Naslovna > Automobili > Škoda > Yeti > Češki alpinista
FOTO GALERIJA (9)

Vozili smo - Škoda Yeti

Češki alpinista

Prvi češki „terenac“ lijepo izgleda, ima uvjerljiv pogon, savremene motore, ugodnu i prostranu unutrašnjos, i uz to odiše natprosječnom solidnošću, kao neki od najboljih njemačkih automobila...

Veoma zanimljivi segment crossover automobila obogatio je potpuno novi Škodin model slikovitog imena Yeti. Istoimeni konceptni automobil sa kojim se šira javnost upoznala još 2005. godine na ženevskom sajmu automobila, ove godine predstavljen je kao komercijalni model potpuno spreman za proizvodne trake i krajnje kupce. Ovaj model smo imali priliku voziti u okviru međunarodne novinarske prezentacije, na zahtjevnim planinskim cestama nadomak glavnog grada Slovenije - Ljubljane. Iako na prvi pogled djeluje nježno i sramežljivo, prvi češki kompaktni terenac ukupne dužine 4,22 metra u potpunosti opravdava bajkovito ime, dobijeno po Yetiju, čovjekolikom mitskom čudovištu, koja živi na obroncima Himalaja, daleko skriveno od pogleda tamošnjeg stanovništva i bliceva fotoaparata.

 

 

 

 

 

Atraktivni terenac iz Škode nije mišićav poput konkurencije, ali ipak posjeduje zavidne terenske sposobnosti, u koje smo se uvjerili savlađujući prepreke na šumskim putevima i specijalno pripremljenom off-road poligonu. Dobra terenska prohodnost je razumljiva, ako znamo da je Škodin crossover posudio određene tehničke novotarije od „koncernskog“ brata VW Tiguana. Kao najbitniji element integralnog pogona nameće se elektronski potpomognuto Haldex kvačilo, koje u većini slučajeva cjelokupnu pogonsku silu šalje na prednju, a u slučaju proklizavanja i smanjenja prijanjanja, aktivira i zadnju osovinu. Tu je i elektronska asistencija za vožnju nizbrdo, koja će u velikoj mjeri osigurati sigurno spuštanje na ravan teren, a sve uz minimalne napore po vozača, te posljednja generacija ESP-a razvijena u saradnji sa Continentalom.

 

 


Pod prednjim limom su se skrili najprovjereniji agregati poznati iz većine modela VW koncerna. Za Yetija je rezervisano njih ukupno pet i to dva benzinca i tri dizelaša. Svi su opremljeni turbo punjačima i ispunjavaju Euro5 standard. Najslabiji benzinski agregat zapremine 1.2 litre oslobađa maksimalnih 105 konja i dolaziće isključivo uz modele sa prednjim pogonom. Drugi, izrazito dinamičniji, 160 konja snažni benzinac zapremine 1.8 litara,  koji smo imali priliku voziti, krase izrazita agilnost i velika doza snage na nižim obrtajima, ali i veoma tih, gotovo nečujan rad. Pored navedena dva benzinca, paletu motora upotpunjuju tri common-rail turbodizelaša u rasponu snage od 110 do 170 konja.

 

 


Karakteristični kutijasti dizajn vanjštine se samo u manjoj mjeri prenio u unutrašnji prostor Yetija. Tako sa pravom možemo da kažemo da je interijer Yetija simbioza karakterističnih i prepoznatljivih elemenata unutrašnjosti Octavije i Superba. Sve je na svom mjestu i nadohvat ruke. Iznenadio nas je i uzoran novo komfora, kako na prednjim tako i na zadnjim sjedištima, koja pored toga imaju i mogućnost varijabilnog pomjeranja, preklapanja i vađenja. Još jedna pozitivna osobina i dokaz kvalitete te visokog nivoa završne obrade jeste i izostanak “cvrčaka“ u prednjoj konzoli, koji se nisu čuli ni nakon višekilometarskih tortura na makadamskim šumskim putevima, kojih je za vrijeme testa bilo u izobilju. Početak prodaje Yetija u BiH rezervisan je za septembar tekuće godine, po još uvijek neformiranim cijenama. Ipak, poznajući praksu naših prodavaca, ona ne bi trebala biti veća od one u Njemačkoj, gdje je za bazni model opremljen 1.2-litarskim TSI benzincem i prednjim pogonom potrebno izdvojiti nešto manje od 20.000 eura.
 

Datum objave: 22/07/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook