Naslovna > Tehnika > Benzinac budućnosti

Tehnika - 1.6 SIDI benzinac

Benzinac budućnosti

Ni Opel nije odolio sveopštem trendu predstavljanja noviteta na polju benzinskih motora. Poslije Volkswagena, Forda, Renaulta... i Opel je predstavio novu generaciju benzinskih motora.

I dok su pomenuti proizvođači maksimalno smanjili zapremine svojih noviteta, Opel je zadržao pristojnu kubikažu, ali je snaga nove generacije motora zaista zavidna. Naime nova generacija benzinskih motora spada u „srednju“ kategoriju po veličini. Novopredstavljeni četvorocilindrični SIDI (Spar Ignition Direct Injection) ECOTEC motor dolazi u zapremini 1,6 litara potpomognut novorazvijenim turbopunjačem, u dva nivoa snage.

 

Prva varijanta ECO razvija 125 kW/170 KS i 280 Nm obrtnog momenta, dok jača izvedba (Performance Turbo) isporučuje 147 kW/200 KS i 300 Nm obrtnog momenta. Pri razvoju novog motora u Opelu su prvenstveno imali na umu nižu potrošnju, visoku elastičnost i veliki obrtni momena. Glavni detalj novorazvijenog motora jeste...

 

Potpuno novi...

 

dvodijelni blok motora, koji je projektovan da izdrži pritiske od 130 bara. Materijal koji je to omogućio je lijevano željezo, koji je kombinovan sa aluminijumskim karterom. Ono što još karakteriše novi motor je rad bez buke i vibracija, što je postignuto podešavanjem motora i izduvnog sistema, kao i upotrebom novih zaptivača, koji su projektovani da podnose visoke temperature. Krajnji rezultat za kupca jeste gotovo nečujan rad motora u praznom hodu, u cijelom radnom području nema metalnih niti neobičnih zvukova, dok je zvuk motora i pri velikim brzinama izuzetno ugodan. Takođe, za potpun ugođaj brinu se i dvije balansne osovine u bloku, čime je SIDI motor jedinstven u klasi.

 

Visoku snagu i obrtni moment...

 

SIDI motor, između ostalog, duguje i novorazvijenom turbopunjaču, koji iz relativno male zapremine motora izvlači veliku snagu, dobre karakteristike i nisku emisiju CO2. Zahvaljujući posebno dizajniranim turbinama, u srednjem režimu rada turbopunjač daje odziv kakav se obično do sada mogao dobiti twin turbinama kod motora veće zapremine. Turbo punjač je standardno smješten u izduvni sistem, zbog lakšeg smještaja i nižih troškova proizvodnje (u odnosu na twin-turbo varijantu). Sam punjač posebno je aerodinamički obrađen, tako da pruža visoke performanse bez stvaranja karakterističnih zvukova. Kombinujući niski i visoki pritisak rezonatora, gotovo u potpunosti izbjegnuti su zvukovi poput zviždanja, pulsiranja i šištanja turbine. U praksi, rezultati ispitivanja pokazuju da je vrijeme ubrzanja sa 80 km/h do 120 km/h u petom stepenu prenosa smanjeno za 20 posto.

 

Uštedu goriva, povećanje...

 

performansi i nisku emisiju CO2 omogućio je, između ostalog, i sistem direktnog ubrizgavanja goriva. Izabran je centralni smještaj svjećice i brizgaljke u odnosu na cilindar, paralelno sa radilicom. Akustiku motora dodatno su poboljšali i invertovani zubi lanca pogona bregaste osovine. Moramo napomenuti da je blok motora izrađen inovativnom metodom lijevanja (tanki zid), koja omogućava integrisanje različitih sistema direktno u blok, čime se znatno smanjuje vrijeme proizvodnje samog motora. Za svaku varijantu (ECO i Performance Turbo) dizajnirani su različiti klipovi, sa posebnim čelom klipa u kojem se nalazi malo udubljenje („zdjela“), a prvi klipni prsten na svakom klipu premazan je PVD premazom, radi smanjenja trenja.

 

 

 

 

Opel se nada da će mu nova generacija motora srednje zapremine donijeti ulogu lidera u klasi, posebno ako se uzme u obzir činjenica da su emisija CO2 i potrošnja goriva smanjeni za 13 posto, dok su obrtni momenat i snaga skočili za 33 posto. Ovakve karakteristike novim motorima već sada omogućavaju zadovoljenje EURO 6 normi o izduvnim gasovima. Proizvodnja ovih motora počeće krajem godine u Mađarskoj u novootvorenoj, 500 miliona eura vrijednoj, fabrici u gradu Szentgotthárd, sa 800 radnika. Kada dostigne puni proizvodni kapacitet, sa traka ove fabrike godišnje će silaziti 500.000 SIDI motora, a prvi model koji će imati čast da ugosti ovaj motor jeste nova Astra Sedan, predstavljena nedavno na moskovskom sajmu automobila. Tvornica u Szentgotthárdu ima veliki značaj, jer Opel do 2016. godine planira uvesti 23 nova modela i 13 novih motora, od kojih će mnogi biti proizvedeni upravo u ovoj tvornici.

Datum objave: 21/02/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook