Naslovna > Automobili > Land Rover > Range Rover Evoque > Automobil koji razmišlja u vožnji

Range Rover Evoque

Automobil koji razmišlja u vožnji

Zahvaljujući savršenoj sinhronizaciji nekih od najsavremenijih nadzornih i pogonskih sistema, Evoque predstavlja automobil koji uvijek ima spreman odgovor za najrazličitije off-road izazove...

Aktuelni Evoque bio je jedan od najvećih izazova za Range Rover kao Land Roverovu „filijalu“, koja je zadužena da bude drugačija od svega što se nudi na tržištu, da uvijek ponudi nešto novo, zabavnije, stilski impresivnije i luksuznije. Evoque druge generacije ispunjava sve te standarde, ali i svojim vlasnicima nudi kvalitet više, kojeg mnogi konkurenti ne mogu da dostignu u istom obimu. Pogađate, riječ je o off-road sposobnostima, koje su uprkos činjenici da je riječ o najmanjem modelu britanskog proizvođača zadržane na najvišem mogućem nivou za klasu u kojoj Evoque nastupa.

 

 

 

Podsjećamo da se Evoque može dobiti sa prednjim ili 4x4 pogonom, koji dolazi sa drugom generacijom Adaptiv Dynamics sistema aktivnog podešavanja amortizera prema podlozi kako bi se postigla što udobnija vožnja bez gubitka dinamike i stabilnosti. Ovaj sistem ima mogućnost munjevitog reagovanja na svaku situaciju, i to u intervalima od samo 10 miliseknudi. Kod 4x4 pogona je bitna i činjenica da u nezahtjevnoj vožnji elektronika isključuje pogon na zadnju osovinu, kako bi se dodatno uštedjelo gorivo.

 

 

 

Evoque ima klirens od 212 mm, što je jedno od najraskošnijih ostvarenja u klasi. Napadni ugao je 25, a odlazni 30,6 stepeni, dok se vodene prepreke mogu „progaziti“ do dubine od 60 cm, što je takođe rezultat sa kojim se mogu pohvaliti samo najbolji velikoserijski off-road modeli. Pogon na sve točkove koristi i „usluge Terrain Response 2 sistema, koji je serijski dostupan u svim modelima sa 4x4 pogonom i automatskim mjenjačima. Osim četiri izborna režima rada: komfor, pijesak, trava/zemlja/snijeg i blato, on vozaču nudi i da jednostavno odabere automatski režim rada i prepusti elektronici da razmišlja umjesto njega.

 

 

Većina konkurenata u klasi na ovakav spoj voznih osobina jednostavno nema adekvatnog odgovora, što Evoque čini zaista jedinstvenim primjerkom luksuznog off-road automobila, koji može biti veoma ugodan na asfaltu, ali i veoma sposoban kada se siđe sa njega. Kako bi izdržao sve napore dinamične, ali i zahtjevne off-road vožnje, Evoque ima i veoma snažno i savremeno dizajnirano McPherson prednje opružno vješanje. Zahvaljujući laganim, ali veoma čvrstim komponentama od lijevnog aluminijuma na prednjem vješanju redukovani su masa, ali i vibracije, što za rezultat ima udobniju i komforniju vožnju.

 

Na zadnjoj osovini se nalazi Integral Link sistem multilink vješanja, koji omogućava vrhunsko prianjenje zadnjih točkova, ali je istovremeno i upola niži od klasičnog zadnjeg vješanja, te kao takav omogućava optimalno iskorištavanje kabinskog prostora u zadnjem dijelu. Svemu navedenom treba pridodati i činjenicu da Evoque raspolaže sa najsavremenijim benzinskim i dizel motorima, odnosno ručnim i automatskim mjenjačima. Dvolitarski dizel agregat u obje verzije koristi laku hibridnu tehnologiju. D165 raspolaže sa 163 KS, a D200 sa 204 KS. Benzinsku gamu otvara 1,5-litarski trocilindarski agregat koji u P160 verziji raspolaže sa 160 KS.

 

Osim njega, ljubitelji benzinaca mogu da računaju još i na dvolitarski motor u verzijama sa: 204, 249 i 300 KS. Tu je sve aktuelniji P300e plug-in hibrid, koji kombinuje 1,5-litarski agregat i elektromotor, te raspolaže sa 309 KS. Ovaj model može sa punim baterijama da pređe 55 kilometara isključivo na struju. Range Rover Evoque jedan je od najsvestranijih kompaktnih premijum SUV modela, koji se s jednakom lakoćom i uživanjem vozi po asfaltu, ali i u najrazličitijim off-road okolnostima. 

Datum objave: 15/02/2022
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook