Naslovna > Automobili > Jeep > Wrangler > Čistokrvni terenac sa savremenim dizelom
FOTO GALERIJA (15)

Jeep Wrangler Rubicon EcoDiesel

Čistokrvni terenac sa savremenim dizelom

U svojoj najnovijoj verziji aktuelni Wrangler dolazi sa do sada najjačim trolitarskim dizel motorom, koji mu omogućava da bude ugodniji za vožnju na asflatu, ali i gotovo nezaustavljiv u najtežim off-road avanturama…

 

Više od 65 godina bogatog iskustva u proizvodnji nesalomivih terenskih automobila američkog Jeepa danas se najbolje ogleda u aktuelnoj četvrtoj generanciji Wranglera, čija pogonska gama je odnedavno proširena sa novim i do sada najjačim trolitarskim dizel motorom.  Podsjećamo da je Wrangler dostupan u dvije karoserijske verzije sa dvoje i četvoro vrata, odnosno kao model sa metalnim, tvrdim plastičnim ili sklopivim platnenim krovom. Uz sve to Jeep nudi i tri paketa opreme: Sport, Sahara i Rubicon sa kojim se označava terenski najsposobnija verzija Wranglera. Dizajn Wranglera svojevrsni je omaž prvom Jeepovom modelu, legendarnom Willisu, koji je svjetsku slavu stekao kao najpoznatije terensko vozilo američke vojske u Drugom svjetskom ratu. Prednji dio krase karakteristična okrugla svjetla između kojih se nalazi prepoznatljiva maska hladnjaka sa sedam vertikalnih otvora. Rubicon verzija prepoznatljiva je po stilizovanom natpisu na poklopcu motora i po veoma malom braniku koji je podignut visoko kako ne bi zapinjao za podlogu u off-road vožnji. Snažan utisak odaju i 17-inčni aluminijumski naplaci sa mesnatim terenskim gumama dimenzija 275/75. Na bokovima se ističu vrata sa tradicionalnim vanjskim šarkama, dok su na zadnjem dijelu najzanimljiviji detalji karakteristična LED svjetla i rezervni točak koji je pričvršćen za vrata prtljažnika.

 

 

Nova generacija 3,0-litarskog šestocilindarskog dizel motora, koji nosi oznaku Eco raspolaže sa 260 KS i 600 Nm. Osim većeg nivoa snage novi dizelaš je prema Jeepu uravnoteženiji u radu, te proizvodi puno manje vibracija i buke što ga čini ugodnijim za vožnju. U nastojanju da se poboljša efikasnost najjačeg dizel motora u Wrangleru Jeep je ugradio novu VGT turbinu promjenjive geometrije sa ležajem niskog stepena trenja, koji omogućava puno brži odaziv na pritisak papučice gasa. Redizajnirani su i usisni kanali, a određene izmjene pretrpjela je i sama glava motora kako bi se povećao protok vazduha i omogućilo bolje sagorijevanje. Izmijenjen je i EGR, odnosno sistem recirkulacije izduvnih gasova, koji je sada podijeljen na sistem niskog i visokog pritiska. Dodatni sistem niskog pritiska izvlači izduvne gasove nakon filtera za čestice dizelskih čađi, čime se minimizira gubitak energije turbopunjača, a povećava ušteda goriva. U cilju smanjenja potrošnje i buke kompresija se kreće u rasponu od 16:1 do 16,5:1, dok se gorivo direktno ubrizgava u cilindre pod pritiskom od čak 2.000 bara. Klipovi su izrađeni od lagane aluminijumske legure, sada imaju tanje prstenove, te su zajedno sa karikama presvučeni sa tankim dijamantsko-karbonskim filmom, kako bi se dodatno smanjilo trenje. U najekstremnijoj off-road verziji Wranglera, sa oznakom Rubicon, novi motor je kombinovan sa kapacitetnijom Rock Track verzijom 4x4 pogona koju karakteriše do sada najjača redukcija prenosnih odnosa u omjeru 77,2:1 uz mogućnost odvojene blokade prednjeg i zadnjeg diferencijala. Ovako motorizovan Wrangler Rubicon sa klirensom od čak 274 milimetra s lakoćom savladava i najveće off-road izazove, te se čini nezaustavljivim. Wrangler Rubicon na bh. tržištu nije još dostupan sa novim 3.0 dizel motorom, ali jeste sa manjim 2,2-litarskim, koji razvija 200 KS i za kojeg treba izdvojti od 104.000 do 110.000 KM zavisno od odabrane karoserijske verzije.

 

 

MIKS RETRO I SAVREMENOG STILA

Kada je riječ o enterijeru on predstavlja svojevrsni miks retro i savremenih detalja. Centralni dio instrument panela ukrašen je sa lakiranom lajsnom, a tu su i karakteristični okrugli ventilacioni otvori i analogni instrumenti. Ispred vozača je masivni četverokraki upravljač, sa aluminijumskim umecima, a pored ručice mjenjača nalazi se i ručica za upravljanje 4x4 pogonom. Tu je još i mnoštvo klasičnih komandi i tastera sa kojima se upravlja pogonskim sistemom automobila. Ljubiteljima modernih pomagala ponuđena je najasavremenija Uconnect multimedija sa na dodir osjetljivim ekranom, koja osim standardnog audio sistema, sadrži i navigaciju, ali i niz online sistema. Zavisno od karoserijske verzije i odabrane opreme u kabini Wranglera moguće je dobiti četiri ili pet sjedišta, koja mogu biti presvučena platnom ili kožom. Verzija sa petoro vrata koja je dugačka 488 cm ima prtljažnik zapremine 548 litara. Vrata prtljažnika, koja se poput ostalih nalaze na klasičnim vanjskim šarkama se otvaraju na desno, a pristup prtljažniku olakšan je zahvaljujući nezavisnom staklu, koje se može otvoriti prema gore.

 

Datum objave: 14/03/2020
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook