Naslovna > Automobili > Nissan > GT-R > Brušenje japanskog dragog kamena
FOTO GALERIJA (31)

Novitet - Nissan GT-R

Brušenje japanskog dragog kamena

Jedan od najvećih redizajna Nissana GT-R u proteklih devet godina donio je blage dizajnerske promjene, modernizaciju enterijera i veći nivo luksuza, uz 20 KS jači motor...

Od 2007. do danas Nissan je evropskim kupcima isporučio 5.676 GT-R modela. Najbrži i najjači Nissanov serijski model, koji se po strogim standardima kvaliteta proizvodi ručno u Japanu, u preteklih devet godina postepeno je unapređivan, poboljšavan, šminkan, a za 2017. i diskretno redizajniran. Podsjećamo da je Nissan potpuno novu generaciju GT-R najavio tek za 2020. godinu, kada se mogu očekivati veće dizajnerske i koncepcijske promjene.
Do tada će se dizajneri bazirati na odmjereno uljepšavanje karoserije, koja se suštinski ne razlikuje mnogo od originala iz 2007. godine. Model za 2017. je dobio novodizajnirani prednji i zadnji branik. Prednji dio sada krasi i nova „V“ maska hladnjaka, zbog koje je Nissan morao da izradi i novi poklopac motora. Na prvi pogled sve te promjene su minimalne, no u Nissanu ističu da su na većim usisnicima povećali dovod svježeg vazduha do motora, ali i prednjih kočnica.

 

 

Dugački niz LED dioda dnevnih svjetala skraćen je kako bi se napravio prostor za bočne usisnike vazduha. Detaljan aerodinamički redizajn zahvatio je i set spojlera, koji okružuju donji dio karoserije i usmjeravaju protok vazduha. U Nissanu ističu da su sa novim setom spojlera povećali „downforce“ pritisak na prednju osovinu, te na taj način učinili GT-R još upravljivijim i stabilnijim pri visokim brzinama. Bočni dizajn automobila nije značajnije promijenjen, a najveća novost su novi dezeni 20-inčnih aluminijumskih naplataka. Podsjećamo da serijski GT-R koristi različite dimenzije pneumatika na prednjoj (255/40 R20 97Y) i zadnjoj osovini (385/35 R20 100Y).
U opremanju unutrašnjosti stavljen je jači naglasak na premium ugođaj.

 

 

Promotivni model je predstavljen u kombinaciji sa kvalitetnim kožnim presvlakama u boji „cigle“. Podsjećamo da se ovaj dezen često sreće u enterijerima Nissanovih, odnosno Infinitijevih luksuznih limuzina. U Nissanu s ponosom ističu da su sve kožne detalje obradili ručno njegovi najbolji radnici, takozvani „Takumi“, za koje Japanci čvrsto vjeruju da su pouzdaniji i od robota. Instrument tabla je dobila tek drugačiju podlogu, dok je osnovna konfiguracija sa četiri analogna mjerača i dva digitalna displeja ostala ista. Kao i do sada, instrumentima dominira centralni obrtomjer, dok je lijevo od njega nešto manji brzinomjer. Ispred vozača je potpuno novi trokraki upravljač, čiji je spoljašnji dio sada obložen jednobojnom kožom. Daljinske komande na novom su upravljaču ugrađene u njegove bočne krakove. Kod prethodnika su bili raspoređeni ukrug oko „centra“ upravljača. Palice za ručno prebacivanje brzina su pomjerene bliže vozaču, a pojačan je i specifičan „sportski“ zvuk, koji se čuje prilikom njihovog povlačenja. 
Centralni greben je u potpunosti redefinisan i podijeljen na dvije cjeline. Gornja je u potpunosti pripala 8-inčnom na dodir osjetljivom ekranu multimedijalnog sistema. Na njemu je između ostalog moguće pratiti nivo G sile koja djeluje na automobil i vozača, temperaturu i pritisak ulja u motoru, stepen angažovanosti turbina, ali i niz ostalih parametara bitnih za sportsku vožnju. U Nissanu ističu da je novi multimedijalni sistem omogućio i da se od dosadašnjih 27 prekidača na centralnom grebenu zadrži njih samo 11. Ispod pregiba obloženog kožom na grebenu su se redom smjestili novi horizontalni ventilacioni otvori, komande automatske klimatizacije, dok su na samom dnu ostali prekidači za podešavanje rada 4x4 pogona, amortizera i elektronske kontrole stabilnosti.

 

 

Ručica automatskog mjenjača je blago izmijenjena, dok je start/stop prekidač pomjeren naprijed. Na njegovom dosadašnjem mjestu ugrađena su tri prekidača i rotacioni selektor za upravljanje multimedijalnim sistemom. Palica ručne kočnice je ostala s desne strane centralnog tunela, koji je dobio veoma atraktivnu karbonsku oblogu. Kako bi se povećala udobnost u vožnji sjedišta su redizajnirana, a nivo buke je redukovan ugradnjom novih akustičkih stakala. 
Cijena novog Nissana GT-R za evropsko tržište još nije definisana, ali se već sada zna da bi prvi modeli za isporuku biti spremni početkom ljeta. Podsjećamo da je za najpovoljniju GT-R sa 550 KS do sada u Evropi trebalo izdvojiti 107.750 eura.

 

POGON
Savršen kao švajcarski sat
Za ručno sklapanje svakog V6 motora, koji se ugrađuju u GT-R, zaduženo je samo pet vrhunskih Nissanovih „takumi“ majstora...
Nissanov sinonim za najbolje radnike koji uživaju status vrhunskih stručnjaka je riječ „takumi“. Samo pet „takumija“ ima dozvolu za ručno sklapanje Nissanovog 3.8-litarskog V6 bi-turbo benzinskog motora, kojeg mnogi ljubitelji sportskih automobila zbog načina na koji nastaje smatraju savršenstvom. Oni su: Tetsuji Matsumoto, Shioya Izumi, Tsunemi Ooyama, Hiroyuki Ichikawa i glavni majstor Takumi Kurosawa. Njihova imena nalaze se na pločicama i oni svojim imenom i prezimenom, odnosno čašću, garantuju za svaki GT-R motor koji sastave. Podsjećamo da je na početku karijere 3.8-litarski bi-turbo u serijskom modelu razvijao 480 KS, odnosno da je do 2014. godine pojačan na 550 KS. Njegova snaga je za 2017. godinu povećana na 570 KS. Nissan nije objavio njegove performanse, a pretpostavlja se da su ostale na sličnom nivou kao i do sada. Podsjećamo da je prethodnik sa 550 KS od 0 do 100 km/h stizao za 2,8 sekundi, uz brzinski maksimum od 315 km/h.

Nissan GT-R ukratko
Motor – 3.8 V6 bi-turbo
Snaga – 570 KS
Max. brzina – 315 km/h
Ubrzanje – 2,8 s

Datum objave: 02/12/2016
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook