Naslovna > Automobili > Ford > Focus > Četiri lica Fordovog kompakta
FOTO GALERIJA (24)

Ford Focus IV generacija

Četiri lica Fordovog kompakta

Sa četvrtom generacijom Focusa Ford je ljubiteljima kompakta ponudio dvije potpuno nove verzije, Active sa off-road predznakom i luksuzni Vignale. Njima se pridružuju i modernizovani standardni hatchback, te osjetno raskošniji karavanski model, koji donose mnoštvo novih i zanimljivih aduta...

Ford je na sajmu automobila u Ženevi sa puno optimizma predstavio četvrtu generaciju Focusa, te tako ukazao posebnu čast Evropljanima. Mada se od novog modela očekuje da ostane globalni automobil poput prethodnika, koji se prodavao u 120 različitih zemalja svijeta, Focus IV kao jedan od imperativa ima i povećanje udjela na evropskom tržištu. Iako je sa prošlogodišnjih 212.000 isporučenih jedinica ostao na „pozitivnoj nuli“, Ford se u Evropi još uvijek rado prisjeća 2001. godine kada je prodao 543.378 Focusa prve generacije. Mada je ovaj rezultat u prošloj godini bio nedostižan i za lidera klase Volkswagen Golfa, koji je uz minus od 2% „dobacio“ do 482.177 prodatih modela, Amerikanci su odlučni da u narednim godinama barem „preskoče“ drugoplasiranu Škodu Octaviu (227.213) i trećeplasiranu Opel Astru (216.515) čiji rejting u očekivanju redizajna s početka 2018. godine postepeno opada... Sa prvom generacijom Focusa iz 1998. godine Ford je promovisao čuveni kinetički dizajn (Kinetic Design), koji je postavio veoma visoke vizuelne standarde, toliko visoke da su oni jednostavno bili nedostižni za dvije naredne serije. I jedna i druga su imale neslavne startove, da bi tek sa redizajnom dobile adekvatnu pažnju evropske publike, koja je ove modele vidjela kao blijede kopije fantastičnog originala iz 98. godine.

 

 

Ford se dakle puno igrao sa izgledom Focusa i ta činjenica je ostavila traga na njegovoj prodaji ponajviše u Evropi. Duboko svjesni da najkraći put do džepa kupca vodi preko njegovih očiju, Fordovi stratezi su razvoju četvrte generacije pristupili sa posebnom pažnjom. Biće sigurno onih koji će reći da gledajući novi model imaju „deža vu“ osjećaj već viđenog, ali niko od njih ne može poreći dizajnerski trud koji je vidljiv iz svakog centimetra njegove karoserije. Koliko je Ford odlučan da produži život Focusu najbolje potvrđuju čak četiri različite koncepcijske verzije, koje su kupcima ponuđene odmah od samog starta. Osim standardnih petovratnih hatchback i karavanskih izdanja koja ciljaju na široke narodne mase, Focus IV je poput broj manje Fieste dobio i atraktivnu off-road verziju nazvanu Active, te elegantnu Vignale. Prva je namijenjena svim onim iskrenim ljubiteljima Focusa, koji jednostavno ne žele da se odreknu prednosti kompaktnih modela u korist njihove sve popularnije trendovske SUV braće. Focus Active je svojevrsno kompromisno rješenje, koje im u njihovom omiljenom automobilskom formatu nudi odmjerenu dozu avanturističkog off-road dizajna, te 30 milimetara više vješanje. Sve to naravno prate i specifične karoserijske boje, te jedinstveno uređenje enterijera.

 

 

Nasuprot grupi kupaca koja vikendom voli uskočiti u gumene čizme i isprljati ih blatom, nalazi se „kompaktna aristokratija“ koja se čvrsto drži asfalta, te voli profinjen izgled s vana i fini miris luksuza u kabini. Takvoj grupi kupaca namijenjen je Focus Vignale. Kao osnova za razvoj novog Focusa poslužila je Fordova nova C2 modularna platforma, koja je omogućila potpuno drugačiju i komforniju konfiguraciju kabine. Ford tvrdi da je sa njom dobio dodatni prostor za povećanje stepena bezbjednosti putnika, ali i aerodinamike i prosječne potrošnje. Dužina hatchback modela je povećana za 1,6 cm na ukupnih 4.376 mm, a pomjeranjem točkova u uglove karoserije i smanjivanjem prevjesa produžen je i međusovinski razmak za 5,3 cm, te sada iznosi 2.702 mm. U poređenju sa liderom klase Volkswagen Golfom, Focus je duži za 11,6 cm, te ima 82 mm duži međuosovinski razmak. Ova prednost je prema Fordu u potpunosti iskorištena u putničkom prostoru pa će on biti jedan od najkomfornijih u klasi. Primjera radi, Amerikanci navode da je instrument tabla kod novog modela 100 mm bliža motoru u odnosu na prethodnika. Zapremina prtljažnika je sa dosadašnja 363 litra povećana na 375, što je na nivou ostvarenja koje nudi Golf sa 380 litara.

 

 

S druge strane, puno veći napredak je napravljen kada je riječ o kapacitetu prtljažnika kod karavanskog modela, koji je sa dosadašnjih 490 litara povećan na čak 608, što je dva litra manje od dosadašnjeg rekordera Škode Octavije Combi. Arhitektura enterijera je potpuno drugačija od dosadašnjeg rješenja, koje je bilo na udaru kritičara ponajviše zbog velikog broja usitnjenih komandi, zatim retro grafike digitalnih pokazivača, ali i sveopšteg šarenila i mnoštva nepraktičnih, nepravilnih oblika. Neke od ovih zamjerki su ispravljene prilikom redizajna, ali u osnovi Fordovi korisnici nisu bili zadovoljni ponuđenim rješenjem. Novi dizejnerski pristup donosi jasne forme i oblike, a ergonomija je prema Fordu dovedena na najviši mogući nivo. Mada trendovi nalažu potpunu digitalizaciju instrument panela, Amerikanci ostaju vjerni klasičnom analognom rješenju, koje je potpomognuto kolor info displejom u sredini. Centralnim grebenom dominira na dodir osjetljivi 8-inčni ekran Sync-3 multimedije ispod kojeg su klasične komande audio sistema, lamelarni ventilacioni otvori, te stari, dobri klima uređaj. Šest najbitnijih komandi je raspoređeno u vidu klasičnih tastera oko ručice mjenjača. Ona, u slučaju da je riječ o ručnom mjenjaču, može biti u klasičnom obliku, dok se automatski mjenjač može dobiti sa ručicom ili kao jednostavni okrugli selektor kao kod Jaguara i Land Rovera, te Ford Edgea, što je svojevrsna novost u klasi.

 

 

Focus je dobio i potpuno novi multifunkcionalni trokraki upravljač, koji je premijerno predstavljen u Fiesti. Za viši stepen udobnosti zaslužna su i novodizajnirana sjedišta, koja će biti dostupna u klasičnoj i sportskoj konfiguraciji. Kada je riječ o opremi izdvaja se nekoliko detalja koji nisu bili dostupni u prethodnom modelu. Tu su prije svih potpuno automatski bežični punjač za mobilni telefon, aktivni tempomat sa automatizovanim funkcijama kočenja i ubrzavanja vozila do zadate brzine, automatski podesiva svjetla i automatsko kočnje nakon sudara, a tu je head-up displej sa projekcijom najvažnijih podataka na plastičnom panelu iznad instrument panela u idealnom vidnom polju vozača. Ima tu još novosti koje su vezane za sisteme asistencije vozaču, a kao najbitnija se izdvaja sistem automatskog izbjegavanja prepreka. Potencijalnim kupcima na raspolaganju će biti WLAN hotspot sistem bežične internet veze i ostali interesantni detalji poput staklenog panoramskog krova, zatim sistem otvaranja vrata prtljažnika pokretom noge ispod njega, sistem kontrole pokretnih objekata iza Focusa koji pomaže vozaču prilikom isparkiravanja. U Fordu kao veoma bitan sistem ističu i onaj koji ima mogućnost automatskog nadzora kretanja pješaka i biciklista, sa mogućnošću kočenja u slučaju opasnosti. Prodaja novog Focusa u sva četiri predstavljena izdanja na evropskom tržištu bi trebalo da startuje u periodu ljeta. Očekivana cijena za najpovoljniji model na njemačkom tržištu prema najnovijim najavama biće oko 18.700 eura ili 200 eura viša od dosadašnje, što je s obzirom na veliki napredak koji je napravljen na svim poljima beznačajno povećanje.

 

 

TRŽIŠNA KRETANJA


Prema podacima Global Auto Database, jedne od najvećih baza podataka o prodaji automobila na svjetskom nivou, na listi najprodavanijih kompaktnih modela sada već odlazeći Focus je u 2017. godini zauzeo četvrtu poziciju sa 660.000 isporučenih jedinica. Prošlogodišnji rezultat je ostvaren uz pad prodaje od 8% i uz popriličan zaostatak za najprodavanijim svjetskim kompaktom Toyotom Corollom (1.208.000 isporučenih jedinica), koja je 2017. godinu završila sa minusom od 7,9%. Drugoplasirani na listi najpopularnijih kompakata je Volkswagenov Golf (951.000/-3,5%), dok treća pozicija pripada Hondi Civic koja je širom svijeta našla put do 816.000 kupaca (+20,4%) te je na listi deset najprodavanijih jedini kompakt sa pozitivnim rezultatom u 2017. godini.

 

 

MOTORI


Savremeni i poznati iz prethodnika
Focusova pogonska gama se bazira na manje-više istim motorima koji su se ugrađivali u prethodni model. Benzinsku gamu otvara 1.0 EcoBoost u verzijama sa 85, 100 i 125 KS. Iznad njega je pozicioniran savremeniji 1.5-litarski EcoBoost sa 150 i 182 KS, kojeg je Ford namijenio za Vignale i ST-Line modele. Dizelska gama se takođe oslanja na poznate snage i čine ju svježi 1.5 TDCi, te dobro poznati 2.0-litarski motori. Manji, od kojeg se očekuje da bude jedan od nosilaca prodaje, dostupan je u dvije verzije, sa 95 i 120 KS, dok je veći za sada najavljen samo u jednoj sa 150 KS, mada je kod prethodnog modela imao i jaču 180 KS snažnu verziju. Sa navedenim motorima Ford će kombinovati šestobrzinski ručni ili novi, osmostepeni automatski mjenjač. Pojedini motori će radi uštede goriva biti dostupni i sa tehnologijom deaktiviranja cilindara.

Datum objave: 15/05/2018
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook