Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > E klasa > Automobil koji razumije vozača

Test – Mercedes-Benz E220d AMG Line

Automobil koji razumije vozača

Sa novom E klasom se i dalje upravlja na klasičan način rukama, ali ona savršeno „razumije“ i komande zadate dodirom, odnosno glasom. Zahvaljujući naprednim, inteligentnim sistemima ona mijenja svoj karakter u djeliću sekunde, te može sama da ubrzava, koči i da se parkira. Ona je jednostavno čudesna...

Deseta generacija E-Klase, model 213, predstavljena je početkom godine na sajmu automobila u Detroitu. Podsjećamo da je Sjeverna Amerika jedno od značajnijih Mercedesovih tržišta, na kojem se godišnje proda oko šezdesetak hiljada E-klasa. No Evropa je još profitabilnija. Tokom 2015. na njenom tlu Mercedes je udomio 84.771 E-klasa, a „zlatnih godina“ u koje se ubraja nevjerovatna 2003. čak 191.809 jedinica. U protekle četiri godine najbolja je bila 2013. kada je Mercedesova limuzina našla put do 106.559 kupaca. Mnogima bi navedeni rezultati bili „puna šaka brade“, ali ne i Mercedesu, koji oduvijek želi da ostvari više i bolje. Pod tim imperativom nastao je i aktuelni model.

 


Dizajnerski jezik koji je 2013. godine promovisan sa aktuelnom S-klasom, a zatim blago evoluirao kroz C-klasu dobio je svoju „E“ varijaciju. Gledajući novu E-klasu s vana prisjetili smo se devedesetih godina prošlog vijeka i Mercedesovih serija W 201, 124 i 140, koje su svojevremeno podijelile veoma sličan kućni dizajn. Mada je na prvi pogled očigledno da nije gabaritna kao broj veća „S“ niti kompaktna kao C-klasa, tokom testa više puta smo morali odgovarati na pitanja znatiželjnika: „A koji je to Mercedes?“. Iskreno, nema im se šta zamjeriti. Oznake na prtljažniku su sitne, a gotovo identičnu hromiranu masku hladnjaka, glavna i zadnja svjetla, alu naplatke i prifilisane branike imaju sve tri Mercedesove aktuelne limuzine. Manje-više su im slične i bočne siluete, te izdužena maska hladnjaka, a najveće razlike su na zadnjem dijelu, koji je kod C-klase pomalo zdepast, a kod S klase raskošno razvučen. Na E-klasi je, rekli bismo, idealno odmjeren. Uostalom, nova E-klasa tako i izgleda kao cjelina, idealno odmjerena. Još ako je njen vanjski dizajn naglašen sportskim dodacima, kakve donosi AMG Line paket, onda je vizuelni doživljaj potpun. Mada je konkurencija veoma raznovrsna i zanimljiva, teško se oteti utisku da je aktuelna E-klasa najelegantniji model u klasi. Kruna novog dizajna je činjenica da je koeficijent otpora vazduha sa dosadašnjih 0,25 spušten na rekordno niskih 0,23 Cx.

 


Utisak već viđenog, koji je teško izbjeći uprkos svoj ljepoti i eleganciji nove E-klase, prenosi se i na enterijer. Mada će vam na prvi pogled moć zapažanja sigurno pomutiti luksuzna oprema, blještavilo hroma, aluminijuma, lakirane plastike i mnoštvo kvalitetnom kožom obloženih površina, brzo će vam postati jasno da je većina toga već viđena u reprezentativnoj S, a ponešto i u najmanjoj C-klasi. Nema u tome ništa loše, čak štaviše Mercedesov pristup u oblikovanju i organizaciji enterijera jedan je od najinteresantnijih i najergonomičnijih, s obzirom na sveopštu multimedijalizaciju instrumenata i ostalih pratećih sistema. Kupcima E-klase nude se dva primarna pravca za opremanje enterijera: klasični sa analognim instrumentima i modernistički sa digitalnim. Testni model nam je ponudio ovo drugo rješenje, sa dva 12,3-inčna ekrana visoke rezolucije i Command Online sistemom sa savremenim i slikovitim grafičkim prikazima. Takvo radno okruženje je primarno namijenjeno ljudima koji tehnološki napredak prate u stopu i koji u automobilu žele koristiti sve blagodeti savremenih tehnologija na isti način kako to rade recimo za kancelarijskim stolom. Tehnofili sa novom E-klasom mogu i da „razgovaraju“ pomoću Linguatronic sistema glasovnog upravljanja, a mogu i da se „maze i dodiruju“ zahvaljujući na kontakt osjetljivoj komandnoj površini na centralnom grebenu ili novim dodirnim komandama na upravljaču. Konzervativci će morati da se poklone napretku, jer alternative nema.
Na čulo dodira pozitivno utiču i kvalitetni materijali kojima je obložen, odnosno oklopljen svaki djelić enterijera. Osim skladnog i modernog dizajna, očima se dodvorava i prigušeno ambijentalno osvjetljenje, sa kojim je vizelni doživljaj enterijera intenzivan i tokom noćne vožnje. Danju do izražaja dolazi ponoramski stakleni krov, koji u kabinu propušta obilje prirodne svjetlosti. Kao interesantan dodatak treba spomenuti i mogućnost mirisnog osvježavanja kabine sa nekoliko različitih intenziteta.

 

Uši su od vanjske buke zaštićene debelom zvučnom izolacijom, ali i fenomenalnim Burmesterovim audio sistemom. Trokraki upravljač odlično je odmjeren veličinom, ali i bočnim profilima, zbog čega pruža odličan oslonac. Za vrhunski osjećaj zaslužna je i kvalitetna nappa koža kojom je presvučen. Nažalost, njegov servo uređaj je toliko snažan da je većinu informacija koje primate preko upravljača teško ispravno protumačiti. Vozačka pozicija je raskošno podesiva u svim smjerovima, a udobna sjedišta su konfigurisana tako da ponude ugodan oslonac osobama različitih konstitucija. Visok nivo udobnosti uživaju i suvozač, ali i putnici u drugom redu sjedišta, koji su u testnom modelu zahvaljujući opcionom Thermotronik automatskom klima uređaju imali mogućnost nezavisnog podešavanja temperature. U odnosu na prethodnika nova E-klasa pozadi nudi više prostora za koljena, a zbog spuštene krovne linije prostora za glavu ima dovoljno za putnike koji nisu viši od 190 cm. Sa 540 litara prtljažnik je na nivou prethodnog modela, te među najboljim ostvarenjima u klasi.
Za potpuno opremljeni osnovni Mercedes 220d njemački proizvođač traži 86.499 KM. Uz standardni „serijski“ paket opreme dostupni su Exclusive, Avantgarde i AMG Line paketi. Ovim zadnjim je između ostalog bio opremljen i testni model, za kojeg je potrebno izdvojiti 140.321 KM.


POGON
Za pogon modela sa oznakom 220d namijenjen je novi OM 654 - 2.0-litarski dizel agregat, koji raspolaže sa 194 KS, dostupne pri 3.800 obrtaja u minuti. Novi motor je značajno uglađeniji i tiši u odnosu na prethodnog 2.2-litarskog dizelaša. Zasluge za uglađeniji rad idu i na račun devetostepenog automatika „9-Dtronic“, koji „čita misli“ novog motora. Koliko širok raspon mogućnosti nudi ova kombinacija najlakše je utvrditi u kombinaciji sa Mercedesovim Dynamic Select sistemom elektronskog podešavanja pogona, sa pet različitih režima rada: Eco, Comfort,Sport, Sport+ i Individual. U Eco režimu papučica gasa postaje „spužvasta“, a nadzorna elektronika i mjenjač maksimalno rasterećuju motor, kako bi se postigla najniža moguća potrošnja. U Comfort režimu, koji je najpogodniji za svakodnevnu vožnju, motor i mjenjač rade opušteno, ali bez izražene tromosti koja je karakteristična za Eco režim. U Sport i posebno Sport+ režimima motor, mjenjač i ESP sistem se podešavaju tako da pruže maksimalne performanse, koje se u slučaju testnog modela ogledaju u ubrzanju do „stotke“ za 7,3 sekunde i najvećoj brzini od 240 km/h. Najjača strana novog motora nije dinamika, mada i ona zaslužuje pohvale, već potrošnja. S malo truda lako pada ispod pet litara, a rijetko se penje iznad 7, 8 litara. Testni prosjek od 6,6 litara za 1.680 kg težak automobil zvuči kao odlično ostvarenje. Zahvaljujući AMG Line paketu, koji donosi i 19-inčne alu naplatke sa Run Flat gumama dimenzija 275/35 naprijed i 245/40 pozadi, te Agility Control sistemu kontrole tvrdoće vješanja, E-klasa se na dobrom putu naprosto lijepi za asfalt. Međutim, sve to što donosi prednost na dobrim podlogama, na lošim djeluje kao nedostatak jer narušava udobnost i upravljivost, te povećava buku kojom Mercedesovo vješanje sa prednjim i zadnjim vazdušnim amortizerima izražava „negodovanje“ prema putnim anomalijama. Zbog te činjenice doplata za ovakve pakete kod nas se i ne čini najboljom opcijom i to isključivo zbog loših puteva.

 

Datum objave: 19/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook