Naslovna > Automobili > Honda > Insight > Budućnost je počela
FOTO GALERIJA (9)

Snovi- Honda Insight 2010

Budućnost je počela

Druga japanska vizija hibridnog automobila Honda Insight krenula je stopama planetarno popularne Toyote Prius. Najvažniji aduti modela proizvođača iz Tokya su prostrana petovratna karoserija, savremen hibridni pogon i niska emisija CO2 od 101 grama po pređenom kilometru...

Kreirati uspješno moderno vozilo, pa još sa hibridnim pogonom, danas je prilično težak zadatak. I pored svoje ekološke orijentisanosti, vozila ovog tipa moraju ispunjavati i sve uobičajene atribute klasičnih vozila, kako bi bila što podesnija za svakodnevnu eksploataciju. Zasigurno jedan od najuspješnijih hibrida nakon Toyote Prius je Honda Insight, čiji je razvojni tim pri kreiranju nove generacije počeo od praznog lista papira. Zadatak je utoliko bio teži, jer Insight je bio potpuno novi model bez istorije, tako da se tim zadužen za razvoj ovog modela već u samom startu suočio sa brojnim izazovima. U pogledu dizajna Honda Insight morala je već na prvi pogled izgledati kao „zeleni“ automobil, ali sa druge strane morala je biti dinamična i zabavna u vožnji, što su u suštini ključne osobine bilo kojeg od Honda automobila. Glavni dizajner Insighta Motoaki Minowa otkrio je da je prioritet pri stvaranju eksterijera bio ekološki prihvatljiv petovratni  automobil sa izraženim sportskim faktorom, koji će pružiti i velikodušan unutrašnji prostor za pet odraslih putnika. Petovratna opcija odabrana je s razlogom, jer su ciljani kupci bili Evropljani, koji preferiraju petovratna vozila, a drugi razlog je i taj što se hatchback karoserija lakše može aerodinamički optimizovati.

 

 

 

 

 

Mnogi će primijetiti sličnosti i sa Hondom FCX Clarity, vozilom čije su aerodinamičke prednosti već bile potvrđene, tako da Insight u suštini predstavlja umanjenu, kompaktniju verziju ovog modela, koji u svojoj klasi kotira kao ekološki i tehnički najnapredniji automobil. Nova Honda Insight zanimljiva je i sa druge strane gledišta, jer preuzima dizajnerske linije starih Hondinih automobila, ali i od ultramodernog FCX-a, čime predstavlja oličenje uspješnog premošćivanja procjepa između prošlosti i budućnosti. Što se tiče ostalih osobina struktura motora i kompletan prednji dio automobila gotovo su identični rješenju na Jazzu, uz neke manje izmjene, da bi se obezbijedila adekvatna zaštita putnika pri eventualnoj nezgodi. Istovremeno iza prednje pregrade platforma je jedinstvena, tačnije potpuno nova sa međuosovinskim razmakom od 2.550 mm, odnosno 50 mm duža u poređenju sa Jazzom.

 

 

 

 

Iako je šasija Insighta novodizajnirana, ona se ipak temelji na komponentama koje se koriste i za najnoviji Jazz, tačnije dijelovima ogibljenja, kočnica i upravljačkog sistema. Iako dijele mnogo elemenata, možda i najznačajnija razlika između platforme Honde Jazz i Insighta je položaj rezervoara za gorivo. Naime Jazz je prepoznatljiv po rezervoaru postavljenom ispod prednjih sjedišta, ali pri razvoju platforme Honde Insight donesena je odluka da se on pozicionira ispod zadnjih sjedišta. To je rezultovalo još prostranijom karoserijom, nižim krovom, manji površinom poprečnog presjeka, a time i još aerodinamičnijom karoserijom, što direktno utiče i na ekonomičnost pri većim brzinama.

 

Pored svega, najdominantniji element Insighta je njegov pogon, tačnije IMA hibridni sistem, koji je debitovao sada već davne 1999. godine. IMA je skraćenica za Integrated Motor Assist, a sastoji se od 1.3-litarskog i-VTEC motora od 88 KS, koji služi kao primarni izvor energije, ultrakompaktnog električnog agregata snage 10 kW, laganih baterija i transmisije sa kontinuiranim sistemom prenosa. Ova posljednja peta generacije IMA sistema u Insightu je 24% kompaktnija u poređenju sa četvrtom serijom, čime je dobijen dodatni prostor u prtljažniku zapremine 450 litara. Hondin sistem funkcioniše tako što električni sklop, koji po potrebi radi kao elektromotor i generator, omogućava povećanje snage kad je najpotrebnije. Sa druge strane tokom usporavanja punjenje benzinskog motora se deaktivira pomoću sistema VCM, čime je postignut efikasniji rad generatora, odnosno povećan energetski priliv za punjenje baterija. Sa ovakvim pogonom novi Insight je dovoljno dinamično vozilo, jer 100 km/h hvata za 12,6 sekundi, a zatim i krajnju brzinu od 186 km/h, a sve to uz prosječnu potrošnju od 4,4 litre goriva i emisiju CO2 od 101 gram na kilometar. U svakom slučaju Honda Insight je po mnogo čemu poseban ekološki orijentisani automobil, koji se usljed nedostatka zastupnika još uvijek ne može kupiti u našoj zemlji. U zemljama zapadne Evrope ovaj model startuje po cijenama od 19.990 eura.

 

Datum objave: 19/07/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook