na bazi prošle generacije Audija A4 razvio kompaktnu limuzinu pod imenom Exeo. Novi španski adut testirali smo u bogato opremljenoj verziji Style sa 2.0-litarskim TDI agregatom od 170 KS.

 

 

 

 

 

Sa dizajnerske strane Seat je uspješno zamaskirao vezu sa modelom iz Ingolstadta, podarivši Exeu zanimljiv prednji i zadnji dio. Prepoznatljivi ovalni gril sa logotipom španskog proizvođača, velika bistra svjetla, te masivni odbojnik sa integrisanim maglenkama odišu skladnošću. U poređenju sa Audijem A4, 4.660 mm dugačka bočna silueta je pretrpjela minimalne izmjene, dobivši tek drugačije retrovizore, te novu seriju lakih naplataka sa pneumaticima dimenzija 205/55R16. Pozadina je ukrašena novim svjetlima sa prepoznatljivim Seatovim pečatom, te dvostrukim izduvnim završetkom, pratećim detaljem najjačeg TDI agregata. Sličnom filozofijom oblikovan je i enterijer, koji ne krije vezu sa Audijem A4 B7. Osnovne konture instrument table i komandi automatskog dvozonskog klima-uređaja, su ostale gotovo iste.

 

 


Novost su okrugli otvori ventilacije, te grafika analogno-digitalnih instrumenata. Sjedišta su udobna i dobro drže tijelo u brzim prolascima kroz krivine, dok kožom opšiveni trokraki upravljač odaje utisak da sjedite u Audiju. Taj utisak pojačava i kratka ručica šestostepenog mjenjača, postavljena nadohvat desne ruke. Ergonomija je na visokom nivou, a privikavanje na komande nezahtjevno, pogotovo za vozače, koji imaju iskustva sa vozilima VAG koncerna. Zadnji dio kabine nudi dovoljno prostora za dvije, dok će tri odrasle osobe poželjeti još koji centimetar u širinu. Jak adut je prtljažnik kapaciteta 460 litara, dovoljan i za duža porodična putovanja. Seat Exeo je naslijedio mnoge dobre osobine prethodne generacije Audija A4, a prije svega pedantnu završnu obradu i kvalitetne materijale kakvi se do sada nisu mogli naći u španskim automobilima.

 

 

 


Bitan dio nasljeđa koji je prešao u Seatove ruke je i dinamika vožnje, po kojoj je Audi svrstan u sam vrh limuzina srednje klase. I pored težine od 1.455 kilograma, potentni 2.0-litraski TDI sa 170 KS u svakom trenutku pokazuje da ima dovoljno vučne sile. Provjereno ogibljenje u kombinaciji prednja McPherson i zadnja multilink osovina raspolaže uvjerljivom dozom rezerve, a tek na limitu se oslanja na pomoć nenametljivog ESP-a, čiju asistenciju vozač po želji može i deaktivirati. Koliko je Exeo uravnoteženo vozilo, najbolje pokazuje vožnja sa isključenim ESP-om, kada ovaj model nudi još više vozačkog užitka, sa predvidljivim ponašanjem bez izraženih negativnih osobina. Zahvaljujući raskošnom potencijalu najjačeg 2.0-litarskog TDI motora, 100 km/h se dostiže sa 8,3 sekunde, dok je maksimalna brzina respektabilnih 230 km/h.

 

MOTOR
Dvolitarski common-rail dizelaš pomoću turbo punjača na izduvne gasove i hladnjaka vazduha na prednju osovinu isporučuje 170 KS pri 4.200 o/min. Sa koliko potencijala raspolaže ovaj agregat, pokazuje i maksimalni obrtni moment od 350 Nm, koji je konstantno iskoristiv između 1.750 i 2.500 o/min. U praksi to znači rijetko posezanje za ručicom preciznog šestostepenog mjenjača, koji je, kao i kod ostalih Seat vozila, dobro usklađena sa karakteristikama motora. Dinamika vožnje najbolje se oslikava kroz ubrzanje do 100 km/h, za koje iz mjesta treba 8,7 sekundi, a ekonomičnost kroz prosječnu potrošnju od 7,4 litre.

 

Sve to prati odlična prosječna potrošnja od 7,4 litre goriva. Sa težom nogom na gasu prosjek lako prelazi 10 litara, a sa lakšom pada i na pet, što je odlično ostvarenja za vozilo ovakvih karakteristika. Vrhunski opremljeni Seat Exeo 2.0 TDI Style do registracije košta 45.130 KM, a ako niste previše zahtjevni po pitanju motora i opreme, povoljniji Reference model sa identičnim agregatom, ali sa 143 KS, može se dobiti za 41.783 KM. Poštena ponuda za sve ljubitelje vozila VAG koncerna, ali najviše za one kojima je Audi preskup, a VW i Škoda uobičajeni.

Datum objave: 19/12/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook