volvo top 2
Naslovna > Motocikli > Bokser teške klase
FOTO GALERIJA (11)

BMW HP2 Sport

Bokser teške klase

Odluka da se BMW 2009. godine uključi u svjetski Superbike šampionat rezultovala je lansiranjem novog motocikla, potpuno atipičnog za ovog proizvođača. Naime, HP2 Sport predstavlja smjernicu kojom će se kretati budući Superbike model, koji će, za razliku od trenutnog novajlije, raspolagati novim četvorocilindričnim agregatom visokih performansi....

Za pogon novog HP2 Sport zadužen je trenutno jedan od najkapacitetnijih BMW-ovih boksera, isti onaj koji se koristi u modelu R1200 S, a koji je za potrebe novog bavarskog sprintera dobio nove glave cilindra sa dvostrukim bregastim osovinama i većim ventilima, ojačane klipove, revizionirani usisni i izduvni trakt, te još efikasniji izduvni sistem od nerđajućeg čelika. Ugrađeni dvocilindrični bokser zapremine 1170 ccm sada pri 8750 o/min razvija respektabilnih 130 KS, dok je najveći obrtni moment od čak 115 Nm raspoloživ pri 6000 o/min. Sa ovakvim karakteristikama i odličnom usklađenošću sa šestostepenim mjenjačem kojeg odlikuju kratko proračunati prenosni odnosi, samo 178 kilograma teški HP2 Sport bez ikakve sumnje vozaču je sposoban da pruži mnogo trkačkog užitka. Razloga za to ima još, a u njih se uvrštavaju potpuno podesive Ohlins komponente, koje su u ovom slučaju standardni dio BMW-ovog provjerenog EVO Paralever i Telelever ogibljenja. Za maksimalnu krutost šasije BMW koristi sličan sistem kao i Ducati, odnosno okvir izrađen od cjevastih čeličnih profila, s tim da sam agregat predstavlja njegov sastavni dio. Na ovaj način postignuta je veća krutost, izuzetno tanka silueta, te maksimalno snižena tačka težišta, što su svakako samo neki od osnovnih preduslova za vrhunske vozne karakteristike.

 

 

 

 

 

Da BMW po pitanju modela HP2 Sport nije štedio ni na jednom detalju pokazuje i kočioni sistem sastavljen od Brembo monoblok komponenata, sa prednjim četvoroklipnim i zadnjim dvoklipnim čeljustima, koje se opciono mogu dobiti i sa ABS uređajem protiv blokiranja točkova. Da bi se masa zadržala u najoptimalnijim granicama, HP2 Sport se ističe i brojnim dijelovima izrađenim od karbona, tačnije elementima oklopa, digitalnim instrumentima u MotoGP stilu, te spojlera koji usmjerava vazduh ka karteru agregata. Zadnji element koji modelu HP2 Sport daje posebni ekskluzivni pečat su i ojačani 17-colni točkovi, znatno čvršći i laganiji od do sada korišćenih. Sa malom rotirajućom masom i niskom težinom ovakav tip naplataka znatno utiče na stabilnost, te još oštrije karakteristike pri brzim izmjenama pravca.

 

 

 

Kao i svaki BMW motocikl, i HP2 Sport je prošao finalno brušenje u vazdušnom tunelu, gdje nisu samo aerodinamički finalizovani detalji poput retrovizora i vjetrobrana, već i najoptimalnije opstrujavanje vazduha oko agregata, tačnije oko dvostrukih uljnih hladnjaka. Kao i svi motocikli ove vrste, tačnije dvotočkaši namijenjeni vikend trkačima, i BMW HP2 Sport biće prilično skup, jer kada tokom naredne godine dođe u prodajne salone, za njega će biti traženo čak 18.000 eura. Naše mišljenje je - mnogo, ali ne i previše.
 

Datum objave: 12/02/2008
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook