Naslovna > Automobili > Škoda > Scala > Češki kompakt u Golf formatu

Škoda Scala

Češki kompakt u Golf formatu

Sa Scalom Škoda je po prvi put dobila automobil koji je gabaritno u potpunosti punopravni kompakt poput Volkswagen Golfa, kojem Octavia i Rapid po ovom pitanju do sada nisu mogli adekvatno parirati...

Nasljednik Škode Rapida predstavljen je 6. decembra u Tell Avivu i ima novo, zvučno ime Scala. Izrael je odabran kao lokacija za predstavljanje, jer Škoda u ovoj zemlji iz godine u godinu obara prodajne rekorde, a Scala bi trebala dati svoj dorinos da se taj trend nastavi i u budućnosti. Finalni proizvod dizajnerski se u velikoj mjeri naslanja na koncept Vision RS, koji je predstavljen ove jeseni na sajmu automobila u Parizu.

 

Mada je u evropskim okvirima relativno nepoznat, naziv Skala Balkance, a posebno narode bivše Jugoslavije asocira na Zastavu 101, koja je od 1988. pa do kraja proizvodnje u novembru 2008. nosila ovu oznaku. Podsjećamo da je i Renault donedavno u svojoj gami imao istoimenu kompaktnu limuzinu koja se prodavala na indijskom tržištu. Za početak priče o novom Škodinom kompaktu treba istaći da on predstavlja veliki iskorak za češku kompaniju, jer sada prvi put gabaritno ravnopravno ulazi u kompaktnu klasu, u kojoj već decenijama dominira „bratski“ Volkswagen Golf.

 

Mada je u Škodinoj gami deklarisana kao kompaktni automobil, Octavia je oduvijek bila petovratna hatchback limuzina. Isti slučaj je bio i sa Rapidom, koji ni u „kompaktnom“ Spaceback izdanju nije mogao da bude adekvatan konkurent Golfu kako skučenom kabinom, skromnijim komforom tako i ukupnim kvalitetom i multimedijalnim sadržajima koje je nudio. Scala je razvijena na savremenoj MQB-A0 platformi na kojoj između ostalog „leži“ novi Polo. Škoda navodi da je Scala dugačka 4.362, široka 1.793 i visoka 1.471 mm, te da ima međuosovinski razmak od 2.649 mm.

 

Poređenja radi, navešćemo da su dimenzije aktuelnog Golfa 4.356/1.799/1.492, odnosno da je njegov osovinski razmak 2.620 mm. U Škodi tvrde da Scala ima kabinu čiji komfor je približno isti kao kod aktuelne Octavije, sa identičnim prostorom za noge putnika u drugom redu, ali i nešto kraćim sjedalnim dijelom. Češki kompakt ima najveći prtljažnik u klasi sa osnovnih 467 i maksimalnih 1.410 litara. Podsjećamo da je kod Golfa ovaj odnos 380–1.270 litara.

Kada je riječ o enterijeru Škoda u prvi plan stavlja nove digitalne instrumente, koji se projektuju na 10,25-inčnom ekranu visoke rezolucije. Vrhunac multimedije biće veliki 9,2-inčni na dodir osjetljivi ekran, kojeg će u nižim paketima opreme zamijenti manji 6,5-inčni.

 

Škoda je maksimalno pojednostavila enterijer i rekla zbogom većini klasičnih tastera, koje se u najbogatije opremljenim, promotivnom modelima sa fotografija mogu još naći na novom dvozonskom automatskom klima uređaju i konzoli oko ručice mjenjača. Prvi modeli nove Škode Scale u prodajnim salonima će se naći u drugom kvartalu 2019. godine po za sada nepoznatim cijenama.

 

SAVREMENI ASISTENTI

Kako bi mogla da parira najboljim modelima u klasi Scala je dobila i mnoga najsavremanija tehnološka dostignuća iz Volkswagenovog asortimana. Tako će se primjera radi moći dobiti sa Full LED glavnim i LED zadnjim svjetlima. Scala je prva Škoda sa zadnjim dinamičkim pokazivačima pravca.

 

Tu je i unaprijeđeni Side Assist sistem asistencije sa Rear Traffic Alert podsistemom koji obavještava vozača o naletu drugog vozila sa zadnje strane (pokriva 70 metara razdaljine) ili o vozilu koje se nalazi u mrtvom uglu (pokriva 20 metara). Adaptivni tempomat ima mogućnost funkcionisanja do brzine od 210 km/h.

 

Front Assist sistem je proširen i unaprijeđen City Emergency Brake funkcijom, koja radarski nadzire prostor ispred vozila i automatski preduzima nepohodne radnje kako bi se izbjegao sudar sa pješacima, automobilima i ostalim objektima... Vozač se može osloniti i na sistem automatskog parkiranja.

 

MOTORI

Kada je riječ o pogonu Česi su najavili da će od starta Scala imati pet motora, koji zadovoljavaju Euro 6d-TEMP ekološke norme i pokrivaju raspon od 90 do 150 KS. Počeni benzinac je 1.0-litarski TSI trocilindraš sa 95 KS, a iznad njega se nalazi pojačana verzija sa 115 KS.

 

Ljubiteljima snažnih benzinskih motora ponuđen je novi četverocilindarski 1.5 TSI sa 150 KS. Izbor dizelskih motora sveden je na samo jednu 1,6-litarsku jedinicu sa 115 KS i 250 Nm. Mada su to mnogi priželjkivali, Scala ipak nije dobila 2.0 TDI motor koji je dostupan u Octaviji.

 

 Peta pogonska jedinica je 1.0 G-TEC sa 90 KS koja osim benzina može da sagorijeva i komprimovani prirodni gas (metan). Najslabiji motori će se kombinovati sa petostepenim ručnim mjenjačima, a jači sa šestostepenim, uz koje će se kao opcija nuditi i sedmostepeni DSG automatik sa dva kvačila.

 

 

 

 

 

 

 

Datum objave: 07/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook