Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > GLB > Brzina ispred off-road mogućnosti
FOTO GALERIJA (23)

Mercedes-AMG GLB 35 4Matic

Brzina ispred off-road mogućnosti

Mada je u osnovu GLB multifunkcionalni kompaktni SUV automobil, sa uzornim off-road kapacitetima, Mercedesov AMG odjel je od njega napravio rasnog sportistu, koji odlično izgleda, ali se i veoma brzo vozi…

 

Dva mjeseca nakon što je putem interneta svjetskoj javnosti predstavio standardno izdanje svog najnovijeg i najkompaktnijeg SUV modela GLB, Mercedes je ponovo skrenuo pažnju na njega sa atraktivnom AMG verzijom. Dizajn najnovijeg GLB-a dorađen je u skladu sa aktuelnim AMG standardima, koji se primjenjuju i na sve ostale Mercedesove kućne modele. To u praksi znači da je GLB dobio prepoznatljivu Panamerikana masku hladnjaka, koju je unutar AMG game svojevremeno prvi promovisao supersportski GT model u atraktivnom R izdanju. U GLB-ovom slučaju Panamerikana dolazi sa čak 13 vertikalnih hromiranih lajsni i velikim Mercedesovim znakom u sredini. Prednji branik dobio je znatno veće usisnike vazduha sa hromiranom sredinom i agresivno stilizovanim krajevima. Lijep detalj sprijeda predstavljaju i prodorna LED svjetla, sa upečatljivom grafikom. Pogled s boka otkriva da je vješanje automobila u potrazi za sportskim performansama i boljim ležanjem na cesti niže u odnosu na standardni model, odnosno da je GLB dobio jedinstvene 21-inčne naplatke sa 15 krakova i kapacitetniji kočioni sistem. Kupcima koji vole da vide tamnije tonove na automobilu Mercedes uz GLB nudi i opcioni AMG Night paket, kod kojeg su pojedini vanjski elementi stilizovani u sjajnoj crnoj boji. Skladan sportski dizajn sa zadnje strane završen je sa dvije okrugle izduvne cijevi, koje podsjećamo kod standardnih modela imaju ovalnu formu.

 

Za pogon prve AMG verzije GLB-a namijenjen je dvolitarski četverocilindarski turbobenzinski motor. Riječ je o temeljno dorađenom M 260 motoru, koji je u standardnom GLB-u dostupan sa 250 KS. Nakon finalnog podešavanja i ugradnje kapacitetnijeg turbopunjača snažni benzinac je iz dvolitarskog bloka dobio 306 KS i 400 Nm obrtnog momenta, što mu je omogućilo da od 0 do 100 km/h ubrza za 5,2 sekunde i da dostigne elektronski limitiranih 250 km/h. Za prenos snage zadužena je kombinacija 4Matic pogona i osmostepenog Speedshift DCT 8G automatskog mjenjača, koji dozvoljava vozaču i da ručno bira brzine. U skladu sa sportskim karakterom automobula AMG verzija GLB je dobila i čvršće vješanje, koje je moguće dodatno podešavati zahvaljujući AMG Ride Control sistemu. Dodatno je podešen i upravljački sistem kako bi bio direktniji i brži, a AMG Dynamic sistem je zadužen da automobil održi stabilnim i izvan asfaltnih podloga, te vozaču nudi mogućnost izbora između nekoliko unaprijed definisanih režima vožnje među kojima je poseban naglasak stavljen na Sport i Sport+ opcije. Najpovoljnija verzija standardnog GLB modela na njemačkom tržištu košta 37.746 eura, dok bi njegova prva AMG verzija trebalo da košta oko 55.000 eura.

 

SPORTSKI LUKSUZ

Unutrašnjost je u osnovi ostala ista kao kod standardnog GLB, dok je AMG efekat postignut sa specifičnim, prije svega ukrasnim detaljima. Tu su prije svega sportski profilisana sjedišta sa dvostrukim crvenim šavovima i spljošteni AMG upravljač sa stilizovanim aluminijumskim polugicama za prebacivanje brzina. Na oblogama vrata i instrument panelu se ističu atraktivni karbonski umeci, a nožne komande su izrađene od sjajnog nerđajućeg čelika. Opciono se nude i crveni sigurnosni pojasevi, a kupac po želji može da dobije i treći red sjedišta. Za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebne su samo 5,2 sekunde, dok je brzinski maksimum limitiran na 250 km/h. Prva AMG verzija GLB-a dobila je snažnije sportsko vješanje sa AMG Ride Control sistemom aktivno podesive tvrdoće amortizera

 

 

Datum objave: 15/11/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook