Naslovna > Automobili > Toyota > FT-AC > Avantura može da počne
FOTO GALERIJA (5)

Koncept – Toyota FT-AC

Avantura može da počne

Sa konceptom FT-AC Toyota je pokazala kako zamišlja moderan, trendovski off-road automobil, koji će osim raskošnih terenskih mogućnosti moći da ponudi i puno zabave u vožnji.

Japanska Toyota je na sajmu automobila u Los Anđelesu predstavila koncept avanturističkog terenca simboličnog imena FT-AC, odnosno „Future Toyota Adventure Concept“. Sa ovim modelom Toyota pokušava pokazati u kojem pravcu će se razvijati njeni terenski modeli budućnosti, koji će još jače promovisati potrebu za aktivnim stilom života i avanturizmom, kako dizajnom tako i svojim mogućnostima. U Toyoti ističu da je FT-AC pozivnica za sve njihove ljubitelje da „razbiju svakodnevnu rutinu i prepuste se uzbuđenjima i zabavi“ kroz uživanje u nesputanoj off-road vožnji. Los Anđeles je odabran kao idealna lokacija za promociju jednog ovakvog koncepta, jer njegovi stanovnici vikendima masovno bježe iz gradske vreve ka brdima, pustinjama ili plažama. 

 


„FT-AC je vizija savršenog automobila za sve vikend avanturiste, koji imaju želju i potrebu da se opuste u prirodi i uz najrazličitije vrste zabave, koje često podrazumijevaju i off-road vožnju“, izjavio je Jack Hollis, potpredsjednik grupe i generalni direktor Toyota Motor North America. Kod novog koncepta u Toyoti posebno ističu njegov moderan dizajn. Dvobojna karoserija sa kontrasnim krovom u skladu je sa aktuelnim trendovima u klasi terenskih automobila. Robusnost i raskošni off-road kapaciteti dizajnerski su naglašeni sa 20-inčnim točkovima, te masivnim aluminijumskim i plastičnim zaštitama prednjeg i zadnjeg branika, pragova i baltobrana. Od interesantnijih detalja koji su napravljeni po standardima avanturista treba spomenuti specifičnu konstrukciju krova sa snažnim bočnim nosačima, plastičnom zaštitom i četiri alke koje su namijenjene za sidrenje specifičnog laganog tereta poput gumenih čamaca, kajaka, vesala i slično. S prednje strane automobila su ugrađane dvije velike alke, koje omogućavaju jednostavno povlačenje vozila i izvlačenje iz raznoraznih off-road neprilika. U zadnji branik je integrisana platforma za bicikle, koja umnogome olakšava njihov prevoz i čini ga sigurnijim. Dobru preglednost u svim situacijama osim standardnih omogućavaju i LED svjetla integrisana u krovnu nadogradnju, a tu su i nadzorne infracrvene kamere, koje sa retrovizora vizuelno pokrivaju okolinu vozila. Veoma interesantan detalj je i činjenica da se LED svjetla integrisana u prednji branik mogu izvaditi iz svojih kućišta i koristiti kao klasične baterijske lampe ili svjetlo za brdski bicikl. Po istom principu vade se i kamere u retrovizorima, a treba dodati da se njihov snimak može sačuvati zahvaljujući Wi-Fi hotspot internet konekciji koja omogućava automatsko slanje zapisa i njihovo zapisivanje na serveru izvan vozila. Zahvaljujući bežičnom internetu u svakom trenutku je moguće pomoću pametnih telefona, tableta ili računara jednostavno pristupiti serveru sa arhivom snimaka i pogledati ih. To bi se posebno trebalo dopasti blogerima ili korisnicima javnih mreža, koji svoje avanture žele podijeliti sa prijateljima ili obožavaocima. Mada nisu objavili detaljnije podatke o off-road mogućnostima svog koncepta, u Toyoti su ipak istakli da on ima dugačak međuosovinski razmak i visok klirens, koji mu u kombinaciji sa Terra Grappler G2 terenskim gumama japanskog gumarskog specijaliste Nitto (Podbrend Toyo Tire & Rubber Company) omogućavaju uzorne off-road karakteristike. Kada je riječ o pogonu za sada se samo zna da je FT-AC primarno zamišljen kao terenski automobil sa benzinskim motorom i elektronski upravljivim 4x4 pogonom. Kao opcija se spominje i hibridni pogon, kod kojeg bi 4x4 prenos bio drugačije regulisan. Bilo kako bilo, Toyota je zagolicala maštu mnogobrojnih obožavalaca terenskih automobila, a ako je suditi prema veoma pozitivnim reakcijama koje stižu iz Los Anđelesa FT-AC bi u skoroj budućnosti mogao dobiti i svoju produkcijsku verziju. Nadamo se da će zadržati većinu jedinstvenih detalja, koji su predstavljeni na konceptu. Intenzitet krovnog LED osvjetljenja moguće je podešavati daljinski zahvaljujući Toyotinoj aplikaciji koja se može instalirati na „pametne“ uređaje. Koncept FT-AC se kotrlja na 20-inčnim točkovima sa terenskim gumama Nitto Terra Grappler G2

Datum objave: 15/01/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook