Naslovna > Automobili > Citroen > DS5 > Avangarda po mjeri francuskog predsjednika
FOTO GALERIJA (23)

Test - Citroen DS5 Sport Chic HDi 160 BVA6

Avangarda po mjeri francuskog predsjednika

Novi službeni automobil francuskog predsjednika Fransoa Olanda nudi miks avangardnog dizajna, futuristički oblikovanog enterijera i najsavremenije tehnologije, čije posjedovanje omogućava jedinstven osjećaj u vožnji...

Mada dijeli istu slovnu oznaku sa legendarnom „boginjom“, novi Citroen DS5 nema ništa zajedničko sa njom, osim avangardnog dizajna koji je u oba slučaja 10 godina ispred svog vremena. To je i bila namjera Citroenovog razvojnog tima, odnosno odlučnost da nemaju ništa izvedeno u retro maniru, jer s koje god strane pogledali novi DS5, stiče se utisak da su njegovi kreatori jednostavno odlučili da narodu, onom zahtjevnijem i otmjenijem, ponude jedan pravi futuristički koncept, koji se može koristiti svaki dan.

 

Treći pripadnik sve popularnije Citroenove DS premijum porodice koji je u našem slučaju pogonjen 2.0-litarskim HDi turbodizelskim agregatom sa 163 KS uvezanim sa automatskim šestostepenim mjenjačem nudi zaista raskošan enterijer. Temelj svega je najbogatija Sport Chic linija opreme, oplemenjena jednom od pet gratis paketa u našem slučaju sačinjenim od metalik boje i kapacitetnijeg Denon ozvučenja. Odmah po otvaranju vrata potpuno je jasno da DS5 nije običan automobil. Izuzetno udobne fotelje presvučene su najfinijom kožom, elektrifikovane su i grijane, a vozačeva raspolaže ručnim podešavanjem dužine sjedeće površine i funkcijom masaže. Kada se jednom smjestite u njih, ostajete jednostavno zapanjeni hrabrošću Citroenovih dizajnera da kreiraju instrument tablu koja, doslovno rečeno, oduzima dah. Fluidnost formi, vrhunski materijali, aluminijumski inserti, osjećaj skupocjenosti i bezvremenska elegancija uz stilski oblikovan analogni sat teško da ikoga mogu ostaviti ravnodušnim.

 

 

DS „petici“ se originalnost ne možete poreći. Pri kreiranju enterijera posebna pažnja je posvećena simetriji. Pogledamo li na centralnom tunelu raspored prekidača elektrifikovanih stakala, zaključavanja, komande navigacije, audio-sistema i telefonije oni će nas i u istom rasporedu dočekati i na stropu, gdje je osim tastera za komandovanje sjenilima trodijelnog panoramskog krova postavljen i jedan neuobičajeni prekidač. Posebnosti Citroena DS5 ovdje se ne završavaju, jer je spomena vrijedan i „head up“ displej ispred vozača, profinjeni Denon audio-sistem sa „wooferom“ u prtljažniku, podrezani multifunkcionalni upravljač, aluminijumske papučice, a tu je i kamera za vožnju unazad, koja u znatnoj mjeri pomaže pri parkiranju u gradskim gužvama. Ni putnici u zadnjem dijelu nisu zakinuti, jer osim ugodnog pogleda u nebo maziće ih veoma udobna zadnja klupa, te dovoljno prostora u svim pravcima, ali pod uslovom da se na prednjim sjedištima ne nalaze dvometraši. Potpunost enterijernog uređenja zaokružena je prtljažnikom zapremine 470 litara, koji se uobičajenim preklapanjem zadnje klupe po potrebi može povećati na 1.290 litara. Kada sve saberemo, ne možemo se oteti utisku da je Citroen po pitanju enterijera sa DS5 modelom dao domaći zadatak konkurenciji, jer na ovakav način uklopiti eleganciju, sportski štih i avangardu mogu samo majstori, koji su decenijama prije bili poznati upravo po rješenima koja su imala velikog uticaja na dalji tok autoindustrije.

 

 

Klasika umjesto hidraulike

 

 

Sklad linija jednoprostornog vozila i „shooting brake“ silueta u Citroenu DS5 pokazuju sav svoj sjaj i raskoš, iz prostog razloga što je apsolutno svaki detalj eksterijera izveden kao umjetnička skulptura. Metalizirana sablja koja se sa prednjeg dijela nastavlja na štok prednjih vrata, deflektori vazduha na staklima C stuba, zadnji spojler, bočne metalne letvice, te imitacija dvostrukog izduvnog sistema su veoma napadni, ali i jednostavno logični, jer bez njih ovaj automobil ne bi bio ovo što jeste, gotovo umjetničko djelo. A Citreon DS5 pogonjen modernim 2.0-litarskim HDi common-rail turbodizelašem sa 163 KS i 340 Nm obrtnog momenta vozi se veoma lako. U kombinaciji sa šestobrzinskom automatikom sa mogućnošću ručnog mijenjanja stepena prenosa, ovaj automobil nudi veoma opuštenu vožnju, bez obzira na to kretali se u gradskom okruženju ili na otvorenom putu. Zvučna izolacija je odlična, a jedino što na našim asfaltnim oranicama narušava sklad je konfiguracija ogibljenja. Ono nikako nije loše, ali od kombinacije prednje osovine sa poprečnim ramenima i zadnjeg polukrutog vješanja ne možete očekivati čuda. To je upravo potvrdila i naša provjera na testnom poligonu, gdje je tokom brze izmjene pravca DS5 ostajao stabilan, ali sa čestim izdizanjem zadnjeg točka i asistencijom cijele plejade elektronskih pomagala iz kojih izdvajamo ESP program stabilnosti i ASR kontrolu proklizavanja pogonskih točkova. Znatno bolje rezultate „petica“ je postigla u vožnji između čunjeva, gdje je najbolje ocjene dobio precizni elektrohidraulični upravljački sistem.

 

 

Posebna koncepcija

 

 

Poslije poligona stigli smo i do naše testne staze gdje se moćni 2.0-litraš pokazao kao dovoljno poletan, iako se osjeti da mu dobar dio potencijala oduzima solidna automatska transmisija. Vješanje dobrim dijelom prati dinamiku pogona, ali ako pretjerate upoznaćete se sa podupravljanjem, koje je uzrokovano i prilično teškim prednjim dijelom. Mjerenje performansi je pokazalo da se Citroenov dizelaš dobro nosi sa masom vozila od priličnih 1.540 kilograma. Ubrzanje iz mjesta do 100 km/h traje 10,2 sekunde, dok maksimalna brzina iznosi visokih 213 km/h. Dovoljno za brzo krstarenje autoputem, ali i za brza prestizanja na magistrali. Pogled na prosječnu potrošnju mami osmijeh na lice, jer uzmemo li u obzir snagu pogonskog sklopa, te težinu vozila, svakih 100 kilometara potrošene 7,4 litre goriva i više su nego pozitivan rezultat. Odlične ocjene dali smo i kočionom sistemu sastavljenom od diskova promjera 340 i 268 mm, koji su naoružani ABS, REF, AFU i ARS elektronskim pomoćnicima DS peticu sa 100 km/h zaustavljali za 38,2 metra.
Poslije sumiranja utisaka, članovi naše redakcije jednoglasno su Citroen DS5 ocijenili kao najveće automobilsko osvježenje, koje se pojavilo unazad nekoliko godina. Često ovakvi automobili koštaju puno, ali cijenu ovaj put ne možemo okarakterisati kao visoku. Naša Sport Chic dizelska verzija sa automatskim mjenjačem, uključujući i jedan od bilo kojih pet opcionih gratis paketa, plasira se po cijeni od 72.000 KM do registracije. Uzmemo li u obzir sve posebnosti i pozitivnosti to nije previsoka svota, jer ako hoćete da imate ovoliko poseban automobil, sa DS „peticom“ jednostavno nećete i ne možete pogriješiti. Ne tražite dalje...

 

 

Datum objave: 23/01/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook