Naslovna > Automobili > Citroen > C4 > C4 Picasso u Technospace stilu

Citroën

C4 Picasso u Technospace stilu

Druga generacija C4 Picasso razvijena je na novoj modularnoj platformi PSA grupacije i tehnološki unapređena, u skladu sa Citroenovom Créative Technologie filozofijom

Sa prvim službeni fotografijama novog C4 Picasso modela Citroen je objavio da će prodaja ovog monovulumena, na domaćem francuskom tržištu početi u junu mjesecu tekuće godine. Kao svojevrsni promoter Créative Technologie razvojne filozofije Citroën, Technospace pravac sa novim C4 Picassom obilježava dolazak novog doba za francuskog proizvođača. Ovaj svojevrsni razvojni pravac karakterišu upadljiv i izražajn dizajn, te dinamične linije i tehnološki naprednih svjetala upotpunjenih stražnjim svjetlima s 3D efektom nadahnutima posljednjim konceptnim Citroenovim vozilima. Unutrašnjosti je pročišćenih linija, sa mnogo svjetlosti i materijalima koji pridonose povećanju kvaliteta.

 

Novi model Citroën C4 Picasso nudi putovanje kao u prvoj klasi sa sjedalom Relax s produžetkom za podizanje nogu. Tehnologija koju donosi novi C4 Picasso je u službi udobnosti, a posebno se ističe upravljački sistem sa velikim displejom osjetljivim na dodir. Tu su i neke druge inovacije koje vožnju čine opuštenom i jednostavnom, poput sistem Vision 360, sistema za pomoć pri parkiranju Park Assist, te aktivnog regulatora brzine i aktivnih sigurnosnih pojaseva. Utemeljen na novoj platformi grupe PSA Peugeot Citroën EMP2 (Efficient Modular Platform 2), novi Citroën C4 Picasso također je znak istinskoga generacijskog skoka zahvaljujući, novim dimenzijama koje spajaju kompaktnost (dužina 4,43 m, širina 1,83 m, visina 1,61 m), referentnu prostranost te rekordni obim  prtljažnika (537 l). Masa automobila je smanjena za prosječnih 140 kg u odnosu na prethodnu generaciju što u kombinaciji s unaprijeđenom aerodinamičnošću i paletom savremenih motora omogućava visok nivo efikasnosti sa rekordno malim ispuštanjem CO2 od 98 g/km.

 

Citroën C4 Picasso bit će usto prvi model Citroena u koji će se ugrađivati motor BlueHDi*, koji zadovoljava norme o zaštiti životne sredine Euro 6 i ima modul SCR (selektivna katalitička redukcija). Nova platforma omogućila je i uspostavljanje bolje ravnoteže između udobnosti i upravljivosti, što je dijelom postignuto i zahvaljujući novom električnom servoupravljaču te unapređenom sistemu vješanja, koja mu daje okretnost i lakoću upravljanja u svim situacijama. Glavno je obilježje novog modela Citroën C4 Picasso zadivljujući dizajn. Zapravo, novi C4 Picasso istražuje nove puteve u pogledu stilskog izražavanja zahvaljujući prednostima koje mu donosi nova platforma EMP2. Prevjesi su mu skraćeni (za 70 mm prednji), blok motora i pod su spušteni (motor od 40 mm do 50 mm, te pod 20 mm), a tragovi točkova prošireni (82 mm prednji i 31 mm zadnji). Sve je to učinjeno da bi se postigao dinamičan stil koji je istodobno energičan i nabijen.

 

Kako bi istaknuo sve te stilske prednosti, Citroën C4 Picasso ima paletu od osam boja, koje se kreću od uglađene sive Shark, sive Aluminium, smeđe Hickory i crne Onyx do sjajne crvene Rubi, plave Teles i plave Kyanos. Tom novom dizajnu valja dodati i tri nova aluminijska naplatka, od 16, 17 i 18 inča. Futuristički ugođaj u enterijeru naglašen je serijskim panoramskim vjetrobranom i velikim ostakljenim krovom zbog kojih je novi C4 Picasso okupan prirodnom svjetlošću. Po uzoru na prethodnu generaciju, površina njegovih ostakljenih površina najveća je u klasi (5,30 m2). Duh novog Citroëna C4 Picasso osjeća se i u kvalitetu korištenih materijala, bogatoj serijskoj opremi, ali i brižnoj posvećenosti svakom detalju. Svaki C4 Picasso će imati 7-inčni tablet osjetljiv na dodir povezan sa sedam tipki, koje omogućavaju upravljanje svim funkcijama vozila: dvozonskim klima uređajem, navigacijom, muzičkim sistemom, telefonom, sistemima za pomoć u vožnji, internetom...

 

Kako bi mogao uspiješno odgovoriti na savremene ekološke izazove težina C4 Picasso smanjena je 140 kg u odnosu na prethodnu generaciju. Zahvaljujući novoj platformi EMP2, djelomično izrađenoj od aluminija i čelika vrlo visoke elastičnosti, te zadnjem dijelu poda od kompozitnog materijala uštedilo se 70 kg. Preostalih 70 kg izgubila je karoserija korekcijom dimenzija i uporabom lakših materijala, poput aluminijuma od kojeg je izrađen poklopac motornog prostora ili kompozitnog materijala od kojeg su napravljena zadnja vrata. Rezultat je impresivan, jer je novi Citroën C4 Picasso nakon prave dijete postao jednako tećak kao i broj manji C3 Picasso! Manja masa u kombinaciji s boljom aerodinamičnošću i osvježenom paletom motora omogućila je znatno smanjenje ispuštanja CO2 i potrošnje goriva: u prosjeku je to smanjenje od 30 grama CO2, odnosno više od litre goriva na 100 km u odnosu na prethodnu generaciju.

 

C4 Picasso prvi je kompaktni jednovolumen opremljen termičkim motorima, koji ispuštaju manje od 100 g/km CO2. Zapravo, njegov e-HDi 90 Airdream, opremljen mjenjačem nove generacije sa šest stepeni prijenosa, ETG6, ispušta samo 98 g/km CO2, što u mješovitoj vožnji znači rekordno malu potrošnju od 3,8 l/100 km! Osim toga, paleta motora novog modela ističe se uočljivim prednostima: u dizelske motore ugrađena je tehnologija Stop&Start (osim HDi 90 s ručnim mjenjačem), središnji model e-HDi 115 s mjenjačem ETG6 ispušta 104 g CO2 (105 grama s ručnim mjenjačem) i ima potrošnju u mješovitoj vožnji od samo 4 l/100 km. Novi C4 Picasso biće prvi model marke Citroën u koji će se ugrađivati motor BlueHDi*, koji zadovoljava normu Euro 6. Motor BlueHDi 150 ispušta 110 g/km CO2 i ima modul SCR (selektivna katalitička redukcija), najučinkovitiju tehnologiju za obradu dušikovih oksida (- 90 %) i smanjenje ispuštanja CO2.

 

Ručni mjenjač sa šest stepeni prenosa, dostupan na svim dizelskim motorima (osim HDi 90), upotpunjen je novim poboljšanim upravljanim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa: ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds), dostupnim s motorima e-Hdi 90 i e-Hdi 115. Taj mjenjač vozaču nudi mogućnost promjene načina mijenjanja stepeni prenosa (ručni ili automatski) prema želji i uslovima na putu. Ima funkciju stepenovanja prenosa i optimalno mapiranu papučicu gasa, što omogućava bolje doziranje za posve glatka kretanja i veći užitak u vožnji. Osim toga, ta modulacija omogućava bolje usklađivanje vozačeva stila vožnje sa stepenima prenosa čime se postiže veća dinamičnost i udobnost. Na kraju taj je mjenjač efikasniji zahvaljujući optimalnim mjenjačkim omjerima. Navedenoj ponudi mjenjača u prvoj polovini 2014. godine pridružiće se automatski mjenjač sa šest stepeni prenosa.

Datum objave: 02/04/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook