Naslovna > Komercijalna vozila > Čista snaga i napredna tehnologija
FOTO GALERIJA (6)

Predstavljamo - Iveco EcoStralis

Čista snaga i napredna tehnologija

Nakon uspjeha ekološkog modela Daily, Iveco je na ovogodišnjem Sajmu komercijalnih vozila u njemačkom Hanoveru predstavio još jedan svoj model s ekološkim predznakom. Riječ je o takozvanoj „zelenoj“ varijanti tegljača Stralis, simboličnog naziva EcoStralis...

Priča o EcoStralisu počiva na činjenici da ovaj model u odnosu na klasični nudi manju emisiju CO2 i prosječnu potrošnju uz približno iste performanse. Jednostavno rečeno, Eco modeli Stralisa su izvedbe čije su pogonske i aerodinamičke mogućnosti iskorištene do maksimuma. Naoko isti dizajn od klasičnih modela razlikuje se po manjim ili većim aerodinamičkim izmjenama, koje su doprinijele smanjivanju otpora vazduha, a sa samim tim i olakšale kretanje kamiona i smanjile prosječnu potrošnju. Većina aerodinamičkih izmjena napravljena je na podu kamiona, odnosno na donjem dijelu odbojnika, koji je dobio novi difuzor vazduha. Drugačije su izvedeni i usmjerivači vazduha na rubovima vjetrobranskog stakla, pa kod Eco modela retrovizori sada proizvode manje šumova i vibracija na većim brzinama nego što je to slučaj sa klasičnim modelima.

 

 

 

 

Osim brige za životnu sredinu pri kreiranju ovog modela u Ivecu su vodili računa i o smanjenju troškova, bez uštede na produktivnosti. To su i postigli uz pomoć, kako u Ivecu kažu, „savršene formule za ekonomičnost i ekologiju“, koja je prije dobijanja „zelenog svjetla“ i serijske primjene potvrđena na praktičnim testiranjima, u okviru kojih su Ivecovi test vozači odvezli hiljade kilometara sa Stralisom, u najrazličitijim uslovima vožnje. Zahvaljujući provjerenom Cursor 10 agregatu radne zapremine 10 litara sa 420 i 460 KS, čije karakteristike zadovoljavaju trenutno najzahtjevniju EEV (Enhanced Environmentally-Friendly Vehicles - poboljšana ekološki prihvatljiva vozila)  ekološku normu EcoStralis je uspio ostvariti znatan napredak u pogledu manje potrošnje i velike efikasnosti. Kombinujući naprednu tehnologiju, koja prilagođava brzinu vožnje vrsti i težini tereta, EcoStralis omogućuje uštedu u troškovima goriva do čak 10%. Ovako što je moguće zahvaljujući sofisticiranom sistemu ubrizgavanja goriva, koji se ugrađuje u Cursor agregate. Podsjećamo da ovi motori koriste ulje niskog viskoziteta, što takođe doprinosi smanjenju potrošnje, ali i produženom intervalu zamjene ulja, koji sada iznosi 150.000 km. Osim agregata Cursor 10 EcoStralis se nudi i sa jačim šestocilindričnim agregatom zapremine 12.880 cm3, koji razvija maksimalnih 500 KS. 


 

Da bi se postigla niska potrošnja i istovremeno smanjilo zagađivanje životne sredine, prenosni omjer osovinske redukcije podešen je tako da agregat uvijek zadržava u obrtajima takozvanog „zelenog područja“, odnosno na obrtajima koji nude najbolji odnos između potrošnje, snage i nivoa izduvnih gasova. EcoStralis tegljač ima prenosni omjer osovinske redukcije 1:2,64 i gume 315/70, koje omogućuju opterećenje prednje osovine od osam tona (prije je to bilo moguće samo sa gumama 315/80). Treba dodati da će vozači EcoStralisa u svakom momentu u kabini biti u mogućnosti da prate stanje pritiska u pneumaticima. Ivecov štedljivi tegljač zanimljiv je i po tome što može biti opremljen i mehaničkim prednjim i zadnjim ovjesom, zatim paraboličnim ovjesom ili zračnim ovjesom pozadi ili na svim točkovima. Parabolički ovjes nudi manju težinu i veći nivo udobnosti, dok je pneumatski opremljen sistemom ECAS, koji vozaču omogućava podešavanje visine šasije, što je izuzetno praktično u situaciji poravnavanja s tovarnim rampama ili prilikom prikopčavanja poluprikolica. EcoStralis se nudi sa tri vrste kabina: Active Time, Active Space i Active Day. Prve dvije kabine su za nešto duže pruge, dok je AD kabina namijenjena za distributivne zadatke. Svaku od navedenih kabina moguće je opremiti sa najsavremenijim elementima poput: automatske klimatizacije, grijača vazduha, frižidera, daljinskog otključavanja, sistema mjerenja opterećenja zadnje osovine...

 

AERODINAMIČAN OBLIK
Dizajn EcoStralisa je dizajnerski bio usmjeren ne samo na estetsko djelovanje vozila nego i na njegove performanse. Oblik kabine je osmišljen tako da osigura optimalne aerodinamične efekte. Kabina je izuzetna zbog svog odličnog koeficijenta otpora zraka (jedan od najboljih kategoriji), što EcoStralisu daje izuzetne performanse u pogledu smanjenja buke i potrošnje goriva. Aerodinamički komplet sastoji se od izuzetno snažnog krovnog spojlera, podnog difuzora i bočnih deflektora.

 

 

Kada je u pitanju sigurnost EcoStralis je opremljen sa LDWS (Lane Departure Warning System - sistem upozorenja za prelaženje crte), ACC (Adaptive Cruise Control - prilagodljivi tempomat), ESP i Hill Holder sistemima, koji osim što povećavaju sigurnost u vožnji i znatno olakšavaju manevrisanje kamiona u zahtjevnim situacijama poput kretanja na uzbrdici ili spuštanja niz strmine. Prema riječima Paola Monferina, izvršnog direktora Iveca, italijanski proizvođač do 2014. godine, kada će biti predstavljena nova generacija njegovog najvećeg kamiona, namjerava da poveća proizvodnju Stralisa za oko 20% i pri tome smanj troškove proizvodnje za 5%. U ostvarivanju ovog plana EcoStralis bi trebao imati značajnu ulogu kao kamion moćnih performansi, niske potrošnje i prihvatljive emisije CO2. 

Datum objave: 21/12/2010
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook