Naslovna > Komercijalna vozila > Biser kamionske industrije
FOTO GALERIJA (9)

Prezentacija - Mercedes Benz Actros II

Biser kamionske industrije

Dva dana smo boravili u Briselu, gdje je održana svjetska prezentacija dugo očekivanog Mercedesovog Actrosa, koji zbog dosadašnje reputacije, ali i petnaestogodišnjeg razvoja novog modela, za cilj ima samo jednu stvar: biti bolji od konkurencije u svakom detalju...

Kada gigant kakav je Mercedes Benz, razvoj jednog kamiona nazove najsofisticiranijim projektom i pri tome u taj projekat uloži milijardu eura i potroši 15 godina na razvoj, onda je razumljivo zašto je zvanično predstavljanje novog Actrosa za njegove kreatore bio događaj, kako kažu, važniji od svih rođendana i Božića. U Mercedesu su ubijeđeni da su napravili najbolji kamion na svijetu, upravo zbog činjenice da su na njemu radili dugo i naporno, te da su samo testirajući Actros u različitim okruženjima i vremenskim uticajima, prešli nevjerovatnih 20 miliona kilometara. U odnosu na prethodnika novi Actros je, kako kažu njegovi tvorci, komforniji, upravljiviji i jeftiniji. Ovo zadnje nema veze s cijenom po kojoj će se prodavati Actros, već sa činjenicom da su sveukupni troškovi posjedovanja Actrosa, uključujući i potrošnju goriva, izrazito niski.

 

 

 

Na uvjerljivoj i upečatljivoj prezentaciji, koja je ličila na mjuzikl u kojem su glavne uloge bili kamioni, pojavila su se tri Actrosa sa različitim „tovarima“ na prikolicama. Naime, kamioni su vozili Mercedes S klase, Mercedes SLS i pumpe za točenje goriva, upravo na ovako jednostavan način naglašavajući glavne adute Actrosa. S klasa je simbol za komfor, SLS simbolizuje dinamiku u vožnji, dok pumpe za gorivo predstavljaju nisku potrošnju. Actros je napravljen tako da zadovolji potrebe moderne logistike i nadomjesti nedostatke iz prošlosti, ali istovremeno smanji potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova. To je postignuto, jer je Actros pravljen iz temelja, bez ikakvih nadogradnji, redizajna ili bilo čega sličnog. Riječ je o potpuno novom kamionu sa novim motorima. Smanjena potrošnja, pored novorazvijenog agregata, plod je i potpuno nove, aerodinamičnije kabine, za čiji je razvoj utrošeno hiljade sati u „vazdušnim tunelima“, da bi se postigla najoptimalnija strujanje vazduha. Na kabini je najdominantniji prednji gril čiji se donji dijelovi mogu otvoriti, što je izuzetno praktično i vozaču omogućavaju da lako dođe do vjetrobranskog stakla.  Iako nismo imali priliku da vozimo novi Actros sigurni smo u bolju aerodinamiku u odnosu na prethodnika, jer oko kabine su usmjerivači vazduha, pa čak i oko prednje svjetlosne grupe, što je garant redukovanog otpora vazduha.

 

 

Vozačima kamiona kao što je Actros možda od svega najvažnija je unutrašnjost i prostor koji nudi kabina, jer višednevne vožnje iziskuju kvalitetan i ugodan odmor, a upravo tom su se činjenicom vodili tvorci ovog kamiona, koji u kabini nudi spavaći prostor, dnevnu sobu i čak kancelarijski dio. Centralna tabla i upravljački sistem su u potpunosti novi u odnosu na prethodnu generaciju i nude najoptimalnija ergonomska rješenja, sa mogućnošću potpunog pomjeranja od devet centimetara, da bi se vozač mogao prilagoditi najboljoj poziciji za preglednost. Ono što je takođe impresivno u kabini je sama njena visina od 2,13 m, što je prostor u kojem bi se bez problema mogao uspraviti košarkaški div Dirk Nowitzki. Riječ je o najvećoj GigaSpace kabini, čija je zapremina 11.6 kubnih metara.

 

 

Osim mnoštva pretinaca, iznad suvozačevog prostora je najveći, u koji će bez problema stati paket sa osam flaša vode. Ono što je novina je upravo „suvozačko mjesto“, koje vrlo kreativnim rješenjima nudi prostor za odmor (ne spavanje), gdje se vozač može opustiti i ispružiti noge dok se odmara u prilagodljivoj stolici, koja se okreće u svim pravcima. Krevet za spavanje je dizajniran tako da se ne razlikuje puno od kućne varijante. U zavisnosti od kabina, njegova dužina je od 2 do 2,2 metra i širina od 750 cm, što će omogućiti i izrazito visokim vozačima da se bez problema smjeste u najidealniju poziciju za spavanje. Madrac je izrađen od najfinijih materijala i sa 11 cm debljine, spavanje ili recimo gledanje televizije u kamionu učiniće izuzetno ugodnim i prijatnim.

 

 

Za pokretanje novog Actrosa zadužen je potpuno novorazvijeni Mercedesov OM 471 motor, koji zadovoljava Euro 5 normu, ali već sada, dvije godine prije, u nekim izvedbama zadovoljava i Euro 6 standarde. Riječ je o šestocilindričnom linijskom agregatu sa posebno razvijenim common-rail X-Pulse ubrizgavanjem, koje je efikasnije i štedi na konzumaciji u odnosu na standardne načine ubrizgavanja.  Agregat dolazi u četiri varijante od 420, 450, 480 i 510 KS i u prosjeku troši manje od 5 do 7 posto goriva u odnosu na prethodne agregate. Svi motori su upareni isključivo sa PowerShift G211 ili G281 automatskim mjenjačima, koji su već dokazani u prethodnim Mercedesovim modelima, ali u Actrosu su posebno adaptirani za što optimalniji prenos između 12 brzina. Oba mjenjača, da  bi olakšala posao vozaču, nude tri načina vožnje: EcoRoll, Rocking i Power mode. 

 

 

Da bi opravdali jedan od glavnih aduta Actrosa, niže troškove, u Mercedesu su produžili servisni interval za 150.000 kilometara i filter zraka je recimo potrebno promijeniti nakon pređenih 450.000 kilometara. Mercedesovi Actros kamioni nisu nepoznanica za bh. ceste i često se mogu vidjeti na putevima između naših gradova, ali kada ćemo u BiH vidjeti novi Actros sa našim registarskim tablicama, teško je reći. Prema nekim informacijama, bosanskohercegovačka prezentacija ovog kamiona trebala bi se desiti krajem ove godine, a zbog rokova isporuke prve primjerke bismo mogli vidjeti početkom proljeća naredne godine. 

Datum objave: 15/07/2011
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook