volvo top 1
Naslovna > Automobili > Toyota > Yaris > Čarobnjak prostranosti
FOTO GALERIJA (14)

Test - Toyota Yaris 1.3 VVT-i Terra+

Čarobnjak prostranosti

Iz 375 cm dugačke karoserije Japanci su izvukli maksimum maksimuma, napravivši od Yarisa čarobnjaka prostranosti, koji je kao stvoren za prebukirane gradske ulice

Druga generacija Toyote Yarisa predstavljena je 2005. godine i od tada igra veoma zapaženu ulogu u klasi malih gradskih automobila. Specifičan izgled, sjajna reputacija prethodnika, te poslovični Toyotin kvalitet bili su dovoljni  aduti da novi model bez problema nastavi tragom veoma uspješne prve generacije i zabilježi odlične prodajne rezultate, kako u inostranstvu, tako i na našem tržištu. Yaris druge generacije zbog kompaktnih dimenzija posebno je omiljen kod vozačica. Njegova dužina od 3.750 mm je 23,5 cm kraća od Fiat Punta, 25 cm od Opel Corse i čak 30 cm od nove Seat Ibize, najvećeg automobila u klasi. Mali prevjesi karoserije i odsječen zadnji kraj, u kombinaciji sa velikim staklenim površinama, u praksi znači da je s Yarisom moguće lako manevrisati i bez pomoći parking senzora.

 

 

„Gubitak“ u dužini Toyotin mališan nadoknađuje širinom od 1.695 i visinom od 1.530 mm, međuosovinskim razmakom od 2.460 mm, te maksimalnom iskorišćenošću prostora u neobično dizajniranoj unutrašnjosti, koja po ergonomiji i komforu spada u sam vrh klase. Idealan položaj iza po visini podesivog upravljača s lakoćom će naći i iznadprosječno visoki vozači, kojima prijeko potreban višak centimetara donosi jednostavno podešavanje udobnih sjedišta i ergonomski oblikovan središnji greben. Ni sa smještanjem brojnih sitnica neće biti problema, jer Yaris dolazi sa čak 13 otvorenih i zatvorenih pretinaca. Da je svaki cantimetar interijera maksimalno iskorišćen, najevidentnije je u zadnjem dijelu, gdje se udobno mogu smjestiti dvije, a ako to potreba naloži, na kraćim dionicama i tri odrasle osobe. Klizna zadnja klupa obezbjeđuje prtljažni prostor promjenjivog kapaciteta, sa zapreminom u rasponu od 272 do maksimalnih 737 litara. Pozitivni utisak naglašava dvostruko dno prtljažnika, u čiji donji dio se mogu odložiti gabaritniji i vredniji predmeti... Paket opreme Terra + nudi sve što je potrebno malom gradskom automobilu - kvalitetan klima uređaj, elektrifikovana stakla, centralnu bravu, te audio CD sistem sa četiri zvučnika, pa je ugođaj u vožnji potpun.

 

U poređenju sa početnim 1.0-litarskim modelom, testni 1.3-litarski četverocilindraš sa varijabilnom kontrolom ventila i maksimalnih 87 KS u stanju je pružiti sasvim dovoljno užitka u vožnji. Dugački prenosni odnosi preciznog petostepenog mjenjača u prvom redu su proračunati za štednju goriva, dok se neki izražajniji brzinski prosjeci dobijaju tek tjeranjem u visoke obrtaje, kojima se sa druge strane Toyotin benzinac nimalo ne opire. Upravo tada, Yaris je u stanju ostvariti solidne brzinske prosjeke, tačnije sprint do 100 km/h za 11,3 sekunde, a nakon toga i maksimalni brzinski špic od relativno visokih 171 km/h. Kada se ovome doda i prosječna potrošnja od relativno povoljnih 7,8 litara bezolovnog benzina, imajući u vidu dinamiku vožnje i činjenicu da nismo štedjeli testni model, postaje jasno da je Toyota ponovo uspjela dotaći nivo koja spaja ekonomičnost i dobre, dinamične vozne osobine. Toyota Yaris 1.3 VVT-i Terra+ je kompaktan, praktičan i maksimalno iskorišten gradski automobil, koji je zahvaljujući kapacitetnom benzincu sposoban i za duže izlete. 

Datum objave: 18/06/2008
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook