Naslovna > Automobili > Volkswagen > Bezobrazno dobar i kraljevski skup
FOTO GALERIJA (42)

Test – Volkswagen Golf VII 2.0 TDI Highline

Bezobrazno dobar i kraljevski skup

Sa najbogatijom serijskom opremom, mnoštvom skupocjenih dodataka, snažnim dizelašem, sportskim vješanjem, novim DSG mjenjačem i R-Line vizuelnim paketom redizajnirani Golf VII je bezobrazno dobar, ali i kraljevski skup...

Jedan od najpoznatijih Golfovih nadimaka koje je dobio za 43 godine koliko postoji je „kralj kompakata“. Mada mnogi kritičari inspirisani sve brojnijom i jačom konkurencijom tvrde da je laskava titula odavno na klimavim nogama, prodajni rezultati ih uporno demantuju. Samo u prošloj godini Golf je našao put do srca 491.800 evropskih kupaca. To je gotovo duplo više u odnosu na drugoplasiranu Opel Astru, koja je godinu završila sa 250.400 prodatih jedinica.

 

Ako to nije dovoljno da se opravda „kraljevski“ status, pitamo se šta je onda još potrebno da Golf razuvjeri „nevjerne Tome“?
Sedma generacija je predstavljena 2014. godine na temeljima nove modularne MQB platforme, koja se danas, tri godine poslije, nalazi ispod mnoštva Škodinih, Seatovih, Audijevih i Volkswagenovih modela. Bio je to prvi Golf u istoriji čija pogonska gama nije imala ni jedan jedini atmosferski motor. Iz „sedmice“ su osim mnogobrojnih standardnih, izvedeni i atraktivni GTD, te GTI sportski modeli, zatim GTE hibrid, te prvi potpuno električni e-Golf. Iz karavanskog Golfa je nastao atraktivni off-road Alltrack model, dok je kao šlag na tortu ponuđen ultimativni, najjači svih vremena Golf R sa 2.0 TSI motorom od 310 KS.

 

Negdje u pozadini na temelju Golfa je nastao i monovolumenski Sportsvan, nekadašnji Golf Plus... Kupci su mogli da biraju između peto i šestostepenih ručnih mjenjača ili šestostepenog DSG automatika, tri osnovna paketa opreme, mnoštva savremenih multimedijalnih opcija, sigurnosnih sistema i raznoraznih dodataka, koji su Golf činili atraktivnijim, a vožnju zabavnijom i komfornijom... Sa aktuelnim redizajnom sve nabrojano je fino poboljšano i unaprijeđeno, kako bi Golf još dugo ostao na kompaktnom kraljevskom tronu.
I dok ga u Evropi kupci uglavnom smatraju sigurnim ulaganjem, u BiH Golf uživa svojevrsni kultni status utemeljen još od legendarne „dvojke“... Ta činjenica mu omogućava nevjerovatan ulični publicitet, kakav u inostranstvu danas imaju rijetki i skupocjeni superautomobili. Sedmodnevno druženje sa atraktivnim testnim modelom će nam zbog toga dugo ostati u sjećanju. Standardni Golf dizajnerski nije ništa posebno, rekli bismo bezvremenska klasika, koja poštuje davno zadatu kompaktnu formu sa namjerom da prije svega bude funkcionalna, pa onda „lijepa“. No kada na tu bezvremensku bazu navučete prvoklasnu šminku, koju čine sportski R-Line eksterijer, nova, izuzetno upadljiva Kurkuma metalik žuta boja, 18-inčni alu naplaci „Jurva“, tonirani panormski stakleni krov, prednja i zadnja LED svjetla... dobijate svojevrsnu filmsku divu za kojom se na ulici okreće staro i mlado. Pogađate, i u testni Golf se gledalo sa divljenjem i neopisivom požudom. Najinteresantnije pitanje koje nam je upućeno tokom testa je bilo „Da li je to Golf VIII?“. Da, testni Golf VII definitivno izgleda kao da je potpuno novi model. Taj efekat nije u istoj mjeri izražen na skromnije opremljenim verzijama, ali ko bi o njima razmišljao dok ima ključ zlatnožutog ljepotana.

 


Enterijer je prošao kroz mnogo značajnije promjene od vanjštine. Testni model sa najvišom Highline opremom i mnoštvom dodatnih opcija je svojevrsna demonstracija Volkswagenove tehnološke moći, odnosno njegove trenutne nadmoći nad konkurencijom. Mada pojedini kompaktni već odavno nude digitalne „kokpite“, niko to do sada nije napravio na tako visokom tehnološkom nivou kao Volkswagen. Ljubitelji analogne klasike ne treba da strahuju i ona je još uvijek u ponudi, no Active Info Displayu (digitalni instrumenti) je teško naći realnu zamjerku. Grafička rješenja koja se prikazuju na 12,3 inčnom ekranu su zbog visoke rezolucije veoma živopisna i uvjerljiva. Ekranski prikaz dozvoljava prilagođavanje veličine instrumenata i njihovo kombinovanje sa aplikacijama (navigacija, audio, telefon...) koje su primarno dio novog i najsavremenijeg Volkswagenovog multimedijanog Discover Pro sistema sa 9,2 inčnim ekranom (rezolucija 1280x640). Nova multimedija je posebna i po činjenici da omogućava vozaču upravljanje glasom, dodirom i po prvi put u kompaktnoj klasi – gestom. Gestovna kontrola znači da ekran ima senzor pokreta, koji omogućava vozaču da pojedine funkcije poput promjene radio stanica ili pojačavanja tona audio sistema izvede pokretima ruke ispred ekrana. Za uspješno izvođenje ove operacije potrebno je privikavanje na princip rada sistema, koji na određenoj udaljenosti od ekrana najbolje prepoznaje šta vozač želi da uradi.

 

Zahvaljujući Car Net Guide & Inform opciji, koja uključuje internet konekciju, Discover Pro omogućava pristup mnoštvu korisnih informacija, i to u realnom vremenu. Primjera radi, navigacioni uređaj ima mogućnost da obavještava vozača o zastojima i stanju na putu sa mnogo više tačnosti, ali i da mu sugeriše gdje se nalaze najbliže slobodno parking mjesto, benzinska stanica, restoran, hotel i slično.  
Kada na stranu stavimo Volkswagenova visokotehnološka rješenja, u Golfovoj kabini do izražaja dolaze njegovi prepoznatljivi kvaliteti. Tu je prije svega odlični dvozonski, Climatronic automatski klima uređaj sa alergen filterom. Ergonomija je na visokom nivou, što znači da će vozači različitih građa lako pronaći idealan položaj za po visini i dubini podesivnim multifunkcionalnim upravljačem i sportsko-komfornim sjedištima. U oba reda ima sasvim dovoljno prostora za komforan smještaj četiri odrasla putnika. Peti ne može računati na taj luksuz, osim ako nije sitnije građe ili dijete, koje nogama neće udarati u centralnu konzolu sa ventilacionim otvorima za zadnji dio kabine. Veći dio stropa pokriva električno pokretani stakleni krovni otvor, koji omogućava prirodno osvjetljavanje kabine, ali i uživanje u vožnji sa pogledom u otvoreno nebo.

 

Odlično zvučno izolovanu kabinu zahvaljujući opcionim Dynaudio Excite sistemu sa osam zvučnika, 400W subwooferom i 10 kanalnim pojačalom lako je pretvoriti u koncertnu dvoranu. Kvalitet zvuka koji ovaj sistem proizvodi je zaista vrhunski, kao uostalom i većina rješenja koja je Volkswagen ponudio u redizajniranoj „sedmici“. Ne možemo ih sva nabrajati, nemamo prostora za to, ali možemo zaključiti da nijedan kompaktni automobil današnjice ne nudi tako raznovrsnu savremenu tehnologiju u jednom pakovanju. Definitivno nijedan.
To činjenica nikako ne može biti jeftina. U našem slučaju početnih 47.100 KM, koliko do registracije košta Golf VII 2.0 TDI Highline sa DSG automatikom, zahvaljujući doplati za 23 opcije se povećalo na čak 73.647 KM. Mada je za 26.547 KM, koliko koštaju sve opcije, moguće kupiti dobrog Pola, nema sumnje da će se i na skromnom bh. tržištu za Golfa poput testnog brzo naći kupac, jer se kraljevski status oduvijek plaćao suvim zlatom.

 

 

Datum objave: 05/09/2017
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook