Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > E klasa > Biznismenska sretna zvijezda
FOTO GALERIJA (11)

Vozili smo - Mercedes E klasa

Biznismenska sretna zvijezda

U skladu sa visokim kućnim standardima najpopularnija Mercedesova limuzina donosi vrhunsku tehnologiju u retro pakovanju, po veoma konkurentnoj cijeni...

Osma generacija najpopularnije njemačke luksuzne limuzine predstavljena je u Detroitu, na američkom tlu, koje bi prema očekivanju čelnika Mercedesa Benza trebalo ugostiti značajan broj novih E-klasa. Nema sumnje da će i Evropa progutati svoj dio kolača, pošto su u Stuttgartu već počeli da bilježe značajne narudžbe za novi statusni simbol biznismena, menadžera, tajkuna... i uspješnih ljudi, koji znaju kako je to biti zvijezda među zvijezdama. Novu E-klasu prvi put smo vozili u Madridu, u španskoj prijestonici, koja je pune tri sedmice bila domaćin najpoznatijim automobilskim novinarima iz cijelog svijeta. Tehnološka briljantnost i vrhunska sigurnost, koje odlikuju luksuzne Mercedese, kod nove E-klase  dovedeni su gotovo do savršenstva, dok je retro dizajn, ponajviše na zadnjem kraju automobila, donekle podijelio ne samo ciljanu kijentelu ovog vozila, već i automobilske kritičare. No krenimo redom.

 

 

 

 

 

Prvi susret sa E-klasom u realnom okruženju i samo nekoliko kilometara vožnje otkrili su veliki napredak u odnosu na prethodni model, ali i na konkurenciju. Poboljšanja ima na pretek, a jedno od najuočljivijih je rekordno nizak koeficijent otpora vazduha od samo 0,25 Cx, koji osim što utiče i na potrošnju goriva, obezbjeđuje i izuzetno tihu, uglađenu vožnju pri veoma visokim brzinama. Na prvi pogled uočljiva je snažna veza sa većom i luksuznijom kućnom limuzinom S-klasom, od koje je manji model nasljedio pregršt tehničkih i dizajnerskih rješenja. Ako je veliki tehnološki napredak bio tema oko koje su se mišljenja većine novinara uglavnom slagala, onda je dizajn bio njihova najveća raskrsnica. Nema sumnje da je E-klasa atraktivan automobil, ali neka nova dizajnerska rješenja koja je Mercedes ovaj put primijenio jednostavno traže period privikavanja. Neobična prednja svjetla, trapezoidnog oblika, novoj E-klasi daju puno sportskiji, agresivniji izgled. Nasuprot njih je smireni zadnji kraj izveden u retro stilu, sa zadebljanim zadnjim blatobranima, koji na čudan način lome čiste, fluidne osnovne linije, ali zato ovom modelu daju i određenu notu individualnosti, koja se kroz tri vizuelna kita Standard, Elegance i Avantgard dodatno može naglasiti.

 

 

 

 

Za razliku od eksterijera u unutrašnjosti preovladava poznata slika uokvirena najkvalitetnijim materijalima, perfektnom završnom obradom, te dizajnom, koji je finalizovan kroz potrebe vozača i lakše opsluživanje. Tokom vožnje do izražaja očekivano dolaze vrhunska udobnost, ali i brojna elektronska pomagala i asistenti, koji konstantno nadgledaju vozilo, bez obzira na to koliko agresivan bio vaš vozački stil. To u prevodu znači da je nova E-klasa potpuno neutralan automobil, koji je teško izbaciti iz ravnoteže. Zašto je to tako, najbolje govori popis elektronskih elemenata kao što su ESP, ASR, Direct Steer tehnologija upravljanja, te nova generacija Pre-safe i BAS sistema. Sa druge strane svi ovi elementi su donekle ublažili dinamiku nove Mercedesove limuzine, pa čak i kada se radi o trenutno najkapacitetnijoj E500 varijanti sa 388 KS i 530 Nm obrtrnog momenta, koju smo takođe isprobali na putevima okoline Madrida.


 

 


Nova, osma generacija E-klase razvijena je tako da u potpunosti ispuni očekivanja klijenata, koji u prvom redu cijene udobnost i kvalitet vožnje sa izraženim performansama tamo gdje će se ovaj automobil najčešće nalaziti – na otvorenoj cesti. Što se tiče ponude motora, nova E-klasa u našoj zemlji startuje sa četiri turbodizelaša u rasponu od 136 do 231 KS, te četiri benzinca od 184 do 388 KS, dok se verzije E350 CDI, E350, te E500 nude i sa 4Matic pogonom na sve točkove. Svakako najzanimljiviji model je E250 CDI od 204 KS, za koji Mercedes navodi da svakih 100 kilometara troši samo 5,3 litre goriva, što je uz 25% veći obrtni moment, čak 23% manje u poređenju sa prethodnim V6 motorom. Koliko je nova generacija E-klase zapravo napredan automobile, pokazala je upravo njena prezentacija na kojoj se bilo jednostavno nemoguće upoznati sa svim njenim tehnološkim sistemima. Šlag na tortu su cijene nove Mercedesove limuzine na našem tržištu, koje možemo pribilježiti kao značajnu prednost. Naime, benzinski E200 CGI sa svim davanjima startuje po cijeni od 74.950 KM, dok je za početnu dizelsku E220 CDI verziju potrebno izbrojiti 77.810 KM. Jednom riječju – pošteno odmjerena svota, na koju konkurencija tek treba da odgovori.

Datum objave: 20/04/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook