Naslovna > Automobili > Mercedes-Benz > S Klasa > Cilj: biti najbolji automobil na svijetu

Mercedes-Benz S-klasa

Cilj: biti najbolji automobil na svijetu

Sa tri razvojna prioriteta "Intelligent Drive", "Efficient Technology" i "Essence of Luxury", nova S-klasa pomijera granice tehnologije na mnogim nivoima. S-klasa ne samo da je predvodnik među Mercedes-Benz vozilima u tehnološkom smislu, nego i u razvoju automobila, uopšteno...

Kao i od svake prethodne generacije, i od nove S-klase očekuje se da postavlja standarde i svaki put ponovo zasluži epitet “najboljeg automobila na svijetu”. Dr. Dieter Zetsche, predsjednik Upravnog odbora Daimlera i rukovodilac Mercedes-Benz Cars kaže: “Naše težnje nisu bile definirane u smislu sigurnosti ili estetike, snage ili efikasnosti, nego smo željeli ‟najbolje ili ništa‟ u svakom smislu. Nijedan drugi automobil ne sadrži u sebi obećanje koje stoji za Mercedes-Benz marku kao što je to slučaj sa S-klasom.“

 

“The Essence of Luxury” označava savršenstvo do posljednjeg detalja, suštinu luksuza. Ova težnja ka najboljem posebno je primjetna u unutrašnjosti. Bez obzira na to da li je riječ o sjedištima ili klimatizaciji, kontrolama ili dizajnu, multimediji, udobnosti ili sigurnosti u stražnjem dijelu vozila – nove ideje, njihova brižna realizacija i najviši nivo kvaliteta naglašavaju visoke standarde koje su inženjeri postavili za Mercedes-Benzov top-model, kao i za sebe same.

 

 

Isto važi i za sigurnost. Što je započeto sa PRE-SAFE® sistemom prije deset godina, i nastavljeno sa DISTRONIC PLUS sistemom, sada je rezultiralo novom dimenzijom automobilizma, u kojoj se sjedinjuju sigurnost i udobnost. Mercedes-Benz to naziva "Intelligent Drive". Pregršt novih sistema novu S-klasu čini još udobnijom i sigurnijom nego do sada.
 
S-klasa je tako efikasna da se to čini gotovo nevjerovatnim. U posljednjih deset godina Mercedes-Benz je, primjenom koncepta "Efficient Technology”, skoro prepolovio potrošnju goriva, recimo u kategoriji snage od 150 kW na 4,4, litra na 100 kilometara. Koeficijent otpora zraka nove S-klase (cd=0,24) jasno nadmašuje onaj prethodnog modela i postavlja novi standard u segmentu. S 300 BlueTEC HYBRID imat će čak i nižu vrijednost, cd=0,23, zahvaljujući nizu dodatnih optimizacijskih mjera. Nadalje, novi model je prvi automobil na svijetu u kojem su konvencionalne sijalice u potpunosti zamijenjene LE diodama, što također pokazuje pravac budućeg razvoja.
 
 
Dizajn: savremeni izraz statusa i senzualni oblici
 
 
Ljudi širom svijeta prepoznaju Mercedes-Benz automobil na prvi pogled. Klasično Mercedesovo lice utkano je kroz historiju marke poput zlatnog konca. “Sofisticirani dizajn S-klase je oduvijek bio izraz luksuza i automobilske uzvišenosti svog vremena. I nova S-klasa nastavlja ovu tradiciju. Svojom klasičnom arhitekturom i fluidnom siluetom ona na savremen način utjelovljuje senzualnu jednostavnost. Njen dizajn je uspješno spojio moderni, progresivni dizajnerski idiom i klasičnu eleganciju tridesetih godina prošlog vijeka. Sportski karakter pun stila i senzualni oblici u sintezi su sa bezvremenom jednostavnošću i nadmoćnošću, što čini S-klasu pravom ikonom dizajna”, riječi su gosp. Gordena Wagnera, šefa dizajna.
 
 
Da bi se naglasili superiornost i liderska pozicija nove S-klase, maska hladnjaka je povećana, postavljena okomitije sa naglašenom trodimenzionalnošću. Svojim dugim poklopcem prostora za motor, fluidnom, kupolastom linijom krova, te stražnjim dijelom koji se blago spušta, nova S-klasa posjeduje klasične proporcije limuzine. Veličina i prostor su oblikovani tako da S-klasi daju prestižan izgled, a snažna linija krova naglašava njen sportski, coupéovski stil.
 
 
Linija koja naglašava karakter vozila blago se spušta od stražnjeg prema prednjem dijelu, te na elegantan način daje strukturu boku vozila. To je takozvana "Dropping Line", tipična za Mercedes-Benz marku. Suptilne konveksno-konkavne površine bočnog dijela tvore izrazito snažnu i izduženu karoseriju, koja istovremeno vizualno demonstrira uzbuđenje i smirenost. Naglašeni lukovi iznad zadnjih točkova dodatno ističu atletski karakter vozila.
Napete linije bočnog dijela nove S-klase na uzbudljiv način prelaze na zadnji dio vozila.
 
Blago iskošen oblik ne samo da je elegantan, nego ima i aerodinamičke prednosti. Posmatrajuči stražnji dio, horizontalne linije koje se protežu od poklopca prtljažnika do zadnjeg branika naglašavaju širinu vozila. Tipični potpis Mercedes-Benzovih dizajnera nalazi se na zadnjem vjetrobranskom staklu koje siječe C stub. Gornji dio stakla je zaobljen i daje vozilu coupéovski karakter.
 
 
“Tačku na i” predstavlja stil novih zadnjih svjetala, koja su sada potpuno obuhvaćena tijelom vozila. Ova neobična integracija svjetala i njihova brižno oblikovana unutrašnjost savršeno upotpunjuju dizajn S-klase.
 
 
LED tehnologija: prvi automobil bez ijedne konvencionalne sijalice
 
 
Oko 100 godina nakon početka korištenja električnog osvjetljenja u motornim vozilima, Mercedes-Benz u potpunosti prelazi na LED tehnologiju. Nova S-klasa je prvi automobil na svijetu bez ijedne konvencionalne sijalice korištene na vanjskom dijelu vozila i u unutrašnjosti. Time Mercedes-Benz dalje izgrađuje svoju poziciju lidera na području osvjetljenja. Višerazinska funkcionalnost osvjetljenja je još jedna svjetska novost.Tako se, iz obzira prema ostalim učesnicima u saobraćaju koji se nalaze iza vozila, intenzitet kočnih svjetala smanjuje noću ili prilikom stajanja na semaforu. Skoro 500 LE dioda preuzima osvjetljavanje ceste, vozila, enterijera i prtljažnika. Ovisno od opreme vozila, ovo uključuje:
 
 
-  Prednji svjetlosni sklop sa do 56 LE dioda
-  Zadnja svjetla sa do 35 LE dioda (plus 4 za zadnja svjetla za maglu)
-  Interijer (uključujući ambijentalno osvjetljenje) sa oko 300 LE dioda.
 
 
Boljoj vidljivosti doprinose dva poboljšana sistema asistencije - Adaptive Highbeam Assist Plus (adaptivni asistent za dugo svjetlo Plus) i Night View Assist Plus (asistent za vidljivost noću Plus). Zahvaljujući novoj stereokameri i višestepenim radarskim senzorima, S-klasa ima 360 stepeni pogled oko sebe, i bolje identificira potencijalne prijetnje na cesti. Pogonski sistem: vodeća efikasnost u svakoj kategoriji.
 
 
Ponuda S-klase će, u prvoj godini, obuhvatiti dvije hibridne, te po jednu benzinsku i dizelsku izvedbu: S 400 HYBRID, S 300 BlueTEC HYBRID, S 500 i S 350 BlueTEC. Svi modeli su vodeći po efikasnosti u svojim klasama, i imaju do 20 procenata nižu potrošnju od svojih prethodnika. Svi motori već sada ispunjavaju buduće Euro 6 norme. Uz to, S 400 HYBRID i S 350 BlueTEC zadovoljavaju stroge kriterije A klase efikasnosti, dok S 300 BlueTEC HYBRID čak ima A+ rejting.
 
 
“Nova S-klasa dostiže vrijednosti potrošnje i emisije koje su se prije samo nekoliko godina činile iluzornima, čak i za srednju klasu,” kaže prof. Thomas Weber, član Upravnog odbora Daimlera zadužen za razvoj i rukovodilac Mercedes-Benz Cars Development odjela. “A ovo je samo početak naše „Green Leadership‟ ofanzive. Uskoro dolazi S 500 Plug-In HYBRID, prva S-klasa koja će imati vrijednost potrošnje goriva sa brojem tri ispred zareza.” Time će ponuda S-klase po prvi put obuhvatiti kompletan spektar benzinskih i dizelskih modela, te benzinske, dizelske i “plug-in” hibride. Ovjes: prvi ovjes na svijetu koji ima "oči".
 
 
Nova S-klasa je prvi automobil na svijetu koji može prepoznati izbočenja na cesti. Ukoliko ROAD SURFACE SCAN putem stereokamere prepozna neravnine, MAGIC BODY CONTROL u djeliću sekunde prilagođava ovjes novoj situaciji. Inovativni ovjes dostupan je kao dio dodatne opreme za modele sa motorima od osam cilindara. Serijska oprema nove S-klase uključuje prilagodljivi ovjes Adaptive Damping System ADS PLUS i proširenu izvedbu AIRMATIC zračnog ovjesa.
 
 
Enterijer: optička širina i mir
 
 
Unutrašnjost S-klase svojom jednostavnom arhitekturom utjelovljuje klasičnu, superiornu i savremenu limuzinu. Ekspresivni karakter unutrašnjosti rezultat je jedinstveno fluidnog, senzualno elegantnog stila. Pri tome horizontalni elementi i linije stvaraju ambijent kojeg karakterizira mir i vizualna širina. Visoki kvalitet i elegancija usklađeni su s funkcionalnošću. Dizajn unutrašnjosti S-klase sjedinjuje udobnost, prostranost i jednostavnost upravljanja na najvišem nivou.
 
 
Savršeno koordinirana upotreba materijala i boja ostavlja dojam ekskluzivnosti. Drveni ukrasi su obilno korišteni, posebno na instrument tabli i centralnoj konzoli. Visoki kvalitet posebno ističu metalizirane površine prekidača sa pearl efektom u tri nijanse, koje su usklađene sa bojama enterijera.
 
 
Putnici u zadnjem dijelu također uživaju u svim pogodnostima – dizajn i ekskluzivnost sjedišta, paneli u vratima i svi upravljački elementi jednako su visokokvalitetni kao i u prednjem dijelu. Kao dodatna mogućnost individualizacije, "First Class Rear" sadrži business konzolu za lični komfor i funkcionalnost (integracija telefonske slušalice, dodatni pretinci za odlaganje, stolić na preklapanje itd.)
 
 
Koncept: najbolje za dva svijeta
 
 
Po prvi put u historiji S-klase, u fokusu razvoja je bila limuzina sa dugim međuosovinskim rastojanjem, a limuzina sa kratkim međuosovinskim rastojanjem je izvedena od nje. Razlog za ovo je pozicioniranje S-klase, ne samo kao prestižne limuzine, nego i kao limuzine sa vozačem. Za razliku od kupaca u Evropi i u Sjevernoj Americi, koji najčešće preferiraju da sami sjede za upravljačima svojih S-klasa, kupci u Aziji za svoju S-klasu obično imaju vozača. Zbog toga je za novu S-klasu i razvijen veliki broj novih opcija za udobnost i sigurnost u stražnjem dijelu vozila. Nema sumnje da su u novoj S-klasi putnici straga smješteni u prvoj klasi.
 
 
Zahvaljujući manjim povećanjima u dimenzijama vozila2, putnici nove S-klase profitiraju sa dodatnih 12 milimetara prostora za glavu, 14 milimetara prostora za ramena i 10 milimetara prostora za laktove sprijeda. Vožnja postaje još komfornija za putnike straga jer oni imaju dodatnih 14 milimetara prostora za koljena, dok je prostor za ramena povećan za do 9 milimetara.
 
 
Koncept upravljanja i prikazivanja: elegantni novi komandni centar
 
 
Novi informacioni centar S-klase čine dva TFT kolor displeja visoke rezolucije u formatu 8:3, sa dijagonalom ekrana od 30,7 cm. Displej na lijevoj strani obavlja funkciju instrument table, pružajući vozaču sve relevantne informacije. Putem displeja na desnoj strani na komforan se način upravlja funkcijama automobila. Stalna potreba za integracijom dodatnih funkcija vozilu dovela je do daljeg razvoja cijele logike upravljanja u novoj S-klasi.
 
 
Pri tome je posebna pažnja posvećena ergonomici, operativnom komforu i sigurnosti, kao i atraktivnosti i estetici.
Cilj prilikom oblikovanja upravljačkih elemenata i elemenata prikazivanja bio je grupisanje funkcija na skladan način, u smislu dizajna i funkcionalnosti. Pored novih displeja, do izraza posebno dolaze visokokvalitetne metalizirane površine prekidača i elementi od aluminija. Zahvaljujući finoj strukturi na površini metala, na svakom pojedinačnom prekidaču osjeti se ljubav prema detaljima, koja Mercedes-Benz čini tako posebnim.
Nove upravljačke funkcije uključuju telefonsku tastaturu osjetljivu na dodir i prošireni koncept omiljenih funkcija, sa dvanaest prekidača za slobodno memorisanje.
 
 
Glavni upravljački element ostaje kontroler na okretanje i pritiskanje, te poznati prekidači za najvažnije funkcije na centralnoj konzoli, kao i grupa prekidača za sisteme asistencije.
 
 
Glasovno upravljanje LINGUATRONIC sa Speech Dialog sistemom omogućava unos kompletnih adresa odjednom (one-shot unos). Telefon i audiosistemi se, također, mogu kontrolirati glasom. Nova je opcija čitanja SMS poruka ili elektronske pošte. Klimatizacija: pregršt novih funkcija za ugodnu atmosferu.
 
 
Prilikom razvoja klimatizacije, poseban fokus bio je na snazi, kvaliteti zraka, preciznom podešavanju, nivou buke i efikasnosti. Kao novost, dostupan je AIR-BALANCE paket s raspršivačem parfema, ionizatorom i unaprijeđenom filtracijom. THERMOTRONIC automatski klima uređaj straga ima dvije dodatne zone za povećanje udobnosti. Potpuna novost je električno grijani naslon za ruke.
 
 
Kao prvi automobil na svijetu, nova S-klasa ima “aktivni sistem parfemisanja”, kao dio AIR-BALANCE paketa. Aktivno znači da se sistem uključuje manuelno, sa manuelnim podešavanjem intenziteta. Ovaj sistem atomizacije parfema individualizira miris unutrašnjosti vozila. Molekule parfema se ne talože na presvlakama ili na odjeći, te se miris vozila ne mijenja trajno. Mirisi su diskretni i blagi, a brzo se razgrađuju.
 
 
Sjedišta: mobilni ured i wellness centar
Sa brojnim novim funkcijama, poput ENERGIZING masažne funkcije bazirane na “hot stone“ principu, ili aktivne ventilacije sjedišta sa reverzibilnim ventilatorima, Mercedes-Benz je podigao udobnost sjedenja i klimatizaciju u S-klasi na potpuno novi nivo. Razvojni tim je posvetio posebnu pažnju zadnjim sjedištima. Na raspolaganju je pet različitih izvedbi stražnjih sjedišta, uključujući Executive sjedišta s podešavanjem ugla naslona sjedišta do 43,5 stepeni, što putnicima straga omogućava da se u potpunosti posvete poslu ili opuštanju.
 
 
Svjetska novost je ENERGIZING masažna funkcija bazirana na „hot stone“ principu. Mercedes-Benzovi stručnjaci razvili su jedinstvenu masažnu funkciju sa 14 odvojenih zračnih jastuka u sjedištu i integrisanim grijanjem. Na raspolaganju je šest programa za masažu, od kojih su dva s grijanjem. Ova funkcija je dostupna i za stražnja sjedišta.
 
 
Po prvi put, tzv. reverzibilni ventilator korišten je u aktivnom sistemu ventilacije sjedišta. Kada se aktivira funkcija prozračivanja, prvo se na površinu sjedišta privlači hladniji okružni zrak. Ovo omogućava da površina zagrijanog sjedišta bude rashlađena brže nego s dosadašnjim sistemima. Nakon četiri minute ventilatori se automatski prebacuju na mod puhanja..
 
 
Za S-klasu s kratkim međuosovinskim odstojanjem dostupne su dvije varijante sjedišta (statična sjedeća klupa ili individualna sjedišta sa podešavanjem od 37 stepeni), a čak pet varijanti za izvedbu s dugim međusovinskim rastojanjem. Za luksuzna sjedišta i sjedišta koja se mogu ispružiti korišteni su drugačiji prekidači za podešavanje. Za razliku od konvencionalnog dizajna naslona sjedišta, naslon se odvojeno podešava, tako da prostor za noge i pozicija sjedeće površine ostaju nepromijenjene. Nagib i horizontalna pozicija sjedećeg jastuka se mogu odvojeno podesiti.
 
 
Maksimalni nagib naslona Executive sjedišta (sa mogućnošću obaranja, pogodno za ležanje) iza sjedišta suvozača povećan je sa 37 na 43,5 stepeni, što predstavlja najveći nagib u luksuznom segmentu. Sjedište posjeduje naslon za listove koji se može podešavati po dužini i po nagibu. U kombinaciji s naslonom za pete na preklopivom vozačevom sjedištu i dodatnim jastukom za udobnost postiže se ležeća pozicija, koja postavlja nove standarde komfora u automobilskom sektoru.
 
 
Ukoliko je odabrana CFirst Class Rear" mogućnost opremanja, prednja konzola se vizualno nastavlja i u zadnjem dijelu vozila. Opremljena je inovativnim termodržačima za čaše koje koriste “Peltier“ tehnologiju da hlade ili griju piće tokom dužeg perioda. Centralna konzola je dostupna i sa dva preklopna stolića koja se mogu otvoriti i zatvoriti jednom rukom, prema uzoru na ona kod avionskih sjedišta.
 
 
Multimedija: mobilna koncertna dvorana
 
 
U novoj S-klasi svoj svoju premijeru ima potpuno nova generacija multimedijskih sistema sa intuitivnim upravljanjem i posebnim funkcijama poput vizualizacije i animacije. Od ostalih inovacija ističe se korisnički sistem sa više korisnika, koji omogućuje neovisan pristup medijima sa bilo kojeg sjedišta u vozilu.
Za sve audiosisteme zajednički je inovativni Mercedes-Benzov Frontbass sistem, prvi put korišten u jednoj limuzini. Pri tome su bas zvučnici postavljeni u zid i koriste rezonantni prostor od skoro 40 litara zapremine.
 
 
Time više nisu potrebni konvencionalni "subwooferi" u vratima. Kao alternativa serijskom sistemu sa deset zvučnika, dostupna su dva visokokvalitetna sistema, razvijena u suradnji sa kompanijom Burmester, čija su specijalnost vrhunski audiosistemi: Burmester® Surround Sound sistem i Burmester® High-End 3D Surround Sound sistem.
Najbitnija nova karakteristika navigacijskog sistema je interaktivna prezentacija  podataka. Novi sistem uključuje animirani kompas, "Driveshow" prikaz informacija putnicima poput onog iz aviona, i prikaz Google Maps mapa na centralnoj jedinici i displejima straga.
 
 
Karoserija: maksimalna stabilnost i mala težina
 
 
Visok nivo sigurnosti pri sudaru, izvanredna krutost za izvrsnu upravljivost sa ekstremno niskim nivoom buke i vibracija: ovo su bili ciljevi prilikom razvoja karoserije nove S-klase –hibridne aluminijske karoserije treće generacije. Indeks težine – torziona krutost u odnosu na težinu i veličinu vozila – poboljšana je za 50 procenata u poređenju sa prethodnim modelom.
 
 
Otkako je devedesetih godina preteklog vijeka razvijena modelska serija 220, hibridna konstrukcija male težine s optimalno podešenom mješavinom materijala dalje se razvila u hibridnu aluminijsku karoseriju. Tokom ovog perioda udio aluminija se povećao na više od 50 procenata.
 
 
Stoga je bilo moguće da se praktično ista težina vozila zadrži već 20 godina, pa čak i da se smanji, uprkos većim zahtjevima u pogledu udobnosti i sigurnosti, te dodatnim funkcionalnostima. Dodatno se u novoj modelskoj seriji na specifičnim područjima primjenuju nova strukturalna rješenja. Sve vanjske površine S-klase napravljene su od aluminija, uključujući krov i prednji dio. Veliki procenat aluminija moguć je zahvaljujući ugradnji cijelog niza poluproizvoda (limovi, otpresci i otkivci). Sigurnosna putnička ćelija napravljena je korištenjem čelika najveće čvrstoće.
 
 
Konstrukcija male težine, postignuta upotrebom odgovarajućih materijala i geometrijskom optimizacijom, zajedno sa tehnologijama spajanja visoke kompleksnosti omogućava da nova S-klasa postavi nove domete u zahtjevnom luksuznom segmentu, bez povećanja težine. S vrijednošću torzione krutosti od 40,5 kN/stepenu (prethodni model 27,5 kN/stepenu), S-klasa postavlja novi rekord u svom segmentu.
 
 
Proširena PRE-SAFE® zaštita: prevencija je bolja od liječenja
 
 
Prije deset godina, Mercedes-Benz je u S-klasi otkrio revolucionarni sigurnosni koncept - PRE-SAFE®, sistem prevencijske zaštite putnika, koji je od tada kontinuirano usavršavan. Inovator na području sigurnosti sada ponovo podiže nivoe zaštite. Nove PRE-SAFE® funkcije pomažu sprečavanju gradskih nesreća sa pješacima i vozilima ispred, rješavaju opasne situacije s vozilima iza i poboljšavaju zaštitu sa sigurnosnim pojasevima. PRE-SAFE® kočnica može, pri brzinama od 50 km/h, prepoznati pješake i inicirati autonomno kočenje da bi spriječila nesreću.
 RE-SAFE® PLUS može prepoznati nadolazeći udarac u stražnji dio i aktiviranjem upozoravajućih svjetala upozoriti vozila iza na prijeteću opasnost.
 
 
Ukoliko opasnost ne nestane, sistem može aktivirati kočnice, imobilizrati vozilo i time smanjiti rizik od povreda zbog naglih trzaja. Na taj način se dodatno smanjuje i rizik od sekundarnih nesreća. Neposredno prije udara aktiviraju se PRE-SAFE® mjere zaštite.
 
 
 
Sa PRE-SAFE® Impulse sistemom, sigurnosni pojasevi u slučaju nesreće povlače vozača i suvozača u pravcu suprotnom od pravca udara, što značajno smanjuje rizik i ozbiljnost povreda u slučaju prednjeg udara.
Postavljanje standarda u zaštiti putnika straga: noviteti u S-klasi.
 
 
Mercedes-Benz je proširio listu dostupnih sigurnosnih sistema za putnike u stražnjem dijelu. Noviteti su pomične kopče sigurnosnih pojaseva, te „beltbag“ i „cushion bag“ zračni jastuci. Prve dvije stavke uključene su u PRE-SAFE® paket za stražnji dio. Kod osvijetljenih pomičnih kopči sigurnosnih pojaseva, električni motor automatski ispruži i povuče kopču pojasa. Na ovaj način smanjuje se moguća labavost sigurnosnog pojasa oko kukova i prsa putnika, čime je on bolje zaštićen.
 
 
„Beltbag“ predstavlja sigurnosni pojas koji se može napuhati, što smanjuje rizik od povreda prsnog koša. Sjedište s mogućnošću obaranja, serijski je opremljeno „cushion bag“ zračnim jastukom, koji se nalazi ispod presvlake sjedeće površine. Kada se sjedište obori, „cusion bag“ zračni jastuk u slučaju nesreće sprečava da putnik sklize ispod sigurnosnog pojasa. Na taj način je Mercedes-Benz konstruirao udobno sjedište s mogućnošću obaranja, koje nudi visok nivo sigurnosti.
 
 
Intelligent Drive: povezanost sa svim čulima
 
 
Izbjeći nesreće i smanjiti njihove posljedice – to je sveobuhvatni pristup Mercedes-Benzovog istraživanja nesreća pod nazivom "Real Life Safety". Brojnim novim sistemima asistencije i unapređenjem funkcionalnosti starih sistema u novoj S-klasi, Mercedes-Benz nepokolebljivo nastavlja slijediti ovu strategiju. Udobnost i sigurnost su istovremeno poboljšane, a Mercedes-Benz ovo naziva "Intelligent Drive". Nove funkcije pri tome koriste iste senzore, novu stereokameru i višestepene radarske senzore.
 
 
„Inteligentni sistemi asistencije analiziraju kompleksne situacije i, uz pomoć poboljšanih senzora, bolje prepoznaju potencijalne opasnosti na cesti“, objašnjava prof. Thomas Weber. “Slikovito govoreći, nova S-klasa ne samo da sprijeda ima oči, nego ima vidno polje od 360 stepeni.” Ključni faktor je umreženost svih sistema, što eksperti za sigurnost nazivaju fuzijom senzora. Cilj je osigurati sveobuhvatnu zaštitu, ne samo vozača i putnika Mercedes-Benz vozila, nego i svih učesnika u saobraćaju.
 
 
Funkcije pomoći obuhvataju podrške vozaču i povećanje udobnosti kroz vizualna, akustična i/ili taktilna upozorenja, sve do poboljšavanja vozačevih reakcija. Neki sistemi su čak u stanju preduzeti korektivne akcije u hitnim slučajevima, poput preduzimanja autonomnog kočenja kako bi se izbjegao sudar ili smanjila njegova ozbiljnost.
 
Pregled novih sistema asistencije i onih sa značajno unaprijeđenim funkcijama:
 
 
- DISTRONIC PLUS sa STEERING ASSIST (asistentom za upravljanje) i STOP&GO PILOT pomaže vozaču u voznoj traci i automatski slijedi vozila u koloni.
- Zahvaljujući stereokameri, BAS PLUS pomoć pri kočenju sa CROSS-TRAFFIC ASSIST (asistentom za bočni saobraćaj) po prvi put je u mogućnosti prepoznati vozila koja dolaze s bočne strane, kao i pješake koje prelaze cestu, te pojačati silu kočenja kada vozač počne kočiti.
- ACTIVE LANE KEEPING ASSIST (aktivni asistent za voznu traku) prepoznaje isprekidanu liniju na cesti, kao i vozila koja se kreću na suprotnoj strani, te ciljanim aktiviranjem kočnica smanjuje opasnost od nehotičnog napuštanja vozne trake.
- ADAPTIVE HIGHBEAM ASSIST PLUS (asistent za duga svjetla Plus) omogućava da duga svjetla budu neprestano uključena, a da ne zasljepljuju vozače drugih vozila, tako što koriguje dio svjetlosnog snopa koji pada na drugo vozilo.
- NIGHT VIEW ASSIST PLUS (asistent za noćnu vožnju Plus) je poboljšan i dopunjen termoaktivnom kamerom. Ovaj sistem će upozoriti vozača na pješake ili na životinje u neosvijetljenim područjima ispred vozila, tako što će automatski na instrument tabli prikazati sliku prostora ispred vozila s obilježenim izvorima opasnosti. Funkcija "spotlight" u mogućnosti je da dodatno upozori pješake na vozilo. Time se istovremeno pažnja vozača usmjerava na izvor opasnosti, ali i upozorava osoba na cesti.
- ATTENTION ASSIST (asistent za detekciju umora) vozača upozorava na umor i nedostatak koncentracije, te daje informacije o stanju i posljednjoj pauzi. Sistem je sada aktivan u većem rasponu brzina vožnje, osjetljivost mu je moguće podesiti, a u slučaju identificiranog umora, na COMAND displeju daje informacije o mjestima za odmor u blizini.
Datum objave: 17/05/2013
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook