Naslovna > Komercijalna vozila > Čisti dostavnjak za najrazličitije zadatke

Opel Vivaro-e

Čisti dostavnjak za najrazličitije zadatke

Sa Vivarom-e Opel nastavlja da proširuje svoj asortiman električnih vozila, u želji da do 2024. godine ima po jednu električnu verziju svakog njegovog modela. Električni Vivaro nudi brojne „ekološke” prednosti svojim korisnicima, uz istovremeno zadržavanje visokog stepena iskoristivosti i praktičnosti, koja odlikuju klasične dostavnjake…

Opel Vivaro-e prvo je potpuno električno komercijalno vozilo nekog njemačkog proizvođača. Na tržište dolazi u trenutku kada dostava bez štetnih emisija postaje obavezna u brojnim regijama. Dostupan u tri različite dužine, sa brojnim karoserijskim izvedbama, novi baterijsko električni Vivaro-e omogućava profesionalcima da osjete korist beskompromisne „vrata do vrata” dostave s nula štetnih emisija i to ne samo u slučaju krajnjih nekoliko kilometara, već i na duže relacije. Novi Opel Vivaro-e je potpuno funkcionalni LCV za kompanije s najvišim standardima koje zahtijevaju da se korištena vozila neprimjetno integrišu u njihove radne procese.

 

 

Iz Opela poručuju da je „Vivaro-e svestran i fleksibilan kao i svaki drugi Vivaro, štaviše nosivost mu je uporediva sa sličnim LCV-a pokretanim motorima s unutrašnjim sagorijevanjem”. Nosivost od 1.275 kg Vivara-e poredi se sa klasičnim Vivara Cargo S modelom pokretanim 2.0 dizel motorom (maksimalna nosivost 1.405 kg). Novi Opelov E-kombi jedino je električno komercijalno vozilo koje se postprodajno može opremiti kukom za vuču prikolica do maksimalne mase od 1.000 kg.

 

 

 

 

 

Kupci Vivara-e mogu birati između dvije veličine litijum-jonskog paketa baterija, zavisno o njihovim potrebama. Onaj od 75kWh omogućava doseg do 330 km, dok je korisnicima s manje intenzivnim dnevnim potrebama na raspolaganju paket baterija od 50kWh sa dometom od 230 km, po WLTP1 testnom ciklusu. Baterije se sastoje od 18 odnosno 27 modula, a kako je od samog početka planirana BEV (battery electric vehicle – baterijsko električno vozilo) verzija, baterije su smještene ispod tovarnog prostora tako da nimalo ne utiču na praktičnost korištenja. Sofisticirani sistem regenerativnog kočenja, koji sakuplja energiju tokom vožnje u trenucima kočenja motorom, ili klasičnog kočenja, dodatno povećava ukupnu efikasnost.

 

 

 

Sa 100kW (136KS) i 260 Nm obrtnog momenta električnog pogona, Vivaro-e nudi više performanse od većine komercijalnih električnih vozila. Elektronski ograničena najveća brzina od 130 km/h omogućava vožnju auto-putem, a istovremeno prudužava autonomiju. Baterije smještene ispod tovarnog prostora dodatno spuštaju težište, što doprinosi stabilnosti u krivinama ili pri jakom vjetru kad je Vivaro-e pod punim opterećenjem. Niže težište naravno doprinosi i boljem užitku u vožnji.

 

Kako bi učinili Vivaro-e još praktičnijim, „OpelConnect”, „myOpel” aplikacija i „Free2Move Servis” – marka mobilnosti PSA grupe, pružaju posebna rješenja za električna vozila. Ove usluge raspoložive su putem aplikacija. „Charge My Car” (napuni moj automobil) funkcija „Free2Move Services” app-a, pruža pristup do više od 140.000 punionica širom Evrope, uključujući i plaćanje. Kako bi korisnici još lakše mogli odabrati pravu punionicu, „Free2Move Services” aplikacija radi pred izbor ponuđenih punionica zavisno od udaljenosti do punionice, brzine punjenja, te trenutne cijene punjenja na javnim punionicama.

 

 

Putem funkcije daljinskog upravljanja „OpelConnecta” kupac može pomoću svog pametnog telefona provjeriti stanje napunjenosti baterije, programirati kada će klima uređaj rashladiti vozilo, odnosno kada će se obaviti samo punjenje priključenog vozila. Uz to „OpelConnect” omogućava uslugu eCall-a (ePoziv), poziva u slučaju kvara, te brojne ostale usluge, poput provjere statusa i dostupnih informacija o vozilu. LIVE Navigation pruža online informacije o stanju u saobraćaju u realnom vremenu.

 

 

 

 

Široka zadnja i klizna bočna vrata omogućavaju neograničeni pristup prtljažnom ili putničkom prostoru. Posebno su praktična električno pokretana bočna klizna vrata, koja se mogu otvoriti, pokretom stopala ispod praga prilikom ulaska u vozilo. Poput svojih rođaka koje pokreću motori s unutrašnjim izgaranjem, Vivaro-e nudi neuobičajeno široku paletu sistema pomoći vozaču, što povećava sigurnost profesionalnih korisnika. Vozaču su između ostalog na raspolaganju automatsko kočenje u slučaju neposredne opasnosti, te sistem za upozorenje na umor i pospanost. Svoj doprinos sigurnosti vožnje daju i Head Up displej, sistem za zadržavanje u saobraćajnoj traci (Lane Keep Assist), prošireni sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova (Extended Traffic Sign Recognition), poluautomatski tempomat (Semi-Adaptive Cruise Control), upozorenje na mogućnost sudara (Forward Collision Alert). Ultrazvučni senzori naprijed i pozadi upozoravaju vozača na potencijalne prepreke prilikom parkiranja, te služe za nadzor mrtvog ugla u vožnji. Zavisno od odabranog paketa opreme, Vivaro-e je opremljen zadnjom kamerom s pregledom okoline od 180 stepeni, koja sliku projektuje na dodirno osjetljivi ekran veličine 7 inča. Podsjećamo da se multimedijalni radio i NaviPro infotainment sistem isporučuje upravo uz 7-inčnim na dodir osjetljivim ekranom. Oba su opremljena sistemom integracije pametnih telefona putem Apple CarPlay i Android Auto aplikacija. Multimedia NaviPro sistem je opremljen između ostalog i sa evropskom navigacijom s 3D prikazom. Iz Opela poručuju da Vivaro-e nastavlja njegovu električnu ofenzivu, ali i uspješnu priču o Vivaro modelu, koja je započela 2001. godine predstavljanjem njegove prve generacije. Podsjećamo da sljedeći Opelov električni LCV, Combo-e stiže 2021. godine. Opel će u svojoj ponudi imati elektrifikovanu verziju svakog porodičnog i komercijalnog modela u ponudi do 2024. godine. Knjiga narudžbi za Vivaro-e biće otvorena ovog ljeta, s prvim isporučenim vozilima tokom ove godine. Više detalja o cijenama ovog model biće poznato naknadno.

 

 

Michael Lohscheller, Izvršni direktor Opela

 

„Kao prvo potpuno električno vozilo koje dolazi na tržište u D segment kombi vozila srednje veličine, uz mogući domet do 330 km po WLTP ciklusu mjerenja, novi Opel Vivaro-e postavlja nove standarde po pitanju jednostavnosti korištenja, pouzdanosti i profesionalnosti”.

 

 

 

 

 

 

PUNJENJE BATERIJA

 

Ispunjavajući svoju ulogu pouzdanog partnera za korisnike malih i srednjih flota, malih preduzetnika, i velikih kompanija, Vivaro-e je jednostavan za punjenje kao i za korištenje. Svaki Vivaro-e može se puniti na više načina: putem zidne kutije („wall box”), brzim punjačem, ili čak i iz kućne utičnice ako je to potrebno. Ako se koristi javna punionica od 100kW jednosmjerne struje, baterijski paket od 50kWh do 80% kapaciteta napuni se za samo 30 min (približno 45 minuta za baterijski paket od 75kWh). Opel nudi ugrađene punjače, koji osiguravaju najbrže moguće vrijeme punjenja, te dug životni vijek baterije (garancija za baterije je 8 godina, odnosno 160.000 km). Zavisno od tržišta i razvijenosti lokalne infrastrukture, Vivaro-e standardno je opremljen trofaznim ugrađenim punjačem snage 11kW, odnosno 7,4 kW jednofaznim punjačem. Ponuda kablova za punjenje i „wall box-ova” će zavisti od energetske infrastrukture svakog pojedinačnog tržišta, što znači da kupci Vivara-e imaju mogućnost pristupa punionicama gotovo bilo gdje.

 

 

KAROSERIJESKE OPCIJE I TRANSPORTNE MOGUĆNOSTI

 

Opel je Vivaro-e osmislio da zadovolji širok dijapazon potreba kupaca. Karoserijske verzije uključuju: crew cab, platform cab i people carrier kombinacije, koje imaju nosivost do 1.275 kg, i ukupnu masu između 2.800 i 3.100 kg. Kompaktna verzija s dužinom karoserije od 4,6 metara pozicionirana je upravo između kompaktnih gradskih dostavnih vozila i klasičnih dostavnih kombija. S krugom okretanja od 11,3 metara, Vivaro-e  je vrlo okretan u uskim prostorima. Većina verzija je visine od 1,9 metara što im omogućava pristup podzemnim garažama, i šoping centrima s niskim krovom. Zahvaljujući praktičnom FlexCargo sistemu tovarnog prostora sa mogućnošću provlačenja tereta kroz suvozačevo sjedište, volumen prtljažnog prostora S verzije se povećava sa 4.6 m3 na 5.1 m3 . Ovaj sistem omogućava transport predmeta do 3,32 m dužine. M i L verzije duge su 4,95 odnosno 5,30 m uz prtljažni prostor zapremina 5,8 i 6,6 m3. U ove verzije mogu se sigurno učvrstiti ljestve ili paneli dužina 3.67 odnosno 4.02 m. I kabina je opremljena nizom praktičnih prostora za odlaganje većih ili manjih stvari, a Vivaro-e je opremljen i električnom parking kočnicom.

Datum objave: 19/09/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook