Naslovna > Automobili > Ford > Fiesta > Četiri načina da se kaže Fiesta
FOTO GALERIJA (61)

Ford Fiesta

Četiri načina da se kaže Fiesta

Sedma generacija Fieste predstavljena je u četiri različite stilske i koncepcijske verzije, koje u klasu gradskih automobila uvode najsavremenije sigurnosne sisteme i pogonsku tehnologiju, bogatu opremu, luksuz i zabavu…

Nakon osam godina Ford se napokon odlučio penzionisati šestu generaciju Fieste. Jedan od najdugovječnijih gradskih modela je 2015. godinu (2016. nije još sumirana) završio na prvom mjestu u segmentu, sa 313.610 prodatih jedinica i rastom od 2%. Podsjećamo da je za 40 godina, koliko je Fiesta na sceni, Ford kupcima širom svijeta isporučio 18 miliona njenih jedinica. Još uvijek aktuelna šesta generacija samo u Evropi je našla put do tri miliona kupaca. Čak i ako ne volite matematiku, do sada vam je trebalo postati jasno da je Fiesta Fordova „zlatna koka“ i jedan od najznačajnijih modela. Sedma generacija je predstavljena u njemačkom Kölnu (Cologne), evropskom sjedištu američkog automobilskog giganta, gdje se Fiesta inače proizvodi od 1976. godine, odnosno od prve generacije. Fiesta VII je od Forda u samom startu okarakterisana kao „tehnološki najnapredniji mali automobil na svijetu“, koji u gradsku klasu donosi pregršt novina.

 

 


Mada na prvi pogled djeluje da se dizajn nije značajnije promijenio, Fiesta VII je u potpunosti novooblikovan automobil, koji je od starta dostupan u četiri različite stilske verzije. Osim standardnog modela sa troje i petoro vrata, ponuđen je i vizuelno atraktivniji sportski ST Line paket. Čistokrvni sportski ST model takođe ostaje u ponudi, ali će on biti predstavljen kasnije. Po prvi put se nude i luksuzni Vignale, te crossover model Fiesta Active, koji je ujedno i najveće iznenađenje sedme generacije. Svi nove Fieste s vana razlikuju po dizajnu prednjeg branika, maske hladnjaka, alu naplacima, bojama i mnogim ostalim sitnim detaljima. Najočiglednija vizuelna promjena u odnosu na prethodni model napravljena je na zadnjem dijelu, koji je dobio nova dvodijelna horizontalna svjetla (vizuelno proširuju automobil), umjesto visoko podignutih jednodijelnih, koja je Ford promovisao još 1998. godine na prvoj generaciji Focusa. Sa 4,04 metra dužine Fiesta VII je za sedam centimetara nadmašila svoju prethodnicu. Trag prednjih točkova je proširen za 30, a zadnjih za 10 mm, dok je međuosovinski razmak produžen za četiri milimetra. Na prvi pogled minimalne promjene omogućile su da nova Fiesta sada može „obuti“ i 18-inčne alu naplatke. Prethodnica je, podsjećamo u ST verziji, imala 17-ke. Gabaritne i vizuelne promjene omogućile su da automobil sada izgleda masivnije i ozbiljniji od mnogih konkurenta. Mogućnosti personalizacije proširene su koloritnim opcijama, odnosno krovom i poklopcima retrovizora dostupnim u različitim bojama, u odnosu na karoseriju.

 


Minimalno povećanje dimenzije pozitivno se odrazilo i na kabinu, čiji komfor je dobrim dijelom unaprijeđen i zahvaljujući potpuno novoj arhitekturi. Fordova opsesivna insipiracija mobilnim telefonima pri kreiranju instrument panela se nastavlja, na taj način što su dosadašnje usitnjene „telefonske“ tastature zamijenjene savremenim na dodir osjetljivim virtuelnim komandama. U klasičnom stilu su ostavljeni klima uređaj i najvažnije sekundarne komande čijim traženjem po ekranu multimedije bi se prema Fordovim ispitivanjima bespotrebno gubilo vrijeme, ali i skretala vozačeva pažnja. Srce i duša nove multimedije je Sync 3 sistem sa 8-inčnim na dodir osjetljivim ekranom, koji rezolucijom i kvalitetom prikaza nadmašuje sva dosadašnja ostvarenja u gradskoj klasi. U skromnijim paketima opreme ugrađivaće se 6,5 i 4-inčni ekrani, koji će se moći jednostavno povezati sa pametnim telefonima putem Ford MyDock aplikacije. Na ovaj način je korisnicima Fieste omogućeno da ekrane pametnih telefona koriste za pristup multimedijalnom sistemu u automobilu, bez potrebe da doplaćuju značajno skuplji fabrički 8-inčni ekran. U Fordu ističu da je enterijer nove Fieste za njih „revolucionaran“ u pogledu dizajna, ali i koncepcije, odnosno kvaliteta materijala, koji su upotrebljeni u njegovoj izradi, što očekivano najviše dolazi do izražaja u luksuznim Vignale modelima. Putnici u drugom redu sjedišta su prema Fordu dobili dodatnih 16 mm u prostoru koljena. Boljem komforu trebalo bi da doprinesu i nova, mekanija sjedišta sa jačom bočnom podrškom. U Fordu navode i da su peta vrata veća, te da kao takva olakšavaju pristup prtljažniku čiji kapacitet još nije objavljen, ali se pretpostavlja da će ostati na nivou prethodnog modela (oko 300 litara). S druge strane, zna se da je pretinac ispod suvozača veći za 20%, te da u obloge zadnjih vrata mogu da se odlože 0,6 litarske boce.

 


U novoj Fiesti će biti dostupan i veliki broj takozvanih premium dodataka nekarakterističnih za gradsku klasu automobila. Jedan od najzanimljivijih je svakako B&O Play Sound System, premium audio sistem sa deset zvučnika i subwooferom ukupne snage 675 W. Tu je i električno pokretani tonirani stakleni otvor, koji pokriva 2/3 Fiestinog krova i pruža jedinstven doživljaj u vožnji, bez obzira na to da li je otvoren ili zatvoren. Koliko pažnje je posvećeno ispitivanju kvaliteta svih pojedinačnih komponenti koje su ugrađene u novu Fiestu, najbolje dočarava podatak da su presvlake sjedišta i podni tepisi prošli kroz 60.000 ispitnih ciklusa u Fordovoj laboratoriji u Duntonu, kako bi se precizno utvrdio intenzitet njihovog trošenja. Pravu torturu su prošle i sve karoserijske boje, koje su izlagane intenzivnom ultraljubičastom svjetlu, kako bi se utvrdio stepen njihovog blijeđenja. Kroz niz iscrpljujućih testiranja su prošli i sami automobili, kako bi se mogućnost fabričkih grešaka na finalnom modelu svela na minimum. Ford je uložio mnogo truda i novca da novu Fiestu napravi još boljom nego što je bila prethodna. Konačan sud o uspješnosti tog projekta donijeće kupci, kojima je Fordov koncept malog gradskog automobila do sada, barem po prodajnim rezultatima, bio najzanimljiviji. 

 


VOZNE KARAKTERISTIKE
Ford navodi da novi model Fieste nudi 10% bolju stabilnost po krivinama. Torziona krutost šasije je povećana za 15% obilnijom upotrebom bor čelika, laserskim zavarivanjem i ugradnjom jačeg prednjeg podokvira. Navedenom treba pridodati i širi trag točkova na obje osovine, te detaljno izmijenjeno vješanje. Značajna mehanička unapređenja podržana su i Electronic Torque Vectoring Control sistemom, koji pomoću kočnica simulira efekte rada klasičnog diferencijala. Podsjećamo da je ETVC ljubiteljima Forda poznat iz sportskog Focusa ST. Njegov zadatak je da raspoređuje obrtni momenat između prednjih točkova, tako što koči točak sa slabijim prianjanjem i prebacuje višak snage na drugi, koji ima bolji kontakt s podlogom.


SISTEMI ASISTENCIJE
Sa novom Fiestom u klasu gradskih automobila se uvodi do sada najsadržajniji paket elektronskih asistenata i naprednih sigurnosnih tehnologija. Okolina vozila se kod automobila sa maksimalnim nivoom sigurnosti nadgleda sa dvije kamere, tri radara i 12 ultrazvučnih senzora. To praktično znači da Fiestinoj inteligentnoj elektronici ne može da promakne ništa što se nalazi u opsegu od 360 stepeni oko vozila, odnosno do 130 metara ispred njega. Zahvaljujući svemu navedenom sistemi asistencije imaju mogućnost „predviđanja“ potencijalno opasnih situacija i sprečavanja sudara sa ostalim vozilima, ali i pješacima. Adaptivni tempomat zaslužan je za visok nivo sigurnosti i komfora u vožnji po autoputu, dok asistencija pri parkiranju pošteđuje vozača nepotrebnog stresa. Svoj doprinos visokom nivou sigurnosti daju i sistemi za nadzor „mrtvog ugla“ i održavanje ispravne putanje u saobraćajnoj traci. 


MOTORI
Pogonska gama nove Fieste je manje-više slična kao kod odlazećeg modela. Ljubiteljima benzinaca ponuđen je novi 1.1-litarski trocilindraš u verzijama sa 70 i 85 KS, koji mijenja dosadašnji 1.25-litarski četverocilindraš. Osnovna arhitektura novog benzinca preuzeta je od 1.0 EcoBoost turbo motora, koji je sada dostupan u tri verzije sa 100, 125 i 140 KS. Mali EcoBoost je po prvi put dobio sistem deaktivacije jednog cilindra, koji u režimu rada sa niskim opretećenjem „isključuje“ cilindar za samo 14 milisekundi. U Fordu navode da dvocilindrični režim rada motora može da smanji prosječnu potrošnju goriva do šest odsto. Dizelska gama se bazira na 1.5 TDCi motoru, koji je dostupan u dvije verzije, sa 85 i 120 KS. Sa atmosferskim benzincem Ford kombinuje petostepeni ručni mjenjač. Šestostepeni je serijski kod EcoBoost turbobenzinca i turbodizelaša. Šestostepeni automatik sa mogućnošću ručnog prebacivanja brzina palicama iza upravljača od starta prodaje će biti dostupan isključivo uz 1.0 EcoBoost motor sa 100 KS. Vremenom se u Fiesti očekuju i jači agregati, koji će pokretati prvenstveno sportske modele. Modeli sa motorima jačim od 100 KS pozadi serijski imaju disk kočnice, koje prema Fordu omogućavaju 8% kraći zaustavni put pri brzini od 100 km/h.

 


„Naši kupci do sada su bili veoma zadovoljni sa dinamičnim dizajnom Fieste, koji joj je omogućio da i nakon sedam godina provedenih na tržištu bude najpoželjniji model u klasi. Dizajn sedme generacije je istovremeno dovoljno elegantan i savremen da promoviše naše novo viđenje ovog modela, ali i da zadrži prepoznatljivost prethodnog. U osnovi smo pojednostavili dizajn i omogućili kupcima da ga nadograde prema vlastitim željama u nekoliko različitih pravaca. Nadamo se da ćemo na ovaj način prema Fiesti usmjeriti širi spektar kupaca nego što je to do sada bio slučaj“ izjavio je Joel Piaskowski, direktor dizajna Ford of Europe


 

 

Datum objave: 15/01/2017
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook