porsche
FOTO GALERIJA (39)

Test - DS5 So Chic BlueHDI 180 S&S EAT6

Avion

Ranije su svi modeli DS porodice bili pod znakom Citroena, legendarnim ''double chevronom''. Radi odlične prodaje prodajni su stratezi odlučili da DS utemelje kao zaseban brand što je značilo stavljanje vlastitog loga. Kod mnogih to izaziva zabunu jer novi DS, na žalost, ne mogu povezati ni sa jednim proizvođačem automobila. Za nadati se je da će za koju godinu ipak sve sjesti na svoje mjesto. Bez obzira koji znak na masci motora nosi DS5 je u svakom pogledu automobil vrijedan pažnje. Vrhunski kvalitet i istu takvu opremu prati i cijena. Testni automobil može se nabaviti za 81,236 KM.

Bez ikakve sumnje vanjski dizajn automobila je u najvećem broju slučajeva presudan prije konačne odluke o kupovini. Barem što se tog pitanja tiče nema sumnje kako će DS5 privući dosta pažnje što je na kraju krajeva potvrdio i naš test. Uz divljenje vezano za eksterijer i unutrašnjost je evidentno budila isti interes. Naime, na gotovo svim staklima (ukupno 14 odvojenih staklenih ploha)  bilo je otisaka noseva i ruku znatiželjnika koji su virili u ''avionsku'' unutrašnjost...

 


No, vratimo se vanjskom dizajnu. Dva prethodnika DS linije, DS3 i DS4 u dobroj se mjeri naslanjaju na dizajnerska rješenja standardnih modela bez oznake DS, C3 i C4. Trenutno najveći model označen kao DS5 sviju asocira na više nego uspješni C5 iako nemaju previše dodirnih tačaka. Karoserija je drastično različita u svakom pogledu. Uz unikatan dizajn dolazi kraća i uža karoserija sa manjim međuosovinskim razmakom. Na prednjem dijelu nalazimo niz zanimljivih detalja. Bumerang otvor za hlađenje diskova koji u jednu elegantnu cjelinu spaja svjetlo za maglu i pokazivače pravca vrlo je originalno rješenje a isto se može reći i za masivnu kromiranu lajsnu koja jasno razdvaja haubu od blatobrana. Lajsna se proteže od početka svjetlosne grupe sve do polovine ''A'' nosača krova a mnoge oblikom podsjeća na palicu za golf što se u cijelu priču o ekskluzivnosti itekako dobro uklapa. Iznad nove maske motora na kojoj više nema ''double chevrona'' proteže se sportski profilisana hauba na koju se tečno nadovezuje veliki vjetrobran.

 


Na svim dijelovima karoserije moguće je primijetiti obilatu upotrebu kroma pa tako ni zanimljivo profilisani bok nije izuzetak. Interesantne staklene površine prisutne su od jednog do drugog kraja karoserije. Ipak, prozori u ''A'' i ''C'' nosaču krova posebno su zanimljivi. Onaj u prednjem nosaču doprinosi boljoj preglednošću dok tamni prozor u zadnjem nosaču krova ima više estetsku ulogu. Zatamnjen je i prekriva kompletan nosač što ga optički stapa sa zadnjim dvodijelnim vjetrobranom i krovnim spojlerom. Na fotografijama a još više uživo djeluje vrlo upečatljivo. Radi dobivanja što atraktivnijih linija morao se tražiti kompromis na nekoliko detalja. Jedan od njih je maleni zadnji vjetrobran na koji je instaliran minijaturni brisač. U praksi od njega nema neke pomoći ali nije ni važno budući da je većina za ljepotu spremna žrtvovati dosta toga. Karakter zadnjem dijelu DS5 određuju dvije kromirane izduvne cijevi integrisane u donji dio odbojnika između kojih se nalazi elegantna maglenka. Baš kao i prednja tako i zadnja svjetlosna grupa djeluje upečatljivo, pogotovo noću kada se može primijetiti sva raskoš.
Nema nikakve sumnje da je DS5 jedan od trenutno najatraktivnije dizajniranih automobila današnjice. To dokazuje da avangardni francuski proizvođač automobila nije zaboravio na bezmalo stoljetnu tradiciju tokom koje je ostavio neizbrisiv trag u autoindustriji.

 


Jedinstvena vanjština nedvosmisleno nagovještava istu takvu unutrašnjost iako to nije pravilo. Otvaranjem vrata bez ključa (naš paket opreme podrazumijeva ključ hands-free) niko ne može ostati ravnodušan. Čak će i laik zaključiti kako su dizajneri inspiraciju tražili u avionima. To se u prvom redu odnosi na linije kokpita i prekidače instalirane na centralnom tunelu i krovu. S jednim prekidačem na krovu izvlači se head-up displej a ista se tema nastavlja s policama za sunčane naočale. One asociraju na one u avionima u kojima se nalaze maske za kisik. Oblik ručice mjenjača i volana odlično se stapa s okolinom. Neki prigovaraju zbog smještaja prekidača za otvaranje/zatvaranje prozora na centralnu konzolu (isto važi za zadnje prozore) ali to su zamjerke bez osnova. Jer, po našem je mišljenju nebitno da li ćemo prekidač aktivirati lijevom ili desnom rukom. Prva noćna vožnja otkriva još niz zgodnih detalja, odnosno atraktivno osvjetljenje pojedinih dijelova kokpita.
Uz jedinstveno dizajnirane, funkcionalne, instrumente posebno nam se dopao analogni sat i tipka start/stop ispod njega. Ništa manje nisu upečatljivi ni okrugli prekidači za automatski klima uređaj- vanjski rub izveden je u stilu ''double chevrona'' zaštitnog znaka Citroena.     
Sjedala su, naravno, kožna. Prednja raspolažu sa sjedećom površinom čija se dužina može podešavati. Tome se posebno raduju viši putnici jer će uvijek imati dobru potporu nogu. Ionako veliki luksuz na još viši nivo podižu aluminijski dodaci na sjedištima (oko naslona za glavu) te memorija položaja i sistem za masažu. Prilikom prve vožnje zaključili smo da je ergonomija zaista izvrsna. Držeći podrezani volan u rukama (kombinacija koža-aluminij) osjećali smo se kao piloti dok su suvozači imali ulogu kopilota. Iznad prednjih sjedišta nalaze se dva krovna prozora na koje se odvojeno mogu navlačiti elektrikom pogonjene roletne. Zadnji dio krova izveden je od jednog staklenog panela pa je prozračnost upečatljiva. Sve u svemu unutrašnjost je takva da čak i osobe koje nisu baš ''ovisne'' o automobilima teška srca izlaze van. Ne bismo se čudili ako bi neko satima samo sjedio u DS5-odlična je to terapija protiv stresa...

 


U odnosu na C5 međuosovinski je razmak smanjen za 8 cm ali usprkos tome na zadnjim sjedištima ima dovoljno mjesta za koljena putnika. Možda će se nešto viši putnici žaliti na skučen prostor u predjelu glave što zbog oblika karoserije i mehanizma za roletnu nije čudo. No, osjećaj prozračnosti sve efikasno nadoknađuje.
Obaranjem zadnje djeljive klupe zapremina prtljažnika se sa 468 litara uvećava na 1.290 što je za ovako koncipiran automobil više od očekivanog.
Ispod prednje haube našeg testnog modela zatekli smo 2.0 litreni turbo dizelski motor maksimalne snage 181 KS prisutne na 3.750 obr/min. Pik od 400 Nm obrtnog momenta pozicioniran je na 2.000 obr/min s tim da je konstanta od 300 Nm prisutna u gotovo cijelom radnom području. Savremeni common-rail agregat uglađenog rada uparen je sa automatskim mjenjačem sa šest stepeni prenosa. Promjene stepeni prenosa nisu na razini DSG mjenjača ali to niko ni ne očekuje jer se radi o drugačijoj koncepciji. Usprkos tome ukapčanje stepeni prenosa dobar je kompromis između sportskog i uglađenog. Ko želi koristiti više obrtaje radilice motora može jednostavno pritisnuti taster ''S'' (sport). U slučaju loših vremenskih uslova, odnosno snijega na cesti dovoljno je pritisnuti tipku sa pahuljicom. Tada DS5 kreće iz trećeg stepena prenosa čime se efikasno izbjegava šetno rasipanje snage.
Dovoljno snažni agregat opterećen je sa najmanje 1.6 tona ukupne mase (prazno vozilo 1.540 kg). Ubrzanje od 0 do 100 km/h savlada se za solidnih 9.2 sekundi dok je maksimalna brzina 220 km/h. Većini vozača sasvim dovoljno, tim prije što je u ovoj kombinaciji izražena ekonomičnost. Test smo završili sa prosječnih 6.7 litara. U gradskim se gužvama potrošnja kreće oko 8.5-9 litara dok na otvorenoj cesti zna pasti i ispod 5. 
Prije nekoliko godina na međunarodnoj prezentaciji u okolici Nice i Monte Carla ostali smo nemalo iznenađeni činjenicom da ovjes nije hidroaktivni. Naime, oznaka DS kod svih, ali baš svih, odmah budi asocijacije na legendarno ogibljenje koje je čuvenu  ''Ajkulu'' dovezlo do titule najboljeg automobila svih vremena. Većina je hidraulički ovjes očekivala tim prije što se isti nudi u jeftinijem C5. Ali ovo su neka druga vremena pa se oznaka DS koristi za potpuno novu, šik, gamu vozila...

 


Prva generacija DS5 imala je neočekivano, da ne kažemo neprikladno, tvrdo podešeno ogibljene. Na lošijim podlogama u kombinaciji sa velikim točkovima komfor je bio na prilično niskom nivou. Veliki broj vidno razočaranih kupaca obratio se fabrici koja je grešku priznala. Ono što je važnije jeste činjenica da je nova generacija DS5 drstično udobnija od sada već stare pod obilježjima Citroena. Radi dobivanja što većeg prtljažnika zadnji je ovjes sa polukrutom osovinom (veoma slično rješenje je i na C4). Ono što je najvažnije jeste dobro ležanje na cesti. Na tom polju zaista se ne mogu uputiti prigovori iako će sporstki orijentisani vozači reći da je ljuljanje u krivinama izraženo.
Brza vožnja po vijugavom putu iznjedrila je očekivane rezultate. Mehanizam volana daje dovoljno povratnih informacije neophodnih za precizno vođenje po krivinama a ovjes je postojan pa su granične brzine visoko pozicionirane. Do karakterističnog klizanja nosa ka vanjskom rubu krivine dolazi samo kod neprimjerenih pretjerivanja. Posljedica je to teškog nosa opterećenog masivnom pogonskom grupom. Žustra vožnja po auto putu otkrila je odličnu akustičku izolaciju i dobru aerodinamiku. Do ušiju putnika probija se samo malo buke koju generiraju vjetar i široke gume. Kilometri se s DS5 nižu kao na filmskoj traci pa stoga ne čudi podatak da ga kupuju ljudi koji prirodom posla dosta putuju. Ovo je jedan od rijetkih automobila kojeg bi za putovanje većina odabrala prije aviona...
U današnja vremena gdje većina automobila nema baš izražen karakter DS5 ga ima u izobilju. Snažna osobnost izbija i iz najmanjeg detalja. Kao takav nije dobar za tajne agente jer će odmah biti primijećeni. U novije vrijeme nije ponuđen sličan velikoserijski automobil sa tako dobrim dizajnom bez ijednog kič detalja. Prodaja čak i u našoj državi ide dobro pa se sve češće DS5 može vidjeti na našim prometnicama. Broj isporučenih primjeraka DS linije u bogatijim državama premašio je sva očekivanja pa se širenje porodice pod vlastitim imenom i prezimenom može smatrati kao logičan potez iako na ''prvu'' ne igleda baš tako...

 


Tehnički podaci:
DS5 So Chic BlueHDI  180 S&S EAT6*  dužina: 4.530 mm, širina: 1.871 mm, visina: 1.539 mm, međuosovinsko rastojanje: 2.727 mm. *  motor: 1.997 ccm, 181 KS pri 3.750 obr/min, 400 Nm pri  2.000 obr/min*  mjenjač: automatski sa 6 stepeni prenosa EAT6*  prtljažnik: 468 – 1.290 litara*   prosječna potrošnja na testu: 6,7 l / 100 km  *  ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9,2 s * maksimalna brzina 220 km/h * cijena testnog automobila sa dodatnom opremom : 81.236 KM*
   

 

Datum objave: 19/06/2016
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook