Naslovna > Automobili > Toyota > Land Cruiser > Bilo kuda Land Cruiser ide svuda
FOTO GALERIJA (20)

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D Executive

Bilo kuda Land Cruiser ide svuda

Najpoznatiji japanski terenac u svom najnovijem izdanju dobio je moderniji dizajn, bogatije opremljen i ergonomski unaprijeđen enterijer, viši nivo sigurnosne opreme i odlično odmjeren pogon, koji mu omogućava da bude superioran na svakoj vrsti podloge…

Pod točkovima Land Cruisera zemlja se povija od 1954. godine. Tačnije, njegove prve verzije Toyota je izradila još 51. za potrebe japanske vojske, ali su komercijalni modeli svjetlo dana ugledali tri godine poslije. Bio je to jednostavan, robustan i kompaktan terenski automobil čiji tvorci su prilikom njegovog kreiranja jednim okom gledali u Jeep Willys, a drugim u Land Rover. Willys je zbog dominantnog američkog uticaja na tadašnju japansku autoindustriju uzet kao tehnološka osnova, a Land Rover je opet poslužio kao inspiracaija za ime i dizajn. Do 1984. godine razvoj Land Cruisera je tekao u jednom smjeru, a od tada dobija dva: raskošnu petovratnu J60 verziju i kompaktnu trovratnu J70 seriju iz koje će se 1990. godine izroditi petovratni J70 model. On je u matičnom Japanu i mnogim zemljama svijeta poznatiji pod imenom Prado, a nama Evropljanima oduvijek se nudi kao Land Cruiser, dok je broj veći i raskošniji model kojeg ostatak planete poznaje kao Land Cruisera serija 20/30, 40, 50, 60, 70, 80, 100 i 200 kod nas donedavno prodavan sa odrednicom V8. Zbog sve strožih ekoloških zahtjeva i generalno male potražnje za velikim terencima nema ga više u Evropi i on je od sada uglavnom rezervisan za Bliski i Srednji Istok, Australiju, Afriku, Ameriku…


Aktuelni Land Cruiser 150 ili Prado na tržištu je od 2009. godine, a temeljno je, po drugi put,  redizajniran krajem prošle godine. Prvo osvježenje je sprovedeno još 2013. godine, kada su između ostalog uvedena po mnogima najblaže rečeno neobična duguljasta prednja LED svjetla. Sa aktuelnim osvježenjem Toyota je Land Cruiserov izgled smirila, te približila većem i luksuznijem V8 modelu. Redizajniran za 2018. godinu se prepoznaje po znatno robusnijem vanjskom nastupu. Tu su nova, uglasta Bi-LED prednja svjetala i masivnija maska hladnjaka koja neodoljivo podsjeća na broj veći LC V8. Sličan utisak stiče se i pogledom s boka gdje se Land Cruiser najmanje promijenio u odnosu na originalni model iz 2009. godine. Zadnji dio je dobio modernija LED svjetla u novim stilizovanim kućištima. Stilske promjene zahvatile su i oba branika, te svjetlosna tijela i prateće ukrase. Tu je i potpuno novi poklopac motora sa jasnim pregibima, zbog kojih japanski terenac izgleda dinamičnije i nekako je oku ugodniji nego do sada. Bočna linija je dodatno osvježena sa novim 19-inčnim aluminijumskim točkovima i izbačenim pragovima, koji spadaju u serijsku opremu veoma bogatog testnog Executive paketa. Mada je već na prvi pogled jasno da je riječ o skupocjenom automobilu, ispod finog sloja bogatog finiša i nježne metalik bijele boje 1.845 mm visoki Land Cruiser zrači grubošću i snagom, koja je svojstvena samo čistokrvnim terencima, a oni su danas rijetki.


Netipičan pristup koji više ima praktičnih nego stilskih karakteristka Toyota njeguje i u savremenije opremljenoj, te osjetno udobnijoj kabini u kojoj su mnoge komande pojednostavljene kako bi njihovo korištenje bilo lakše nego što je to do sada bio slučaj. U unutrašnjosti su od 2009. godine do danas napravljene velike promjene. Od većeg V8 je preuzet novi četverokraki upravljač, sa daljinskim komandama kojima se između ostalog može upravljati i sa novim 4,2–inčnim višenamjenskim ekranom na instrument tabli. Njen dizajn instrument je takođe promijenjen. Obrtomjer i brzinomjer nisu više odvojeni od centralnog ekrana okruglim kućištima, već su sada svi instrumenti spojeni u istu cjelinu. Novo rješenje ima svojih estetskih, ali i funkcionalnih prednosti u odnosu na dosadašnje, jer sve djeluje dosta preglednije. U okviru redizajna značajno su promijenjeni izgled i raspored komandi na centralnom grebenu. Lamelarni ventilacioni otvori su spušteni niže, a ispod njih je ugrađen potpuno novi, savremeni „Toyota Touch 2 with GO” multimedijalni sistem sa 8-inčnim na dodir osjetljivim ekranom koji dolazi sa navigacijom i JBL audio sistemom sa 14 zvučnika. Trozonski klima uređaj je u potpunosti promijenjen i modernizovan sa novim displejom i tasterima u boji srebra. Ispod klima uređaja je svoje mjesto dobio panel sa komandama kojima se upravlja pogonom automobila. U ovom dijelu je raspoređeno nekoliko klasičnih pravouganih tastera i jedan okrugli selektor. Sve to je stilski izvedeno puno ljepše i skladnije nego što je do sada bio slučaj. Prostor oko ručice mjenjača je u potpunosti raščišćen, a iza nje su instalirane USB, Aux i 12V utičnice, sa naslonom za ruku i pretincem ispod njega.


Putnici u drugom redu na tunelu mjenjača imaju kontrolni panel sa digitalnim ekranom na kojem mogu podešavati klima uređaj, te grijače sjedišta. Veoma udobna crna kožna sjedišta su serijska u Executive paketu, dok smeđe-crna kombinacija iz testnog modela predstavlja opciju, koja je besplatna i njen izbor zavisi isključivo od kupčeve volje. Kada je riječ o prtljažniku, njegova zapremina je u kombinaciji sa trećim redom sjedišta koji se „utapa“ u pod 553 litra, a bez njih 621. Visok utovarni prag naružava praktičnost, jer utovar i istovar teških predmeta čini još težim. Peta vrata se otvaraju bočno, što nije nikako praktično na skučenom prostoru. Interesantan dodatak praktičnosti je samostalno otvorivi prozor na petim vratima, koji omogućava uglavnom da se nešto ubaci u prtljažnik ili da se prevezu duži predmeti. Srednji red sjedišta je djeljiv u omjeru 60:40, a njihovi nasloni 40:20:40, dok se treći red može podijeliti u omjeru 50:50, što omogućava brojne kombinacije između prtrljažnog i putničkog prostora. Toyota novi Land Crusier na bh. tržištu nudi sa četiri paketa opreme: Active, Limited, Executive i Premium.

Za petovratni model poput testnog u početnom, ali potpunom Active paketu, koji ima sve što je potrebno za ugodnu vožnju po asflatu i off-road bespućima treba izdvojiti 83.300 KM. Za bogatiju Limited verziju treba izdvojiti 102.880 KM, dok je luksuzni Executive paket dostupan za 131.860 KM. Uz doplatu za biserno bijelu boju karoserije cijena testnog modela je uvećana na 133.815 KM. Toyota uz to daje i petogodišnju garanciju bez ograničenja kilometraže uz besplatnu Eurocare uslugu pomoći na cesti. Za one koji žele samo najbolje i najskuplje Toyota nudi Premium paket opreme za koji treba izdvojiti 150.600 KM. Mada će se mnogima zavrtjeti u glavi od navedenih iznosa, ako pažljivo sagledamo šta sve zauzvrat nudi Land Cruiser, tu nema ništa nerealno i skupo, posebno ako uzmemo u obzir da se ponuda čistokrvnih terenaca, koji ne biraju vrstu podloge, na bh. tržištu danas može izbrojati na prste jedne ruke.

 

MOTOR

Za evropsku verziju Land Cruisera Toyota je pripremila samo jedan 2,8-litarski D-4D četverocilindarski dizel motor sa 177 KS, koji je uparen sa šestostepenim automatikom. Podsjećamo da je na istoku Evrope i u ostatku svijeta Land Cruiser dostupan i sa 2.7, te 4.0 VVT-i benzinskim motorima sa 164, odnosno 249 KS. Jedini dizelaš u ponudi je karakteristično bučan pri hladnom startu, ali kada se ugrije do kabine dopiru mnogo prijatniji tonovi. Kombinovan je sa šestostepenim automatskim mjenjačem, koji efikasno iskorištava 450 Nm obrtnog momenta, od čega je čak 370 Nm dostupnog pri 1.200 o/min. Na asfaltu 2,5-tonski terenac od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,7 sekundi i može da dostigne 175 km/h. To je sasvim dovoljno da se ugodno prati ritam saobraćaja, kako u gradu tako i na otvorenom, ali odmah treba naglasiti da LC nema trkačkih afiniteta kao mnogi njegovi SUV rođaci. Prosječna potrošnja varira od osam litara koliko smo ostvarili na otvorenoj cesti do 12, 13 i više u off-roadu i pod težim opterećenjem.

 

OFF-ROAD MOGUĆNOSTI


Kao i do sada, srce Toyotinog 4x4 prenosa je centralni Torsen LSD diferencijal, koji omogućava ograničeno proklizavanje, uz fino doziranje i optimalan prenos snage između osovina. Sve to prate i brojni elektronski asistenti, koji olakašavaju teške uspone, odnosno nezgodna spuštanja niz strmine. Land Cruiser može da savlada napadni ugao od 31 stepena i silazni od 25. Najveći prelomni ugao iznosi 22 stepena, a klirens varira od početnih 205 do elektronski podesivih 215 mm (Premium paket), što mu omogućava da bezbjedno prođe kroz vodu dubine do 700 mm. Kada je riječ o usponu japanski terenac može da savlada do 42 stepena, koliko može da „istrpi“ i kada je riječ o bočnom nagibu. Veoma bitan podatak je da LC može povući prikolicu sa kočnicama maksimalne mase 3.000 tona, odnosno 750 kilograma bez kočnica. Vrhunac Toyotinih off-road mogućnosti predstavlja kombinacija Crawl Control, Multi Terrain Select Auto, Active Height Control i  i AVS elektronskih sistema, koja je dostupna u Premium paketu opreme. U najkraćem, pametna elektronika se automatski prilagođava različitim vrstama podloga, mada je vozaču ostavljeno na volju da i on obavlja određena podešavanja u skladu sa svojim vozačkim iskustvom i osjećajem. Rezultat je off-road prohodnost o kakvoj većina savremenih SUV modela ne može ni da sanja. I bez toga u modelu sa 4x4 pogonom kakav smo imali u testnom Land Cruiseru terenske mogućnosti su više nego raskošne.

 

SIGURNOSTI

Zahvaljujući inteligentnoj elektronici Land Cruiser ima mogućnost prepoznavanja opasnih situacija na putu i samostalnog kočenja kako bi ih izbjegao. Mada je i serijska sigurnosna oprema veoma bogata i sadrži standardne elemente poput ABS, BA, EBD, VSC i EBS sistema, od testnog Executive paketa Land Cruiser dobija najsavremenije elektronske „štitove“ koji su objedinjeni u Toyota Safety Sense sistemu. To je skup savremenih tehnologija zaduženih za aktivnu sigurnost vožnje čiji je zadatak spriječiti ili ublažiti sudare u širokom području saobraćajnih situacija. On uključuje predsudarnu zaštitu (PCS) sa zaštitom pješaka, prilagodljivi tempomat (ACC), upozorenje za nenamjerno prestrojavanje (LDA), automatska duga svjetla (AHB) i čitanje saobraćajnih znakova (RSA). Dodatni sigurnosni sistemi uključuju monitor mrtvog ugla (BSM), s upozorenjem za saobraćaj iza vozila (RCTA).
 

Datum objave: 11/10/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook