Naslovna > Izdvajamo iz sadrzaja > CEA i Renault Grupa razvili visokoefikasni ugrađeni punjač s funkcijom dvosmjernog punjenja

Električna vozila

CEA i Renault Grupa razvili visokoefikasni ugrađeni punjač s funkcijom dvosmjernog punjenja

Nova arhitektura pretvarača omogućuje punjenje snagom do 22 kWu trofaznom načinu rada te istovremeno skraćuje vrijeme punjenja baterija i osigurava njezinu trajnost...

Šta kada bi automobili postali temelj električne mreže? Upravo na toj pretpostavci počiva načelo povezivanja vozila i mreže, odnosno tehnologija dvosmjernog punjenja koja će uskoro omogućiti Renaultovim vozilima da iskoriste dio električne energije pohranjene u svojim baterijama i tako optimizuju rad električne mreže te osiguraju rješenje za prekide u isporuci obnovljive energije. CEA, kao vodeća istraživačka organizacija, i Renault Grupa, kao pionir i stručnjak u području električnih vozila, već sad sarađuju na razvoju novih generacija sistema za povezivanje vozila s mrežom, a koji bi se do kraja decenije trebali naći u primjeni. U tu su svrhu zajedno razvili novu arhitekturu elektroničkog pretvarača koji će se izravno ugrađivati u punjače vozila. Nakon gotovo tri godine istraživanja i 11 zajednički prijavljenih patenata, stvoren je još kompaktniji pretvarač. Razvijen uz pomoć inovativnih materijala, taj bi pretvarač trebao smanjiti gubitke energije za 30 % te skratiti vrijeme punjenja baterije i učiniti je trajnijom. Štaviše, temeljiće se na dvosmjernom sistemu punjenja, što znači da će pohranjivati energiju iz električne mreže.

 

 

 


Timovi odjeljenjaa za istraživanje i razvoj organizacije CEA i Renault Grupe udružili su svoja znanja u području ugrađene energetske elektronike, konkretno širokopojasnih poluvodičkih materijala proizvedenih od galijum nitrida (GaN) ili silicijum karbida (SiC). Rezultat toga je nova arhitektura temeljena na širokopojasnim poluvodičkim materijalima koja smanjuje gubitke energije pri pretvaranju za čak 30 %. Kako bi se optimizovalo hlađenja sistema za pretvaranje energije, nova arhitektura za jednak postotak smanjuje i intenzitet grijanja. Osim toga, rad inženjera na optimizaciji aktivnih (poluvodiči) i pasivnih (kondenzatori te induktivne komponente s navojem) komponenti rezultirao je smanjenjem kapaciteta punjača te s njim povezanih troškova. Zahvaljujući feritnim materijalima koji se upotrebljavaju za visoke frekvencije i postupku injekcijskog presovanja, odnosno „Oblikovanja električnim ubrizgavanjem”, pretvarač je postao još kompaktniji.

Datum objave: 25/01/2023
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook