Naslovna > Automobili > Toyota > Čista desetka za sigurnost

Toyota Safety Sense

Čista desetka za sigurnost

Toyotin Safety Sense sigurnosni sistem, koji u sebi objedinjuje mnoštvo najsavremenijih sigurnosnih podsistema dobio je mnoštvo prestižnih priznanja, ali i pokazao visok stepen efikasnosti u praksi, za što je zaslužio najvišu moguću ocjenu, čistu desetku…

Na ovogodišnjem završnom ispitu, Toyota je „ponovo“ dobila čistu „desetku“. Naime, Toyota je osvojila ovogodišnju međunarodnu nagradu „Safetybest“, koju dodjeljuje organizacija „Autobest“, sastavljena od 31 međunarodnog stručnjaka iz oblasti automobilizma. Nagrada je dodijeljena Toyoti za njen „Toyota Safety Sense“ bezbjednosni paket (TSS), u kojem su integrisani sistem za upozorenje za napuštanje kolovozne trake sa sistemom predupređenja sudara (PCS), koji je u stanju da identifikuje potencijalne opasnosti, upozori na mogući sudar i po potrebi samostalno aktivira sistem za kočenje u nuždi. Naravno, u zavisnosti od nivoa opreme i modela automobila, na ova dva pomenuta bezbjednosna sistema može se „nakačiti“ još i prilagodljivi sistem za kontrolu brzine kretanja (PCS) i kojiima zadatak da na vrijeme prepozna pješake, saobraćajne znakove i da po potrebi prilagodi snop glavnih svjetala. Pored napredne tehnologije, žiri je posebno impresioniran brzinom kojom je Toyota integrisala svoj bezbjednosni sistem u različite automobile. Već sada 92% automobila koje Toyota isporučuje u Evropi opremljeni su TSS, uključujući i veoma pristupačni model Yaris koji je 100% opremljen ovim sistemom.

 

Gledajući na globalnom nivou, Toyota je za svega 3,5 godine (predstavljen u martu 2015. godine) uspjela sistem TSS ugraditi u 10 miliona automobila, što je svakako zavidan rezultat. Čast da prvi „ponese“ novi bezbjednosni sistem dobio je legendarni model Corolla sa kojim je Toyota iskazala veoma čvrsto uvjerenje da je popularizacija i uvođenje bezbjednosnih sistema od posebnog značaja za smanjenje nesreća i fatalnih posljedica uzrokovanih istim. Osim Evrope, „pokrivenost“ ovim sistemom i u Japanu i SAD, za modele Toyote i Lexusa iznosi 90%, pri čemu se isti prodaju u ukupno 68 zemalja, uključujući pored gore navedenih, Kinu i druge odabrane azijske države, Srednji istok i Australiju. TSS sistem djeluje tako što pomaže u izbjegavanju ili umanjenju štete i/ili povreda nastalih tokom teških saobraćajnih nesreća, a što i dokazuju podaci dobijeni iz nesreća u Japanu, SAD-u i Evropi. Sistem je „trofunkcionalan“ i obuhvata sljedeće:

 

  • Sistem automatskog kočenja kod opasnosti od sudara (Pre-Collision System-PCS), čija uloga jeste da pomogne u sprečavanju i umanjenju štete od sudara u zadnji dio automobila kod udesa u koji su uključena vozila, ali i pješaci.
  • Sistem upozorenja kod napuštanja saobraćajne trake (Lane Departure Alert-LDA), zahvaljujući kome se onemogućava vozilu neželjeno napuštanje saobraćajne trake a samim tim se isključuje i mogućnost čeonog udara u drugo vozilo.
  • Sistem automatskog korigovanja prednje glavne svjetlosne grupe, odnosno automatsko prebacivanje dugih i kratkih snopova svjetla (Automatic High Beam-AHB), čime se omogućava znatno ranije otkrivanje pješaka i fatalnih nesreća u uslovima noćnih vožnji.

 

Toyota Safety Sense definitivno je potvrdio svoju opravdanost, jer se učestalost naleta na zadnji kraj vozila, koji je uzgred rečeno najčešći oblik udesa u Japanu, samo u ovoj zemlji smanjio za 70%. Pošto su u Toyoti TSS sistem kombinovali sa inteligentnim sonarom razmaka između vozila (Intelligent Clearance Sonar-ICS) koji za cilj ima „pokrivanje“ udesa pri manjim brzinama, broj naleta na zadnji dio vozila opao je čak za 90%. Naravno, u Toyoti se nisu „uspavali“ na dostignutim rezultatima, već svoj TSS sistem i dalje razvijaju i to u dva pravca. Prvi uključuje povećanje prilagodljivosti sistema saobraćajnim nesrećama koje, nažalost, uključuju smrtne slučajeve i/ili povrede. Drugi se odnosi na daljnje povećanje broja vozila koji će se opremati ovim paketom, a sve sa krajnjim ciljem: potpuno eliminisanje nesreća sa povredama i smrtnim ishodom. Pri tome, II generacija TSS sistema predstavljena u januaru 2018. godine donijela je niz poboljšanja u ukupnim mogućnostima, pa je za razliku od I generacije djelotvorna i u noćnim uslovima kada su u pitanju pješaci i/ili biciklisti. Razvoj II generacije usmjeren je na povećanje prilagodljivosti kod nesreća sa fatalnim ishodima i povredama, prvenstveno kada se tiče naleta vozila na pješake i čeonih sudara sa vozilima iz suprotnog smjera koji se dešavaju na raskrsnicama, odnosno ukrštanjima puteva.

Toyota i Lexus za cilj imaju uvođenje ovog bezbjednosnog sistema u preko 100 zemalja u svijetu, uključujući Aziju i Latinsku Ameriku, najkasnije do 2020. godine. Njihov moto je „sigurna i pouzdana mobilnost za sve“, a Toyota će i dalje raditi na poboljšanju bezbjednosti cijelog niza aspekata vožnje, uključujući i podizanje svijesti učesnika u saobraćaju kroz programe kao što je „Support Toyota“, uz istovremeno podržavanje razvoja saobraćajnog okruženja, koje podrazumijeva upotrebu prevoznog sistema (Intelligent Transport System-ITS) i pripadajućih tehnologija.

 

 

„PLUS“

  • Za svega 3,5 godina sistem TSS ugrađen u 10 miliona vozila
  • Ugrađuje se u 90% Toyota vozila u Evropi, Japanu i SAD
  • Udarci u zadnji dio smanjeni za 70% (u kombinaciji sa ICS 90%)
  • Već sad dostupan u 68 zemalja, a do 2020. godine biće dostupan u oko 100 zemalja

 

„MINUS“

  • Bilo bi zaista neozbiljno sistemu koji sprečava udese sa fatalnim ishodima i/ili povredama bilo šta zamjeriti, pa čak i da se njegov razvoj i uvođenje ogleda i u povećanju cijene samih automobila

 

 

VOZAČI OPREZ

Iako se vozačima u ovo praznično vrijeme savjetuje „sve i svašta“, pogotovo kad je riječ o alkoholnim pićima i njihovoj „povezanosti“ sa realnom mogućnošću „gubitka“ vozačke dozvole, ono što su otkrili naučnici sa univerziteta u Bonnu, vozači (a posebno oni koji su veliki „poštovaoci“ slatkiša koji u sebi sadrže mak) svakako ni u najluđim snovima nisu očekivali. Naime, oni su, nakon opsežnih ispitivanja, ustanovili da nakon konzumacije tri kolača sa po 20 grama maka možete biti pozitivni na „heroin“. Mak je glavna sirovina za proizvodnju heroina, pa ukoliko vas zaustavi policija i testira na opijate, velika će mogućnost biti da ste „pozitivni“, iz razloga što urin, pljuvačka ili krv mogu sadržavati tragove „opijata“ i do 48 sati nakon konzumiranja kolača od maka. „Grešku“ u rezultatu policijskog testiranja mogu otkloniti tek posebnim analizama u specijalizovanim laboratorijama, te utvrditi da li je vozač konzumirao mak ili heroin. Zato vozači oprez, pazite šta i koliko pijete, ali i jedete.

 

Datum objave: 23/03/2019
Komentarišite ovaj članak


Stanje na putevima

Partneri

Auto Shop Magazin

TV Emisija ASM Plus

 

Facebook