Naslovna > Automobili > Kia > Ceed > Baš onakva kakvu trebamo
FOTO GALERIJA (30)

Test – Kia Cee`d 1.6 CRDi EX Style Vision Eco

Baš onakva kakvu trebamo

Prošle godine je Cee`d podvrgnut redizajnu što je normalna pojava nakon četiri godine životnoga vijeka jednoga automobila. Da, cijena će se neupućenima možda činiti nešto višom od očekivane, ali ponuda je izvrsna. Kia više ne proizvodi Pride nego izvrsne automobile...

Neki mlađi čitaoci možda se i ne sjećaju dolaska Kije na bh. tržište prije dvadesetak godina. Pride je bio malen i jeftin automobil, a svi vlasnici su ga kao neku vrstu opravdanja za nepoznanicu dodatno opisivali kao Mazdu 121 i bili uvjereni da su dobro odabrali. Za to vrijeme možda i jesu. Kasnije su dolazili Sephia, Shuma, napuhnuti Rio, ozbiljniji automobili za relativno male novce. To je bio dobar plan za prodor na tržište, ali Kijini pogledi su sezali daleko u budućnost tako da danas imamo Kije za kojima se svi okreću i niko više nema potrebu za dodatnim objašnjavanjem koji model vozi. Čak je dovoljno reći Sportage ili Cee`d, bez onoga Kia, baš kao što govorimo Focus, Astra ili Golf. Širenje palete modela, prisustvo u svim važnijim segmentima, čaroban dizajn Petera Schreyera i nadasve ozbiljan pristup razvoju automobila kako bi kupac bio maksimalno zadovoljan doveli su Kiju na mjesto gdje je sada. Put nije bio lagan, kratak niti jeftin, ali plodovi rada se ubiru već godinama. Kia je postala respektabilna marka, toliko uvjerena u svoje proizvode da je prva u svijetu ponudila garanciju od sedam godina, dok su mnogi evropski proizvodači nudili dvije, eventualno se hvalili s tri ili tražili doplate za četiri godine bezbrižnog korištenja svojih automobila. Kia je otišla i korak dalje pa je ponudila prenosivu garanciju s vlasnika na vlasnika. Još uvijek postoje sumnjičavci ili snobovi, koji na spomen imena Kia ne prihvataju napredak i nova vremena. Srećom, lako ih je razuvjeriti sa samo par kilometara vožnje u nekom od aktuelnih njenih modela. Sve ovo moralo je rezultovati porastom cijene pa Kia više nije jeftina, ali je za razliku od jeftinog Pridea iz `90-ih izvrsna.

 

 


Dakle, Cee`d je prošle godine redizajniran i tako osvježen još se može ravnopravno boriti s konkurencijom dvije, tri godine. Na test smo dobili izvedbu sa samog dna cjenovnika, dakle jednu od najskupljih. I mnogi će reći skupu, ali pogledamo li sve što nudi reći ćemo konkuretnu ili povoljniju od konkurencije. Trendovska smeđa metalik boja je lijep odabir i košta dodatnih 700 KM. Stavimo li po strani sportske ambicije po pitanju dizajna i izgleda koje ispunjava GT-line oprema, EX Style sadrži sve što trebate, odnosno što Kia smatra da treba ponuditi u svom kompaktu. Prostora za doplate ima, ako želite DCT mjenjač s dvostrukim kvačilom ili električno pokretani panoramski krov, ali to već graniči s luksuzom i razmaženošću. Ali, ako želite, Kia i takve želje može ispuniti. Cee`d izvana izgleda moderno i dovoljno privlačno, a nije ni prenametljiv. Nema kičastih detalja s kojima su Korejci znali zabrljati stvar. Maska je karakteristična, svjetla moderna s dnevnim LED-om, a oko maglenki je odmjereni hromirani okvir. Bočna stakla su uokvirena hromom, automobil stoji na 16-inčnim aluminijumskim naplacima. I zadnja svjetla su LED. Utisak skupoće ostavljaju električno sklopivi retrovizori, koji se efektno sklope prema gore kao kod BMW-a.

 


Unutrašnjost zaslužuje pohvale zbog kvaliteta materijala, izrade, prostranosti. Sjedišta izgledaju odlično, obložena su tkaninom i eko kožom, ali osim vizuelnog utiska dobar je i onaj nakon dužih vožnji. Oblikovana su na način da ne umaraju tijelo pa je Cee`d pogodan i za dugačka putovanja. Od eko kože su i obloge na vratima, vrlo precizno prošivene, što je najbolji dokaz vrhunske završne obrade. U kombinaciji s ručkama od piano laka i hromiranim kvakama vrata izgledaju jako otmeno. Ništa lošije ne izgleda ni instrument tabla. Na uobičajenim mjestima armature mjesto su našli umeci od sjajne piano plastike, dominira 7-inčni ekran s navigacijom i slikom kamere za pomoć pri vožnji unazad. Ovo je uz parking senzore vrlo koristan dodatak, jer je zbog malog zadnjeg i uskih bočnih prozora preglednost prema nazad prilično loša. Upravljač je podesiv prema visini i dubini, obložen kožom i bogat tasterima od kojih nam se najviše svidio onaj za podešavanje krutosti upravljača, a u Kiji je zovu Flex Steer. Ima tri moda rada, comfort, neutral i sport. Odabirom željenog moda s upravljačem se stvarno nešto primjetno dogodi i ponaša se u skladu s odabranim načinom rada. Sportski izgledaju i tri udubljenja u koje su smješteni analogni mjerači, bez mjerača temperature rashladne tečnosti. Ne bi bilo loše da postoji, jer je to korisna informacija, a i kućište mjerača nivoa goriva u rezervoaru je prazno i preveliko. U sredini brzinomjera se očitavaju podaci s putnoga računara. I saputnici će biti zadovoljni s ponudom prostora. Pozadi se mogu udobno smjestiti dvije osobe, a trećoj smještaj olakšava nedostatak centralnog tunela, tako da noge nisu skvrčene. Prtljažnik je u okvirima očekivanoga i s osnovnih 380 litara može zadovoljiti većinu porodičnih potreba. Prema potrebi nasloni se preklapaju odvojeno i može se dobiti maksimalnih 1.318 litara. U EX Style paketu opreme Kia nudi zaista sve što je potrebno pa i neke detalje, koji će razmaženima ili spomenutim sumnjičavcima navući osmijeh na lice i maknuti sve sumnje iz glave. Opremljenost sigurnosnim elementima je kompletna, udobnost pojačava dvozonski automatski klima uređaj, a za jednostavnost putovanja nepoznatim predjelima brine jako dobar navigacijski sistem sa 7-godišnjim besplatnim ažuriranjem karata. Cijena ovako opremljenog automobila ne može biti niska, ali je 42.190 KM opravdano, jer se radi o najopremljenijoj verziji s dizelskim motorom. Ako niste tako zahtjevni Cee`d dizel možete kupiti za 36.390 KM. Najpovoljniji Ceed na bh. tržištu kombinuje 1.4-litarski benzinski motor sa 100 KS i LX Active opremu. Za njega Kia traži 28.490 KM.
              

 


SNAŽNI ŠTEDLJIVAC
U vožnji se Cee`d pokazao vrlo čvrstim i kompaktnim. Vješanje je negdje između krutosti i udobnosti pa solidno podnosi ležeće policajce i neravnine, ali se ne naginje u krivinama. Motor je 1,6-litarski CRDi u snažnijoj „high“ verziji sa 136 KS. Prije redizajna je imao osam konjskih snaga manje. Najveći moment od 280 nm razvija pri 1.500 o/min i to se u vožnji osjeti, jer već od 1.400 počinje snažno ubrzavati. Na otvorenoj cesti se i ne nazire zvuk dizelskog motora, ali kad je hladan ili u praznom hodu prolaznicima je jasno o čemu se radi. Tokom testa zabilježili smo potrošnju između 5,3 i 6,2 l/100 km. Fabričke vrijednosti sa preoptimističnim rasponom od 3,5 i 4,2 litra ipak nismo postigli. Vrijedna informacija je da rezervoar prima 53 litra dizela što može biti dovoljno i za 1.000 km. Svoj doprinos nižoj potrošnji daje Idle Stop&Go sistem kao serijski dio opreme. I mjenjač je proračunat dugačko, pogotovo šesti stepen, pa se na otvorenoj cesti može voziti i s manje od pet litara. Solidano je precizan i nešto dužih hodova, što vozaču sugeriše da vozi porodični automobil.  

 

 
FAKTI
Oprema: EX Vision Eco
ABS, ESP,TCS, VSM, HAC, šest vazdušnih jastuka, automatski dvozonski klima uređaj, Start&Stop sistem, 7-inčni ekran osjetljivi na dodir s navigacijom, zadnja kamera za pomoć pri parkiranju, 16-inčni aluminijumski naplaci, Flex Steer, električno preklopiva vanjska ogledala, obloge od eko kože na vratima i sjedištima, kožom obložen upravljač, ručica mjenjača, senzor za kišu, UVO napredni audio sistem s Bluetoothom...


TEHNIČKI PODATCI
1.6 CRDi Eco (High)
Snaga: 136 KS  Obrtni Moment: 280 nm Najveća brzina: 189 km/h, Ubrzanje 0-100 km/h: 10,2 s Potrošnja: 3,8 l/100 km, CO2: 95 g/km

 

Cijena 36.390 KM
Cijena testiranoga modela 42.190 KM

 

POTENCIJALNI KONKURENTI


Kompaktnoj klasi naginje velik broj kupaca i konkurencija je nemilosrdna i žestoka. Renault ima potpuno novi automobil sa kojim  želi zadržati zauzeto mjesto pod suncem, jer je Mégane iskusan igrač i publika ga voli. Nasuprot Renaultovoj jedinstvenosti stoji njemačka i Opelova škola. Astra ima svoje adute koji u BiH dobro prolaze. Među ovim konkurentima ima najbolje performanse. Ako je Auris, onda neka bude hibrid, ali Toyota pokušava pridobiti i ljubitelje dizela s BMW-ovim motorom, koji je našao mjesto u njihovom kompaktu.  

 

Renault Mégane
Motor: Energy dCi 130 Zapremina: 1.598 ccm  Snaga: 130 KS Obrtni moment: 320 nm Ubrzanje 0-100 km/h: 10,0 s Najveća brzina: 198 km/h  CO2: 103 g/km Cijena od: 39.100 KM


Opel Astra
Motor: 1.6 CDTI Ecotec  Zapremina: 1.598  ccm  Snaga: 136 KS Obrtni moment: 320 nm Ubrzanje 0-100 km/h: 9,6 s Najveća brzina: 205 km/h  CO2: 104 g/km Cijena od: 33.709 KM


Toyota Auris
Motor: 1.6 D-4D Zapremina: 1.598  ccm  Snaga: 112 KS  Obrtni moment: 270 nm  Ubrzanje 0-100 km/h: 10,65s Najveća brzina: 195 km/h   CO2: 108 g/km Cijena od: 38.921 KM

 

Testirao: Dubravko Kuleš

Datum objave: 15/02/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook