Naslovna > Automobili > Nissan > Leaf > Čistunac električnog srca
FOTO GALERIJA (7)

Nissan Leaf – Električni automobil

Čistunac električnog srca

Prvi komercijalni elektromobil djelo je Nissana. Pokreće ga elektromotor snage 80 kW, koji snagu crpi iz 90 kW litijum-jonskih akumulatora, dovoljnih za autonomiju od 160 km...

Mada su najave o masovnoj proizvodnji električnih automobila odavno svrstane u kategoriju izlizanih vijesti, kao prvorazredna senzacija medijskim univerzumom odjeknula je informacija o početku proizvodnje prvog Nissanovog velikoserijskog elektromobila. Naime, Japanci su konačno napravili ono za šta mnogi proizvođači nisu imali volje, novca, ali ni hrabrosti. Leaf Electrica je prvi Nisssanov, ali i prvi komercijalni automobil na svijetu za čiji pogon će se koristiti samo struja. Revolucionarni automobili „list“, kako u prevodu sa engleskog glasi naziv Leaf, od strane prvog čovjeka japanske kompanije Carlosa Ghosna najavljen je kao svojevrsni protuotrov za sve zagađivače prirodne sredine i efikasna alternativa automobilima čije motore pogone tečna gorivo, među kojima prednjači nafta.

 

 

 

 

Dizajnerski gledano, Leaf slijedi dosadašnje puteve razvoja Nissanovog dizajna, sa određenim novinama i aerodinamičkim dodacima, svojstvenim električnim automobilima. Najveća od njih su svakako kontakt utičnica, preko koje se pune baterije, smještene na prednjem dijelu automobila ispod znaka Nissana, te veoma mali otvori za dovod zraka neophodnog za hlađenje elektromotora. Za razliku od pomalo čudne vanjštine, unutrašnjost izgleda futuristički i lijepo sa svim elementima, bez kojih je nemoguće zamisliti ugodnu vožnju, pa je realno očekivati da će komfor ostati na nivou automobila srednje klase. Pogonski sklop čine pločasti litijum-jonski akumulatori, čija snaga je veća od 90 kW i elektromotor koji maksimalno razvija 80 kW te ima najveći okretni moment od 280 Nm.

 

 


Jedno punjenja baterija omogućava autonomiju od 160 km/h, a za njihovo nadopunjavanje koristi se napon od 230 V. Zahvaljujući veoma brzom punjaču Leaf se može napuniti na 80 posto punog kapaciteta za malo manje od 30 minuta, dok je za potpuno obnavljanje kapaciteta baterija neophodno osam sati. Početak prodaje zakazan je za prvu polovinu 2010. godine, kada bi se Leaf trebao pojaviti na tržištima SAD i Japana. Koliko nade Japanci polažu u ovaj projekat, najbolje svjedoči izjava Carlosa Ghosna, koji očekuje da će do 2020. godine svaki deseti novi automobil na svijetu biti na električni pogon. Cijena prvog komercijalnog elektromobila još uvijek nije formirana, ali iz Nissana stižu uvjeravanja da neće biti skuplji od dobro opremljenih kompaktnih automobila.

Datum objave: 09/10/2009
Komentarišite ovaj članak


Auto Shop Magazin

Facebook