Naslovna > Automobili > McLaren > Speedtail > Britanski lovac na ekstremne brzine
FOTO GALERIJA (7)

McLaren Speedtail

Britanski lovac na ekstremne brzine

Sa novim Speedtail modelom McLaren je oborio brzinski rekord kojeg je držao legendarni F1 i postavio nova mjerila kada je riječ o dizajnu i aerodinamici...

 

Postoje automobili koji nude vrhunsku udobnost, oni kojima su najveći kvaliteti vrhunska upravljivost i odlično prianjanje za podlogu u krivinama, postoje i luksuzni, ekonomični, porodični, terenski, sportski,... a postoje i automobili kod kojih je imperativ samo postići najviše moguće performanse i brzinu. Takav automobil je McLaren Speedtail, najnoviji predstavnik iz serije takozvanih „ultimativnih modela“ britanskog proizvođača, u kojoj se osim njega nalaze još: Elva, Senna i Senna GTR. Mada je riječ o po mnogo čemu ekskluzivnom supersportskom automobilu, jedan detalj ga ipak jasno izdvaja od svih ostalih, a to je činjenica da će biti proizveden u samo 106 primjeraka. Mada se na prvi pogled čini da nema nekakve naročite simbolike, broj 106 ljubitelje McLarena podsjeća na 106 prodatih primjeraka njegovog legendardnog F1 modela iz 1993. godine koji je bio pogonjen BMW-ovim W12 motorom sa 627 KS. Podsjećamo da je ovaj automobil sa masom od 1.138 kilograma od 0 do 100 km/h stizao za 3,7 sekundi. Do 200 km/h mu je trebalo 8,8, a do najveće brzine od 322 km/h samo 28. I kao što je te 1993. godine F1 imao misiju da postane najbrži automobil na svijetu, tako i Speedtail ima misiju da postane najbrži serijski automobil britanskog proizvođača svih vremena. Svi oni koji žele ispitati brzinske maksimume najnovijeg McLarenovog superautomobila moraće da izbroje 1.972.950 eura koliko Speedtail košta. Dok to i ne potrvde u praksi moraće da se oslone na podatke koje im je predstavio britanski proizvođač, a prema kojima njegov najbrži automobil u istoriji od 0 do 300 km/h stiže za 12,8 sekundi. Sa najvećom brzinom od 403 km/h Speedtail je nadmašio i dosadašnjeg rekordera, specijalni F1 model, koji je svojevremeno dostigao 391 km/h. Mada ostvareni McLarenov brzinski maksimum, koji je zvanično postignut na stazi Kosmičkog centra Kenedi na Floridi, djeluje impresivno, to nije i najveća brzina koju je dostigao jedan superautomobil. Naime, zvanični rekorder je Bugatti Chiron, koji je uspio da ubrza do 420 km/h.

 

 

Ono što je za McLaren značajnije je činjenica da je Chiron svoj rekord postigao pogonjen monstruoznim 16-cilindarskim motorom, dok se Speedtail oslanja na 4,0-litarski V8 benzinski agregat potpomognut elektromotorom, koji u zajedništvu isporučuju 1.055 KS i 1.150 Nm obrtnog momenta. Podsjećamo da Bugatti Chiron raspolaže sa nevjerovatnih 1.500 KS i 1.600 Nm... Monokok šasija Speedtail izrađena je od karbonskih vlakana. Dizajn karoserije u stilu kišne kapi, sa produženim zadnjim dijelom inspirisan je istorijskim trkačkim automobilima. Britanski superautomobil dugačak je čak 5,14 metara, a priduženi zadnji dio mu omogućava izuzetnu aurodinamiku i visok stepen neutralnosti i otpornosti na turbulencije vazduha pri visokim brzinama. Vozačka pozicija se kao i u legendarnom F1 modelu nalazi u sredini kabine, a oko nje je ugrađeno po jedno suvozačko sjedište. Vrata se otvaraju prema gore i prema naprijed, u stilu leptirovih krila. Staklene površine imaju elektrohromatske karakteristike koje mu omogućavaju da se pod uticajem niskonaponske struje zatamni, te tako reguliše količinu svjetlosti koja prodire u kabinu. Prvi modeli McLaren Speedtaila kupcima će biti isporučeni početkom 2020. godine, a zadnji bi sa proizvodnih traka trebalo da siđu tek u 2021. godini.

Datum objave: 15/02/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook